probleempje met php & mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Davesoetewey

davesoetewey

15/08/2006 19:35:00
Quote Anchor link
Hey,

ik heb een probleempje met mijn website en hoop dat iemand van jullie me kan helpen. Ik heb een tabel 'KALENDER' met daarin KalenderID, datum, uur, thuis, uit & score als velden.

Dan heb ik een 2e tabel 'PLOEGEN' met daarin PloegID, Ploeg, Sporthal, Straat, Nummer, Postcode, Gemeente, Kleurtenue & Website als velden.

Nu is het de bedoeling dat op de pagina waar de gegevens van 'KALENDER' ingelezen worden thuis & uit elk een link krijgen naar het blad 'PLOEGDETAIL', waar dan weer de gegevens van 'PLOEGEN' ingelezen worden.

Ik weet niet goed wat ik fout doe. Als ik bij select * enkel kalender zet dan krijg ik wel een goeie kalender maar dan vind hij de unieke gegevens niet. Maar zet ik bij select * kalender, ploegen krijg ik voor elke wedstrijd 11 lijnen met dezelfde info, omdat er 11 ploegen zijn.

Hopelijk kan iemand me helpen want is het laatste dat er moet gebeuren, maar bijt er al 3 dagen m'n tanden op stuk :(

Alvast hartelijk bedankt
Dave

Hierbij zet ik ook even de code die ik gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
$link=mysql_connect($host, $user, $pass)
                        or die ("Kan geen verbinding maken");

mysql_select_db($db)
                        or die("Kan geen database selecteren");

//Query aanpassen
                    $query= "select kalender.datum, kalender.uur, kalender.thuis, kalender.uit, kalender.score FROM kalender";

$result=mysql_query($query);

//Loop aanpassen
                    echo "<table border='1' width='100%'>";
                    while($line=mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)){
                        echo "<tr>";
                        echo "<td>".$line["datum"]."</a></td>";
                        echo "<td>".$line["uur"]."</a></td>";
                        echo "<td><a href='ploegdetail.php?id=".$line["PloegID"]."'>".$line["thuis"]."</a></td>";
                        echo "<td><a href='ploegdetail.php?id=".$line["PloegID"]."'>".$line["uit"]."</a></td>";                                                                 echo "<td>".$line["score"]."</a></td>";
                        echo "</tr>";
                    }
                    echo "</table>";

mysql_free_result($result);
                    mysql_close($link);
                    ?>
</td>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Davesoetewey

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.