Procent berekenen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 20:47:41
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ik wil dus het percentage van een bepaalt event berekenen.

Stel ik heb:

$tijdNu = date("H:i"); // (Word dus bijv: 20:46)

Nu heb ik ook een vaste tijd staan

$tijdVast = "21:30";

Hoe bereken ik nu, in percentages hoe ik aan 21:30 raak. (Dus bijv. 10% verstreken sinds 21:30 )

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 22:13:58

Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/10/2010 20:59:24
Quote Anchor link
Begrijp je vraag niet. Hoe kom je op 10% in je voorbeeld? Waar is dat op gebaseerd?
Je hebt een tijdnu (dit moment) en een tijdvast (in verleden). Het verschil tussen die twee is altijd 100% op moment van berekenen?! :s

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 21:00:26
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 22/10/2010 20:59:24:
Begrijp je vraag niet. Hoe kom je op 10% in je voorbeeld? Waar is dat op gebaseerd?
Je hebt een tijdnu (dit moment) en een tijdvast (in verleden). Het verschil tussen die twee is altijd 100% op moment van berekenen?! :s

Ik wil dus eigenlijk, in procenten tegen de 21:30 aankomen.

Dus:

Tijd nu is 21:00

Hoeveel procent nog tot 21:30, snapje?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/10/2010 21:07:01
Quote Anchor link
Ik begrijp het nog steeds niet.
Je werkt met twee tijden? Nu (21.08) en vast (21.30).
Verschil is 22 minuten, maar hoe wil je dit in een percentage uitdrukken (en waarom)?

Moet er ook nog rekening worden gehouden met dagen?!
Gewijzigd op 22/10/2010 21:10:34 door Obelix Idefix

Noppes Homeland

Noppes Homeland

22/10/2010 21:25:04
Quote Anchor link
Denk nu toch eens na, dat behoort toch tot de basisrekenkunde

tijdverschil = eindtijd - tijdnu
perc = 100- ( tijdsverschil * 100 / eindtijd )

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 21:26:09
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 22/10/2010 21:07:01:
Ik begrijp het nog steeds niet.
Je werkt met twee tijden? Nu (21.08) en vast (21.30).
Verschil is 22 minuten, maar hoe wil je dit in een percentage uitdrukken (en waarom)?

Moet er ook nog rekening worden gehouden met dagen?!

Omdat ik een progressbar hiermee wil vullen! :)

Toevoeging op 22/10/2010 21:57:25:

Noppes Homeland op 22/10/2010 21:25:04:
Denk nu toch eens na, dat behoort toch tot de basisrekenkunde

tijdverschil = eindtijd - tijdnu
perc = 100- ( tijdsverschil * 100 / eindtijd )

Als ik jouw berekening gebruik, dan begint hij gelijk op zon 97%..

Stel ik heb nu de waarde, als tijd die NU is zeg maar:

2200 ( Als tijd, zonder ":")

En ik moet naar de tijd:
2300 ( OOk zonder ":")

Hoe moet je dat in procent berekene?

Pim -

Pim -

22/10/2010 22:01:15
Quote Anchor link
Maar tijd heeft geen beginpunt. Je lijkt aan te nemen dat dat het uur 0 is, maar dat slaat toch nergens op?

En @Noppes:
procentuele toename = (eind-begin) / begin * 100% - 100%

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 22:05:58
Quote Anchor link
Pim de Haan op 22/10/2010 22:01:15:
Maar tijd heeft geen beginpunt. Je lijkt aan te nemen dat dat het uur 0 is, maar dat slaat toch nergens op?

En @Noppes:
procentuele toename = (eind-begin) / begin * 100% - 100%

Dus:

$percent = ( $tijdNaarToe - $tijdNu ) / $tijdNu * 100 - 100;

Zo?

Want dan doet de berekening nog raar..

- SanThe -

- SanThe -

22/10/2010 22:12:22
Quote Anchor link
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 22:20:03
Quote Anchor link
Ik zal het anders beschrijven. Ik ben dus bezig met een spelletje in PHP.

De gebruiker, kan een object kopen. Dit object word opgeslagen in MySQL, zoals volgt:

$bouwDatum = date( "Y-m-d H:i:s", time());

Dit word opgeslagen, als gebouwdedatum

Nu zit er ook echter een bouwtijd aan het object.
Bijv:
$bouwTijdObject = date("Y-m-d H:i:s" ,time() + ( 80 * 60 ) ); // Huidige tijd + 80 minuten.

Deze var $bouwTijdObject word opgeslagne in MYSQL ook.

