Probleem... Php Kent waardes $vars niet toe!
Wat ik wil bereiken is het volgende:
Ik wil dat php een bestand uitleest en deze toekent aan een variabele... dus de inhoud van $var is de inhoud van de file, de inhoud van de file = html met daarin ook weer variabelen zoals $naam en $email
Nu heb ik deze code:
for($i=0;$i<count($profiles);$i++){
//originele shit was zelfde als hierboven
$profile_tables .= file_get_contents($system_dir . "/templates/mail/profiel.html");
$profile_tables = eval("\$profile_tables = \"$profile_tables\";");
}
mailSend($past_email, "profiel"); // Send mail from previous user
unset($profiles);
Dit is een stukje voor de duidelijkheid, wat het doet is dat het in een while loopje alle profielen op de site doorloopt . en de inhoud telkens toevoegt aan $profile_table
Wat is het probleem?
De inhoudt van profiel.html wordt wel toegekent aan $profile_tables maar de variabelen binnenin profiel.html worden niet toegekent? Als ik dus het mailtje ontvang met de profielen dna krijg ik dus de html met $naam $leeftijd etc gewoon erni inplaats van dat daar de gegevens staan die ik wil.
hoe los ik dit op?????????
Help!!! Heb hier al heel veel over zitten zoeken het zou kunnen met eval functie maar daar kwam ik niet uit, wie kan me please ff een paar regels code geven waarop ik verder kan gaan?
Mijn dank is breder dan de horizon!
En hiervan dan een php bestand maken en deze daarna uitvoeren. De uitvoer kun je dan weer opvangen met Output Control Functions.
Natuurlijk wel even letten op gebruikers invoer.
Gewijzigd op 21/05/2005 15:49:00 door Martijn B
het komt niet op het scherm het moet gemailt worden vandaar. ik heb wel gewoon $Var in profiel.html staan ik zal eens proberen er php tags met print's voor te zetten maybe voert ie dan alsnog de waarde in op die plek
eval('$profile_tables = "'.$profile_tables.'"');
uitleg: ' (enkele quotes) zorgen ervoor dat de code erin niet geparsed wordt, dus dan $var (string) geen waarde krijgt (als variable), maar gewoon $var (string) blijft. Dubbele quotes daarentegen niet.
niks werkt ;( wordt hier gek van heb net ook nog EOD geprobeert ook geen resultaat.. heel grrr
iemand nog suggesties?
2.