Project Starten: boek
Is dit wat? kan dit gaan werken?
Je zou kunnen zeggen dat het 'vele' tutorials zou kunnen vervangen en met het doorlopen van een boek dat het werkt. Ook vermijdt je hiermee dat je een 'deel' niet hebt gehad of juist 10 x hetzelfde ziet zoals: Basic PHP & De basis van php en nog tien van zulke tutorials.
Ik heb verder nog niks uitgedacht maar vroeg me af of het een goed idee was en hoe jullie er over denken. Ik vond het lastig om een plaatsje op het forum te vinden dus daarom maar hier.
Ik ben hier nieuw omdat ik zojuist geswitched ben van fora.
Groeten,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Erwin Okken
ben benieuwd van welke fora je komt?
Begrijp ik het goed dat het iets wil aanpakken en het idee is een een soort php 'boek' om php te leren ?
Omdat het daar volgens mijn mening niet 'goed' ging wil ik daar geen namen aan vuilmaken.
Het moet inderdaad een boek zijn waar mensen wat van kunnen leren. Dus het lezen ervan zou wat 'effectiever' kunnen zijn dan tutorials. Het leren van php gaat zo in stappen en is een 'mooi' project voor een community.
De vraag is of mensen dit een goed idee vinden, denken dat het uitgewerkt kan worden en of het werkt. Als het namelijk zo is dat beginners niks kunnen toevoegen, is het niet goed voor de community. Daarom ook de vraag: Werkt het? kan het zo zijn dat beginners ook wat kunnen toevoegen?
Is hier een systeem voor te bedenken etc..
Groeten,
gemaakt, en ik weet dat er meerdere jongens zijn geweest die hetzelfde gedaan hebben.
Mijn voorbeeld heeft zelfs nog een tijdje op een wikipedia gestaan... maar dat project is toen een beetje doodgebloed, het enthousiasme was er wel maar het koste gewoon veel tijd.
Ikzelf heb wel eens een goed begin Mijn voorbeeld heeft zelfs nog een tijdje op een wikipedia gestaan... maar dat project is toen een beetje doodgebloed, het enthousiasme was er wel maar het koste gewoon veel tijd.
Suggesties, tips, mening.. alles is welkom.
Bedankt,
ik bied me aan als 'proefkonijn'.
ik wil dolgraag php goed leren, maar ik maak er vaak geen tijd voor, omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen. de logica snap ik inmiddels wel een beetje...
Hoe wil je het precies aan gaan pakken op het gebied van verwijderen van inzendingen, daarover kan door de leden worden gediscusserd? Zo ja, lijkt het dan niet weer een klein beetje op tutorials?
Ja, het is ook om de tutorials te vervangen. Maar het moet niet zo zijn dat alles achter elkaar wordt geplakt. Het moet een boek worden. Het moet een verhaal hebben, steeds dezelfde voorbeelden gebruiken etc. De tutorials die al zijn gemaakt zijn dan natuurlijk een redelijke bron.
Het verwijderen van inzendingen, het toevoegen van inzendingen en het bewerken van inzendingen moet natuurlijk over gedacht worden. Het boek moet namelijk correct nederlands zijn, perfect syntax hebben etc.. maar dan nog kunnen we hulp gebruiken van beginnende mensen toch of niet?
We zouden een inhoudsopgave kunnen maken en dat er per deel inzendingen gedaan kunnen worden en beheert kan worden door moderators. Iemand nog ideeen?
Denk dat het makkelijkste een Wiki is. Iedereen kan er dan wat bijvoegen ;)
- Zijn er genoeg mensen die mee willen doen.
- Kan het systeem zo opgebouwd worden dat het niveau-verschil geen probleem is?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP
Systeemeisen:
- Er moet een inhoudsopgave kunnen worden gemaakt.
- Per 'deel' moeten er inzendingen gedaan kunnen worden.
- Alles moet door 'bepaalde' personen bewerkt kunnen worden.
Is dit allemaal mogelijk met wiki?
- Zal het ook niet makkelijk zijn dat er per 'deel' meerdere inzendingen gedaan kunnen worden en dan samengevoegd kunnen worden? Het moet tenslotte zo veel mogelijk informatie opleveren, het gebruik van
Code (php)
1
2
3
2
3
<?= $... zal er ook in moeten staan, en dan niet wanneer je net een stuk aan het lezen bent over sessions.
Groeten,
Groeten,
Henk schreef op 17.10.2008 14:04:
Een wiki lijkt me wel handig, dan kan iedereen een steentje bijdragen en veranderingen kun je makkelijk terugdraaien.
Maarja, een wiki is geen boek. Dus ben je weer van je plan af.
Aron schreef op 17.10.2008 14:09:
Henk schreef op 17.10.2008 14:04:
Een wiki lijkt me wel handig, dan kan iedereen een steentje bijdragen en veranderingen kun je makkelijk terugdraaien.
Dat klopt, maar als je samen ergens aan wilt werken is een wiki wel het handigste.
Dus we moeten een inhoudsopgave kunnen maken.
Artikelen moeten opgestuurd kunnen worden per paragraaf, en dan de vorige niet verwijderen.
Het moet te muteren zijn door beheerders, en niet door iedereen.
Van iedere persoon die mee heeft gewerkt komt zijn of haar naam wel ergens verwerkt. Dit moeten we nog even zien te versieren.
//edit: Raar genoeg heb ik nog nooit met wiki gewerkt terwijl zo veel het wel doen, vraag me af waarom ik nog niet.
Ik zou graag eerst nog meer informatie, ideeen en vooral MENINGEN willen horen over wat jullie er van vinden en of je mee zou willen werken hieraan.
Dat het in wikipedia geen boek wordt is niet erg, dit kan later zo overgezet worden. Hier zie ik geen probleem in, correct me when i'm wrong.
Verder lijkt het me wel een cool idee, hangt er een beetje vanaf hoeveel mensen straks bereid zouden zijn om mee te helpen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP
Eerst even de reacties afwachten denk ik.
Zodra je project draait moet je je URL hier maar posten, er zijn dan vast wel mensen (ik, mits ik tijd heb waarschijnlijk ook wel) die mee willen helpen aan het toevoegen van informatie aan je wiki.
Ik denk dat je het op een laat moment als PDF moet gaan exporteren. Wiki's zijn altijd up2date, boeken raken outdated.... ;)
Daarna moet er een inhoudsopgave gemaakt worden en dan zullen we zien!
Bedankt,
Meningen, info en kritiek nog steeds welkom!
Arjan, dit is niet waar he: "PHP is een serverside scripttaal die puur bedoeld is voor webpaginas" ;) maar wat een boek hey!! Daar zitten heel wat uurtjes in, of niet?