Nu wil ik dus, in percentage's aangeven, hoever dit bouwen is.
Ik heb dus 2 variabelen, eentje waneer het object gebouwd is. En wat de datum nu is. Hoe dichter de tijd, bij de $bouwTijdObject hoe hoger het percentage zeg maar.
Hoe kan ik dit het bste doen volgens julie?
Gewijzigd op 22/10/2010 22:22:09 door Dennis Smink

Milo S

Milo S

22/10/2010 23:17:09
Quote Anchor link
Je moet 3 tijden hebben:
- begintijd
- huidige tijd
- eindtijd

Haal de begin tijd van de eindtijd af, dan heb je een getal
Haal de huidige tijd van de eindtijd af, dan heb je je verschil

deel het verschil door het getal maal honderd.

Houd er rekening mee dat het niet 2200 is voor 10 uur maar dat je terug moet rekenen naar secondes / minuten / uren... Persoonlijk zou ik voor seconden gaan dan kan je heel nauwkeurig zijn.

Pim -

Pim -

22/10/2010 23:20:42
Quote Anchor link
Aha, nu snap ik het.

Berekende variabelen horen niet thuis in een DB, je moet dus de bouwduur opslaan, niet het moment waarop het klaar is.

Je hebt dus $bouwDatum en $bouwDuur in sec.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$beginSec
= strtotime($bouwDatum);
$voortgang = (time() - $beginSec) / $bouwDuur; // In perunage (0-1)
$voortgangProcent = $voortgang / 100;

// Mss ook handig:
$resterendSec = $bouwDatum + $bouwDuur - time();
$resterendInterval = new DateInterval($resterendSec);
// Zie http://nl3.php.net/manual/en/dateinterval.format.php om dat mooi weer te geven.
?>

- Raoul -

- Raoul -

23/10/2010 08:44:48
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 22/10/2010 22:12:22:
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.

50% dus.

Pim -

Pim -

23/10/2010 13:06:36
Quote Anchor link
Want?

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 14:45:22
Quote Anchor link
Pim de Haan op 23/10/2010 13:06:36:
Want?

Inderdaad.

Pim -

Pim -

23/10/2010 14:53:52
Quote Anchor link
Oh je bedoelt dat de helft van een procent eigenlijk vijftig procent is? Of de helft van de helft eigenlijk de helft is? Of dat 12 uur en 30 seconden hetzelfde is, omdat het beide de helft is van respectievelijk een dag en een minuut?

Dennis Smink

Dennis Smink

23/10/2010 14:59:16
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 23/10/2010 14:45:22:
Pim de Haan op 23/10/2010 13:06:36:
Want?

Inderdaad.

Inderdaad wat? Onderbouw je opmerking eens?

Overigens is het opgelost.
Gewijzigd op 23/10/2010 14:59:33 door Dennis Smink

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 15:02:03
Quote Anchor link
@Dennis: Dat slaat niet op jou hoor, maar op de opmerking '50% dus' waarin de logica ver te zoeken is. Jij hebt het daarna stukken beter uitgelegd zodat het weer te snappen was.

Internet Verslaafde op 23/10/2010 08:44:48:
SanThe Nvt op 22/10/2010 22:12:22:

50% dus.
Gewijzigd op 23/10/2010 15:03:56 door - SanThe -

Robert Deiman

Robert Deiman

23/10/2010 15:05:35
Quote Anchor link
Een half uur is een half heel uur. Een half = altijd 50%, een helft van iets is namelijk 1/2 of 50%, dat zal er zijn bedoeld.
Niet dat het hier wat toevoegt, maar ik vermoed dat daar die opmerking voor was.

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 15:08:38
Quote Anchor link
Robert Deiman op 23/10/2010 15:05:35:
Een half uur is een half heel uur. Een half = altijd 50%, een helft van iets is namelijk 1/2 of 50%, dat zal er zijn bedoeld.
Niet dat het hier wat toevoegt, maar ik vermoed dat daar die opmerking voor was.

Dat vermoed ik inderdaad ook. Echter de link met een héél uur is er niet. Vandaar dat het niet logisch is. Een half uur is inderdaad 50% van een héél uur, maar slechts 25% van twee uur.

Karel hertens

karel hertens

23/10/2010 15:34:37
Quote Anchor link
Als je begin tijd 21:30 is en het is nu 22:30 is er dus een uur verstreken.

Dat is dus 1/24 deel van een dag (100/24)x1=4,166667% per uur. je kan er dus vanuit gaan dat elk uur 4.1 procent opleverd.

4.166667/60 minuten= 0.0694444444 dus als je er 8 uur en 32 minuten verstreken is wordt dit: 8x 4.16667 + 32 x 0.0694444 = %
of: 24/8.32=2.88461 dus 100/2.88461=34,6667% van de dag.

Ik hoop dat het duidelijk is dat je dus hebt dat 24 uur 100% is en 12uur 50% hierdoor hoef je alleen het tijdsverschil te weten en kun je doormiddel van deze berekening het procentuele tijdsverschil te zien krijgen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.