Problemen met preg_match
Martijn Thomas
23/09/2009 21:41:00Heren,
Het volgende wil niet lukken. Ik heb een aantal loops etc en een query die een variabele vult met een waarde (regexp). Als ik deze variable echo of print dan krijg ik hem te zien. Echter als ik hem in preg_match zet dan doet deze het niet meer.
De waarde van $r['wrapper_preg'] is /<h2>(.*?)</h2>/
De waarde van $wrapper_preg[$x][$k] is '/<h2>(.*?)</h2>/'.
Ook als ik geen '' om de expressie zet doet hij het neit (krijg ik een /h modifier error). Nu krijg ik gewoon geen resultaat. Als ik de waarde van $wrapper_preg[$x][$k] zelf in preg_match_all plak dan doet hij het wel, echter zie ik de fout gewoon niet staan! Waar gaat het fout?
Het volgende wil niet lukken. Ik heb een aantal loops etc en een query die een variabele vult met een waarde (regexp). Als ik deze variable echo of print dan krijg ik hem te zien. Echter als ik hem in preg_match zet dan doet deze het niet meer.
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$wrapper_preg[$x][$k] = '\'' . $r['wrapper_preg'] . '\'';
$file = file_get_contents($url[$x]);
preg_match_all($wrapper_preg[$x][$k], $file, $wrap);
?>
$wrapper_preg[$x][$k] = '\'' . $r['wrapper_preg'] . '\'';
$file = file_get_contents($url[$x]);
preg_match_all($wrapper_preg[$x][$k], $file, $wrap);
?>
De waarde van $r['wrapper_preg'] is /<h2>(.*?)</h2>/
De waarde van $wrapper_preg[$x][$k] is '/<h2>(.*?)</h2>/'.
Ook als ik geen '' om de expressie zet doet hij het neit (krijg ik een /h modifier error). Nu krijg ik gewoon geen resultaat. Als ik de waarde van $wrapper_preg[$x][$k] zelf in preg_match_all plak dan doet hij het wel, echter zie ik de fout gewoon niet staan! Waar gaat het fout?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Thomas
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.