Problemen met bijzondere karakters
Ik gebruik in combinatie met mijn database de pdf-bestanden die via TCPDF worden gemaakt. Het ziet er allemaal gelikt uit. Ik ben er content mee.
Nu gebeurt er het volgende: Als er bijv. een ë in de tekst voorkomt, het woord officiële, dan valt mijn hele tekst weg in het PDF-document. Blijkbaar kan dit pdf-document de ASCII-karakets boven de 127 niet aan. Toch zal ik niet de eerste zijn die dit overkomt.
In mijn PHP-code heb ik al het een en ander geregeld maar dit mocht tot op dit moment niet baten.
Ik laat hier fragmenten uit mijn code zien:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if(headers_sent()) {
header("Content-Language: nl");
header("Content-Type:text/html;charset=iso-8859-1");
}
$cContent1 = $row['content1'];
$cContent2 = $row['content2'];
$cContent3 = $row['content3'];
$cContent1 = trim(strip_tags($cContent1));
$cContent2 = trim(strip_tags($cContent2));
$cContent3 = trim(strip_tags($cContent3));
$cContent1 = nl2br($cContent1);
$cContent2 = nl2br($cContent2);
$cContent3 = nl2br($cContent3);
header("Content-Language: nl");
header("Content-Type:text/html;charset=iso-8859-1");
}
$cContent1 = $row['content1'];
$cContent2 = $row['content2'];
$cContent3 = $row['content3'];
$cContent1 = trim(strip_tags($cContent1));
$cContent2 = trim(strip_tags($cContent2));
$cContent3 = trim(strip_tags($cContent3));
$cContent1 = nl2br($cContent1);
$cContent2 = nl2br($cContent2);
$cContent3 = nl2br($cContent3);
Nu staat mij iets bij dat ik ooit ergens gelezen heb om dit soort problemen te voorkmen nog één of meerdere functies moet6 toevoegen om er voor te zorgen dat karakters boven de ASCII-waarde 127 toch zichtbaar te kunnen maken.
Wie kan mij helpen?
George
Gewijzigd op 07/06/2012 17:10:44 door George van Baasbank
EDIT : dit plukte ik even van internet
Quote:
Second - I believe that PHP actually generates ANSI characters and not ASCII characters. Although there were different extended character sets for the ASCII characters (ie: 128-255), the one depicted on the http://www.asciitable.com/ website clearly shows the IBM standardized ASCII extended table. (ie: If you ran a BASIC program on your computer you would see the set shown on the above website.) If, however, you print out the characters via the CHR() function in PHP it prints out the ANSI character set. (ASCII and ANSI are the same for 0-127.) Although you can get the characters to print (via Unicode) through the CHR() function - this is still simply showing it is using ANSI and not ASCII. (Because Unicode is an extension of the ANSI character set and not the ASCII character set.)
En hier waarschijnlijk je oplossing:
Hier iemand anders met hetzelfde probleem op het tcpdf forum
Gewijzigd op 07/06/2012 19:04:36 door Dave L
Dank voor je tips. De ;ink naar het forum van TCPDF gaf inderdaad de oplossing
Bedankt
Mooi zo. Fijn dat ik je verder geholpen heb!