Problemen met datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Glenn Schnieders

Glenn Schnieders

04/02/2012 17:17:22
Quote Anchor link
Hi,

Ik maak op mijn eigen website sinds 2010 gebruik van een script voor statistieken op te halen en ze dan te laten te zien op een statistieken pagina. Dit lukte in het jaar 2011 zeer goed, elke dag liet die een totaal zien van het aantal bezoekers en pageviews. Maar sinds 2012 lukt dit niet meer naar behoren. Hij laat maar 1 datum zien en niet meer een overzicht van de laatste 10 dagen.

Quote:
$querydatum = mysql_query("SELECT * FROM stats GROUP BY month(datum), year(datum) DESC LIMIT 10 ");
while($row = mysql_fetch_array($querydatum)){

$datum = $row['datum'];

$querybez = mysql_query("SELECT * FROM stats WHERE datum = '$datum' ");
$aantalbez = mysql_num_rows($querybez);

$aantalbez10 = $aantalbez * 10;

$querypag = mysql_query("SELECT sum(pageviews) as pageviews FROM stats WHERE datum = '$datum' ");
$aantalpag = mysql_fetch_array($querypag);

$aantalpag = $aantalpag['pageviews'];
$aantalpag10= $aantalpag * 10;

echo '<div class="date"><b>'.$datum.'</b></div><div class="bars">';
echo '<strong class="barpageviews" style="width:'.$aantalpag10.'px;">'.$aantalpag.'</strong>';
echo '<strong class="barbezoekers" style="width:'.$aantalbez10.'px;">'.$aantalbez.'</strong>';
echo '</div>';

}

In de database ziet de datum er zo uit 04/02/2012.

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 01:40:08

Wouter J

Wouter J

04/02/2012 17:21:28
Quote Anchor link
En dat is dus verkeerd, een datum hoort er uit te zien volgens de unicode standaarden dus:
2012-02-04

- SanThe -

- SanThe -

04/02/2012 17:22:09
Quote Anchor link
Glenn Schnieders op 04/02/2012 17:17:22:
In de database ziet de datum er zo uit 04/02/2012.

Tja, en dat is GEEN datum maar tekst.
Gebruik date of datetime in de database.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

04/02/2012 17:27:08
Quote Anchor link
Het schijnt heel moelijk te zijn om de juiste code tags te gebruiken..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM stats GROUP BY month(datum), year(datum) DESC LIMIT 10

wat doet die GROUP BY hier, het moge toch wel duidelijk zijn dat dat niet goed toegepast wordt.

Het is ook niet handig om _fetch_array zonder de juiste 2de parameter te gebruiken, gebruik gewoon _fetch_assoc

Voor de rest vuur je overbodig queries af binnen de while.

Gebruik je het attribuut style, terwijl het veel handiger is dit op te nemen in de css

Je mag je in de volgende onderwerpen gaan verdiepen:
- html/css
- sql
- php:
* script logica
* (mysql) foutafhandeling

Glenn Schnieders

Glenn Schnieders

04/02/2012 17:51:54
Quote Anchor link
Bedankt jongens voor de snelle reacties. Heb de type aangepast naar date en het werkt.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

04/02/2012 18:11:39
Quote Anchor link
Dat kan nie want je vuurt op z'n minst 1 onzinnige query af, welke in feite een error zal moeten geven, maar nu geeft het gewoon iets onlogisch terug.

Glenn Schnieders

Glenn Schnieders

04/02/2012 19:01:00
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 04/02/2012 18:11:39:
Dat kan nie want je vuurt op z'n minst 1 onzinnige query af, welke in feite een error zal moeten geven, maar nu geeft het gewoon iets onlogisch terug.

Ben jij altijd zo tegen forumgebruikers? Als ik het zou weten zou ik hier geen vraag moeten stellen.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

04/02/2012 19:31:41
Quote Anchor link
Ik wijs alleen ergens op, het is dan aan jouw om te zorgen dat je van de hoed en de rand te weten komt.

Het zal in mijn ogen al voor een ieder gesneden koek moeten zij, alvorens er ook maar aan te beginnen. En daarmee wil ik schrijven, zorg dat je basiskennis van:
- html/css
- database/sql
- php
op orde is. Pas dan kan je op een goede en correcte manier je probleem / vraag voorleggen op een forum als dit.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.