Programmeertaal vraagje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »
Jasper Sni

Jasper Sni

29/01/2009 23:52:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraagje, weet niet of het hier thuishoort, maar dit is de enige programmeersite die ik ken en ik denk dat sommigen onder jullie er wel verstand van hebben...

Welke programmeertaal is het meest geschikt als je php/mysql onder de knie hebt, ik zit te denken aan c++/Java.

C++ lijkt me het meest aantrekkelijk. Kun je daar 3D games mee maken? Ik geloof het wel, of ben je dan een andere taal nodig? Echte MMORPG's zoals Maplestory, kunnen die hier ook mee worden gemaakt?

Ik wou hier een boek over kopen, maar moet je dan ook een extra boek nemen die over OpenGL of DirectX gaat? Ik neem aan dat je die erbij nodig bent als je een echte MMORPG wilt leren maken?

Natuurlijk besef ik wel dat je met kleine spelletjes moet beginnen zoals boter kaas en eieren en hoger/lager, maar uiteindelijk is mijn bedoeling een echt spel te ontwerpen, eventueel die door meerdere mensen kan worden gespeeld. Wees niet bang dat ik zoiets in mijn eentje ga maken, ik snap dat dat eeuwen duurt, ik heb wel mensen die kunnen helpen.

Heeft iemand een idee over een boek die je iets leert in deze richting?

PHP hulp

PHP hulp

04/12/2024 08:49:44

PHP Newbie

PHP Newbie

29/01/2009 23:53:00
Quote Anchor link
C++ en Java zijn allebei leuke dingen. Wanneer je je ook online wilt richten kun je je beter toespitsen op java. Dat kun je namelijk gemakkelijk in een website implanteren.

Jasper Sni

Jasper Sni

30/01/2009 00:01:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 29.01.2009 23:53:
C++ en Java zijn allebei leuke dingen. Wanneer je je ook online wilt richten kun je je beter toespitsen op java. Dat kun je namelijk gemakkelijk in een website implanteren.

Oke, maar dat is niet echt wat ik bedoel, ik bedoel meer een standalone game, die niet op een browser wordt gedraaid, ik weet niet of je maplestory kent, maar het is net zoiets als WoW, wat je ongetwijfeld wel kent.

Het staat dus totaal los van PHP/Html en browser verhalen, gewoon een losse programmeertaal voor spelletjes/programma's.

PHP Newbie

PHP Newbie

30/01/2009 00:05:00
Quote Anchor link
Dan zou ik gaan voor C++. Dat kan namelijk echt stand-alone draaien en hoeft er ook geen java geinstalleerd te worden.

Verder kun je met C++ meer uit de hardware trekken dan met java. Benchmark maar eens.

Jasper Sni

Jasper Sni

30/01/2009 00:07:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 30.01.2009 00:05:
Dan zou ik gaan voor C++. Dat kan namelijk echt stand-alone draaien en hoeft er ook geen java geinstalleerd te worden.

Verder kun je met C++ meer uit de hardware trekken dan met java. Benchmark maar eens.

Okee dat dacht ik al idd, maar mijn latere vraag, weet je misschien een boek, en of ik dan eventueel andere programma's/talen erbij moet draaien?

OpenGL of DirectX lijkt me zeker nodig, nog meer?

Winston Smith

Winston Smith

30/01/2009 01:06:00
Quote Anchor link
Google is ook wel handig. Met name die eerste link is een bron van informatie.

Jasper Sni

Jasper Sni

30/01/2009 01:09:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 30.01.2009 01:06:
Google is ook wel handig. Met name die eerste link is een bron van informatie.

;ó Die site kende k nog niet, bedankt ik ga morgen gelijk een kijkje nemen, als k niet te moe ben ;p

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

30/01/2009 11:06:00
Quote Anchor link
Kijk ook eens naar XNA (ook van MS).
Dit is een game engine gemaakt voor het .NET framework, ik gebruik het in combinatie met C*hekje* sharp.
Als k jou was zou ik gewoon de lib van MS zelf erbij pakken, (msdn uit mijn hoofd)
En anders is de C++ of C# Bijbel ook een aanrader.

Caius Cosades

Caius Cosades

30/01/2009 12:08:00
Quote Anchor link
in java kan je momenteel ook al heel mooie games maken (is paar jaar geleden ééntje uitgekomen enkel in java...) Maar natuurlijk C++ wel completer. Veel meer mogelijkheden, wel moeilijker te leren ook. Ik zou je eigenlijk toch aanraden eerst de basis van java te leren van constructors, overerving etc, voor dat je aan c++ begint... het duurt dan wel langer ...

TJVB tvb

TJVB tvb

30/01/2009 12:14:00
Quote Anchor link
C++ is sneller, maar java is makkelijker aangezien je niet echt rekening hoeft te houden met het geheugen.

Jasper Sni

Jasper Sni

30/01/2009 13:14:00
Quote Anchor link
Oke, misschien kan ik dan beter eerst java doen, is wat makkelijker, en ik heb geen zin om er achteraf achter te komen dat ik een te grote stap heb genomen door direct naar c++ te gaan.

Runescape is ook gemaakt in Java toch?

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

30/01/2009 13:45:00
Quote Anchor link
Misschien is het eerst handig om PHP OOP te snappen, C++ en Java zijn beide OOP talen. Dus als je dat nog niet snapt is het misschien handig om daar aan te beginnen.

Jasper Sni

Jasper Sni

31/01/2009 20:13:00
Quote Anchor link
Okee, weet iemand welk boek het beste is voor JAVA?

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

31/01/2009 20:19:00
Quote Anchor link
http://nl.tech-faq.com/java-books.shtml

Overigens zou ik toch voor C++ gaan,, of wil je het iets makkelijker, dan C#.
Het belangrijkste verschil tussen C en Java, is dat je bij java vele malen meer foutmeldingen kan verwachten, omdat je eventueel ook eerst java moet gaan installeren op een computer, voordat je programma werkt.
En in de visual c# sharp express edition, heb je ook een hele mooie debug balk, die direct na een fout al aangeeft wat er fout is, en waar die fout dan zit.
Een goed boek voor c# is: Visual C# 2008 (2005 is ook goed) How to Program
(Deitel, uitgever Pearson)
En je hebt natuurlijk ook msdn, de XNA framework is ook uitermate geschikt om games mee te maken, hoewel deze in het begin nog vrij complex kan zijn, omdat deze wel 100% OOP gericht is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown

Jasper Sni

Jasper Sni

31/01/2009 20:20:00
Quote Anchor link
nico schreef op 31.01.2009 20:19:

Ik kan ook wel boeken opzoeken, maar ik weet niet welke het beste is, dat is mijn vraag.

GaMer B

GaMer B

31/01/2009 20:26:00
Quote Anchor link
Jasper schreef op 31.01.2009 20:20:
nico schreef op 31.01.2009 20:19:

Ik kan ook wel boeken opzoeken, maar ik weet niet welke het beste is, dat is mijn vraag.

Gewoon alle kennis van die boeken bij elkaar gooien. En vooral veel zelf proberen en API's bekijken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.