Problemen met Insert in MYSQL
Ik ben weer eens bezig geweest om te oefenen met mysql en daarom bezig geweest met de INSERT functie..
Doel van me is om uit eindelijk om zelf een inlog script te maken en daarom ben ik nu bezig met het registreren daarbij.
De eerste 2 pagina's gaan goed (als ik die er ook bij moet posten doe ik dat nog wel) maar dan kom je bij pagina 3, de pagina die alles in de database moet zetten en dan heb ik last van die interne error
Ja, ik heb gekeken naar WAMP en die USB maar
1) WAMP kan niet op deze laptop omdat laptop van mn vaders laptop is.
2) USB-stick ben ik nog aan het zoeken (kwijt.)
Zouden jullie misschien een snelle blik kunnen werpen op deze pagina? :)
Alvast bedankt !! :DD
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
$db = mysql_connect("localhost", "*******", "*******") or die("Kan niet verbinden ".mysql_error());
mysql_select_db("*******", $db);
?>
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);
?>
<?php
$sql = "INSERT INTO gebruikers (spelernaam, wachtwoord, dag, maand, jaar, land, provincie, plaats, straatennummer, postcode, naam, dorpnaam, gebied, email, msn, site)
VALUES ('".$_POST["spelernaam"]."', '".$_POST["wachtwoord"]."', '".$_POST["dag"]."', '".$_POST["maand"]."', '".$_POST["jaar"]."', '".$_POST["land"]."', '".$_POST["provincie"]."', '".$_POST["plaats"]."', '".$_POST["straatennummer"]."', '".$_POST["postcode"]."', '".$_POST["naam"]."', '".$_POST["dorpnaam"]."', '".$_POST["gebied"]."', '".$_POST["email"]."', '".$_POST["msn"]."', '".$_POST["site"].")";
if (!mysql_query($sql)) {
Helaas, het registreren is niet gelukt!<br>
Probeer het opnieuw!
} else {
echo "U bent geregistreerd en kunt nu gelijk inloggen!<br><b>Naam: ".$_POST["naam"]."</b><br><b>Wachtwoord: ".$_POST["wachtwoord"]."</b>";
}
?>
$db = mysql_connect("localhost", "*******", "*******") or die("Kan niet verbinden ".mysql_error());
?>
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>
<?php
$sql = "INSERT INTO gebruikers (spelernaam, wachtwoord, dag, maand, jaar, land, provincie, plaats, straatennummer, postcode, naam, dorpnaam, gebied, email, msn, site)
VALUES ('".$_POST["spelernaam"]."', '".$_POST["wachtwoord"]."', '".$_POST["dag"]."', '".$_POST["maand"]."', '".$_POST["jaar"]."', '".$_POST["land"]."', '".$_POST["provincie"]."', '".$_POST["plaats"]."', '".$_POST["straatennummer"]."', '".$_POST["postcode"]."', '".$_POST["naam"]."', '".$_POST["dorpnaam"]."', '".$_POST["gebied"]."', '".$_POST["email"]."', '".$_POST["msn"]."', '".$_POST["site"].")";
Probeer het opnieuw!
} else {
echo "U bent geregistreerd en kunt nu gelijk inloggen!<br><b>Naam: ".$_POST["naam"]."</b><br><b>Wachtwoord: ".$_POST["wachtwoord"]."</b>";
}
?>
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
VALUES ('".$_POST["spelernaam"]."', '".$_POST["wachtwoord"]."', '".$_POST["dag"]."', '".$_POST["maand"]."', '".$_POST["jaar"]."', '".$_POST["land"]."', '".$_POST["provincie"]."', '".$_POST["plaats"]."', '".$_POST["straatennummer"]."', '".$_POST["postcode"]."', '".$_POST["naam"]."', '".$_POST["dorpnaam"]."', '".$_POST["gebied"]."', '".$_POST["email"]."', '".$_POST["msn"]."', '".$_POST["site"]."')";
?>
VALUES ('".$_POST["spelernaam"]."', '".$_POST["wachtwoord"]."', '".$_POST["dag"]."', '".$_POST["maand"]."', '".$_POST["jaar"]."', '".$_POST["land"]."', '".$_POST["provincie"]."', '".$_POST["plaats"]."', '".$_POST["straatennummer"]."', '".$_POST["postcode"]."', '".$_POST["naam"]."', '".$_POST["dorpnaam"]."', '".$_POST["gebied"]."', '".$_POST["email"]."', '".$_POST["msn"]."', '".$_POST["site"]."')";
?>
En moet het stukje:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
Probeer het opnieuw!
