Problemen met index (HTTP ERROR 500)
Kortom, PHP 7, niet 5.6.
In de directadmin staat die op 5.6 ingesteld. Ik heb een webhosting pakket bij versio.nl. moet ik dan contact met hun opnemen?
Ik heb je PM gestuurd.
Paul van de Peut op 21/10/2017 20:36:04:
Ik heb je PM gestuurd.
Mocht dit een antwoord zijn, dan is het ook handig om deze met anderen te delen.
Alvast bedankt!
probleem opgelost dankzij Paul bedankt! De oplossing was in directadmin naar Domain Setup en daar de php versie aanpassen.
Daarnaast is wat nu gedaan is geen oplossing, omdat je nu waarschijnlijk snel genoeg opnieuw tegen problemen aanloopt.
Jelle de Bruin op 21/10/2017 20:24:42:
met krijg ik te zien dat mijn php.ini bestand hier staat:
/usr/local/php70/lib/php.ini
maar deze folder directory is niet te vinden in mijn ftp weet iemand waar ik deze kan vinden? Ook staat er in de url php70 terwijl mijn php op 5.6 staat ingesteld maakt dat uit? bedankt voor de goede reacties
/usr/local/php70/lib/php.ini
maar deze folder directory is niet te vinden in mijn ftp weet iemand waar ik deze kan vinden? Ook staat er in de url php70 terwijl mijn php op 5.6 staat ingesteld maakt dat uit? bedankt voor de goede reacties
Dit het (absolute) volledige pad op de server, en jij hebt geen rechten tot de /usr- directory. Jij zit met je website zelf in de /home/[username] directory. En daar kom je niet zomaar uit.
Verder raad ik aan om gewoon je script aan te passen. De security-support voor PHP 5.6 loopt in 31 Dec 2018 af, en dan zullen veel hosting de support voor deze versie staken.
Dus nu heb je de tijd om het om te bouwen naar mysqli of PDO.
Zie ook: http://php.net/supported-versions.php
Gewijzigd op 21/10/2017 20:55:56 door - Ariën -
Ben van Velzen op 21/10/2017 20:51:57:
Voor dit soort dingen horen PM's dus niet gebruikt te worden. Zo wordt een topic al heel snel zinloos.
Daarnaast is wat nu gedaan is geen oplossing, omdat je nu waarschijnlijk snel genoeg opnieuw tegen problemen aanloopt.
Ik heb alleen mijn skype gegevens gedeeld met Jelle om zo even mee te kijken naar zijn probleem. Ik deel mijn skype gegevens niet zomaar op een forum. Ik heb geen PM verstuurd over eventuele oplossingen. Het probleem had ik nu binnen 2min via skype opgelost. Via forum had dit 3 pagina's aan berichten gepost.
- Ariën - op 21/10/2017 20:50:25:
Mocht dit een antwoord zijn, dan is het ook handig om deze met anderen te delen.
Alvast bedankt!
Paul van de Peut op 21/10/2017 20:36:04:
Ik heb je PM gestuurd.
Alvast bedankt!
Uiteraard delen wij dit:
Oplossing:
Het bleek dat zijn provider (versio) 2 verschillende plekken php servers ondersteunde. Hoofd server en Backup server. Jelle had alleen de backup server op 5.6 gezet. De hoofd server stond nog gewoon op 7.0. Om er achter te komen dat een provider dit in zijn instellingen ondersteund moet je wel zelf meekijken. Dit is namelijk niet standaard.
Gewijzigd op 21/10/2017 21:05:32 door Paul van de Peut
Maar het blijft een lap-middel. ;-)
- Ariën - op 21/10/2017 21:21:27:
Maar het blijft een lap-middel. ;-)
Zeker. Tot versio php 5.6 van zijn servers haalt.
Gewijzigd op 22/10/2017 11:43:21 door Frank Nietbelangrijk