projectje voor mijn bedrijf om uren te registreren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sebas

sebas

26/05/2007 18:36:00
Quote Anchor link
ik ben bezig om alle personeels uren te kunnen invullen in 1 script

wij moeten het nu nog allemaal apart invoeren perwerkbrief en soms moet het dan ook nog wel eens 3 of 4 keer dus dat is een hoop werk nu wil ik dat ik het 1 keer kan invullen per werknemer wat hij gedaan heeft op en werk en de hoeveelheid uren dat hij er mee bezig is geweest.

als dat gedaan is moet het opgesplitst worden in eerst instantie in 3 stukken

1. ik wil kunnen zien wat de werknemer heeft gedaan en hoeveel uur
2. ik wil kunnen zien per werk wat er gedaan is en hoeveel uur
3. ik wil kunnen zien per werk wie er welke datum bezig is geweest en hoeveel uur op die datum

er moet bijgevoegt en of gewijzigt en gewist kunnen worden.
1. werknemers
2. werken
3. onderdelen van een werk

ik ben bezig geweest en met php en sql ik heb een db aangemaakt met daar in
1. werknemers
2. werken
3. onderdelen
4. werk_per_onderdeel
5. gewerkte uren

ik kan nu met php een werk een werknemer en een onderdeel toevoegen.

maar nu :

nu kom ik niet meer verder ik weet niet hoe ik die db allemaal samen moet koppelen enz dit is mijn eerste keer dat ik echt begin te werken met een db hiervoor wel eens wat mee geknoeit maar nog nooit zo ver me gegaan

ik heb in html een opzet gemaakt hoe het er ongeveer uit moet komen te zien en wat de bedoeling is.

op deze link is het te zien
http://de-graaf.homeftp.net/werkbrief

op denduur wil ik misschien nog eens dat de werknemers zelf kunnen inloggen en hu uren in kunnen vullen is het verstandig om dat meteen mee te nemen? zodat niet alles weer helemaal door elkaar geschopt moet worden.

ik hoop dat iemand mij tips kan geven en als er vragen zijn hoor ik ze erg graag en kan ik antwoord geven

alvast vriendelijk bedankt

sebas
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sebas

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 14:04:05

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

26/05/2007 19:10:00
Quote Anchor link
Eigenlijk heb je maar 3 tabellen nodig; Projecten, Registratie & Werknemers. Waarbij projecten zegmaar een taak is en de tabel werknemers gewoon voor de administratie is. De tabel registratie is niks meer dan een projectID (waaraan gewerkt is), een werknemerID (wie eraan gewerkt heeft) en een begintijd & eindtijd. Door gewoon met een datetime veld te werken kan je zelf de uren uitrekenen (=beter) en vervolgens goede rapportages maken. Zo heb je ook geen overbodige data.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.