?>
Probeer het opnieuw!
?>
Niet in een echo:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
echo "Helaas, het registreren is niet gelukt!<br>Probeer het opnieuw!";
?>
echo "Helaas, het registreren is niet gelukt!<br>Probeer het opnieuw!";
?>
Ik hoop dat dit werkt.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
<?php
error_reporting(E_ALL);
$sql = "
INSERT INTO
gebruikers (
spelernaam,
wachtwoord,
dag, maand, jaar,
land,
provincie,
plaats,
straatennummer,
postcode,
naam,
dorpnaam,
gebied,
email,
msn,
site
)
VALUES (
'".mysql_real_escape_string($_POST["spelernaam"])."',
'".$_POST["wachtwoord"]."',
'".$_POST["dag"]."',
'".$_POST["maand"]."',
'".$_POST["jaar"]."',
'".$_POST["land"]."',
'".$_POST["provincie"]."',
'".$_POST["plaats"]."',
'".$_POST["straatennummer"]."',
'".$_POST["postcode"]."',
'".$_POST["naam"]."',
'".$_POST["dorpnaam"]."',
'".$_POST["gebied"]."',
'".$_POST["email"]."',
'".$_POST["msn"]."',
'".$_POST["site"]."'
)";
echo 'Helaas, het registreren is niet gelukt!<br>Probeer het opnieuw! '.mysql_error(); // met de echte foutmelding, anders snap je er niks van.
} else {
}
?>
error_reporting(E_ALL);
$sql = "
INSERT INTO
gebruikers (
spelernaam,
wachtwoord,
dag, maand, jaar,
land,
provincie,
plaats,
straatennummer,
postcode,
naam,
dorpnaam,
gebied,
email,
msn,
site
)
VALUES (
'".mysql_real_escape_string($_POST["spelernaam"])."',
'".$_POST["wachtwoord"]."',
'".$_POST["dag"]."',
'".$_POST["maand"]."',
'".$_POST["jaar"]."',
'".$_POST["land"]."',
'".$_POST["provincie"]."',
'".$_POST["plaats"]."',
'".$_POST["straatennummer"]."',
'".$_POST["postcode"]."',
'".$_POST["naam"]."',
'".$_POST["dorpnaam"]."',
'".$_POST["gebied"]."',
'".$_POST["email"]."',
'".$_POST["msn"]."',
'".$_POST["site"]."'
)";
echo 'Helaas, het registreren is niet gelukt!<br>Probeer het opnieuw! '.mysql_error(); // met de echte foutmelding, anders snap je er niks van.
} else {
}
?>
De 3 velden die jij gebruikt voor 1 datum, ga je natuurlijk samenvoegen tot 1 veld van het datatype DATE, anders kun je niks meer met de datum. De datum is dan geen datum, maar een hoopje ellende.
Verder mag je bij iedere POST-variabele in de query nog even de functie mysql_real_escape_string() toepassen, ik ben te lui om het overal aan te passen.
En de wachtwoorden, wil je die niet wat veiliger op gaan slaan? Bv. met md5 of sha1.
Of als er een tut over bestaat?
En hij geeft nu geen interne error meer, maar er blijfen notices komen en kan zich niet registreren.
Hij heeft 3 pagina's:
test.php (Gegevens invullen)
test_form.php (Gegevens controleren door php/mysql en gebruiker zelf)
test_form2.php (Invullen in de Database en weergeven of er wat mis is gegaan)
Iemand enig idee wat er fout kan zijn?
@pgFrank:
Als ik wist hoe ik datum samen moest voegen, zou ik het wel doen.
Maarja, het is toch alleen een geboortedatum dus het is ook zo goed als nutteloos ;)
Jeroen schreef op 04.01.2008 19:23:
Als iemand uit kan leggen hoe md5 of sha1 ofzo werkt?
.....t is toch alleen een geboortedatum dus het is ook zo goed als nutteloos ;).....
.....t is toch alleen een geboortedatum dus het is ook zo goed als nutteloos ;).....
Daarmee kan je bijv wel prima iemands leeftijd berekenen als je de datum goed registreert.
Maar dan zou ik nog niet weten hoe ik van die drie 1 maak om vervolgens in de database te stoppen.