Prof. en Veilige Mailform.
Ik ben al weken op zoek en aant klooien naar een goede mailform.
Ik bouw websites en ik wil gewoon 1 script hebben dat ik op elke website kan plaatsen in de toekomst.
Enige wat in de form moet staan is:
- Naam*:
- Email*:
- Telefoon nummer:
- Onderwerp*:
- Bericht*:
(*) verplicht..
Weet iemand een goed script hiervoor?
(het mag geen standaard mailform zijn die je overal gratis/betaald kunt downloaden ivm copyright)
Deze worden geïntegreerd in een product dus vandaar!
Groetjes
Gewijzigd op 21/07/2010 12:27:40 door marco -
kan er een telfoonnummer optie bij?
(*)verplicht
en bij bericht moet ook het telefoon nummer
sorry dat is te omslachtig toch bedankt voor je reactie!
oke...
Stuur mij maar een bericht.
Enige wat deze functie doet is de opgegeven velden controleren op input en ze daarna gaan mailen.
Geen extra beveiliging tegen spammen oid geen mooie html-mail, pure basic, (vandaar dat je hem gratis mag)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
function mail_contact($naam, $email, $tel, $onderwerp, $bericht){
if(
empty($naam) ||
empty($email) ||
empty(onderwerp) ||
empty($bericht)
) return false;
$tel = empty($tel) ? '---' : $tel;
$admin = "[email protected]";
$subject = "Contact: " . $onderwerp;
$message = "Naam: " . $naam . PHP_EOL;
$message .= "Email: " . $email . PHP_EOL;
$message .= "Tel. nr: " . $tel . PHP_EOL;
$message .= "Bericht:" . PHP_EOL . PHP_EOL . $bericht;
mail($admin, $subject, $message);
}
?>
function mail_contact($naam, $email, $tel, $onderwerp, $bericht){
if(
empty($naam) ||
empty($email) ||
empty(onderwerp) ||
empty($bericht)
) return false;
$tel = empty($tel) ? '---' : $tel;
$admin = "[email protected]";
$subject = "Contact: " . $onderwerp;
$message = "Naam: " . $naam . PHP_EOL;
$message .= "Email: " . $email . PHP_EOL;
$message .= "Tel. nr: " . $tel . PHP_EOL;
$message .= "Bericht:" . PHP_EOL . PHP_EOL . $bericht;
mail($admin, $subject, $message);
}
?>
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
if(contact formulier verstuurd){
mail_contact($_POST['naam'], $_POST['email'], $_POST['tel'], $_POST['onderwerp'], $_POST['bericht']);
}
?>
if(contact formulier verstuurd){
mail_contact($_POST['naam'], $_POST['email'], $_POST['tel'], $_POST['onderwerp'], $_POST['bericht']);
}
?>
Gewijzigd op 21/07/2010 13:20:38 door Johan Dam
@Johan Dam: Inderdaad geen enkele beveiliging, maar okee. Je overschrijft steeds $message met als gevolg dat alleen het bericht er in zal staan. Ik mis ook de headers bij mail().
Hmm, toch iets te snel getikt, bedankt voor de opmerking!
Headers heb ik inderdaad niet toegevoegd, het is een plain-text mailtje, dus geen headers zijn noodzakelijk, al zou een from / reply-to misschien wel handig kunnen zijn.
Je eindigt met onvolledige headers al heel snel in spam bakken en Stef vraagt een Prof. en Veilige Mailform.
Klopt dat dit niet precies is wat Stef vraagt,
Dit is wat hij van mij krijgt, een flexibel, professioneel en zo-goed-als-water-dicht script zal hem waarschijnlijk geld gaan kosten.
Nu heeft hij een gratis versie waar hij zelf verder mee kan,
Iedereen is welkom om een beter script te posten.
Haha klopt, moet echt een professioneel script hebben want mensen als jullie (of een deel als jullie) moeten er vrolijk van worden :)
Wanneer is een script een "professioneel" script?
Wanneer jullie zouden zeggen.. dat is netjes! (het zit namelijk bij mijn templates inbegrepen zo meteen) en het zijn veelal scripters die zelf niet kunnen ontwerpen die er gebruik van gaan maken.
Stef ter Braak:
"het mag geen standaard mailform zijn die je overal gratis/betaald kunt downloaden ivm copyright"
Kan er ooit sprake zijn van copyright op een regel of vijftig programmacode in welke taal dan ook ? NEE, tenzij de code zo uniek en zo bijzonder is dat dit nog nooit eerder vertoond is maar dat is vrijwel onmogelijk met vijftig regels code. Een serieus copyright zal dus nooit toegekend worden op regels programmacode. Copyright wordt meestal toegekend op het eindresultaat en de functionaliteit van een product totaal. Maak je dus nooit zorgen over copyright van 50 regels code en meer heb je niet nodig voor wat je hier vraagt.
Gewijzigd op 22/07/2010 10:23:06 door John D
John D op 22/07/2010 10:21:36:
Kan er ooit sprake zijn van copyright op een regel of vijftig programmacode in welke taal dan ook ? NEE, tenzij de code zo uniek en zo bijzonder is dat dit nog nooit eerder vertoond is maar dat is vrijwel onmogelijk met vijftig regels code. Een serieus copyright zal dus nooit toegekend worden op regels programmacode. Copyright wordt meestal toegekend op het eindresultaat en de functionaliteit van een product totaal. Maak je dus nooit zorgen over copyright van 50 regels code en meer heb je niet nodig voor wat je hier vraagt.
Stef ter Braak:
"het mag geen standaard mailform zijn die je overal gratis/betaald kunt downloaden ivm copyright"
Daar snijd je je mooi in de vingers... Als jij 50 regels uit een betaald systeem met een copyright gebruikt in een ander (commercieël maakt niet eens uit) project, moet jij een licentie betalen voor dat andere systeem.. Er zit namelijk wel degelijk copyright op code ;-)
Chris Horeweg op 22/07/2010 11:09:26:
Daar snijd je je mooi in de vingers... Als jij 50 regels uit een betaald systeem met een copyright gebruikt in een ander (commercieël maakt niet eens uit) project, moet jij een licentie betalen voor dat andere systeem.. Er zit namelijk wel degelijk copyright op code ;-)
John D op 22/07/2010 10:21:36:
Stef ter Braak:
Onjuist en ik heb hier juridisch veel mee te maken. Het is niet te bewijzen dat de 50 regels code gejat zijn van jouw of een ander systeem. Waar zou je dat op kunnen baseren ? Op je tekst-bestandje met php of java of C++ regels ? Daar begint geen jurist aan, neem dat van mij aan. Programmacode is vogelvrij met name wanneer het "gebruikelijke functionaliteit" vervult zoals hier gevraagd.
Maar is er nou niemand die een goede contact/mail form heeft?
Groeten :)
Stef, als de gratis versies niet aan jouw wensen voldoen kan je altijd overwegen een vacature aan te maken ;-)