proleem met weergeven database
Ik haal een kolom uit mijn database. Van de resultaten maak ik buttons. Dus van iedere element een apart formulier, zodat er allemaal buttons onder elkaar staan.
Dat is ook gelukt en dit werkt prefect, maar omdat dit ieder keer een apart formulier is staan die buttons ver van elkaar en krijgs ze niet dichter.
Dit is momenteel wat ik heb:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<tr><td width="180" ><form name="detail" method="post" action="keuze.php"><input type="hidden" name="hoofd" value="'.$row['naam'].'"><input type="hidden" name="idhoofd" value="'.$row['id'].'"><input type="submit" name="submit" style="width:180; height:30;" value="'.$row['naam'].'" class="knop"/></td><td width="60"></td></tr><tr><td colspan="2"></td></tr></form>';
?>
echo '<tr><td width="180" ><form name="detail" method="post" action="keuze.php"><input type="hidden" name="hoofd" value="'.$row['naam'].'"><input type="hidden" name="idhoofd" value="'.$row['id'].'"><input type="submit" name="submit" style="width:180; height:30;" value="'.$row['naam'].'" class="knop"/></td><td width="60"></td></tr><tr><td colspan="2"></td></tr></form>';
?>
weet iemand een oplossing voor
Waarom elke keer een aparte form? je kan alles in 1 form stoppen met verschillende acties per button :)
Ja, maar als ik er 1 form van maak is het altijd de laatste actie die hij uitvoert, gelijk welke button ik indruk. Oftwel doe ik daar iets verkeerd in?
Zoals Reshad al aangeeft kan je er beter 1 form van maken, en dan heb je twee opties:
a) je geeft iedere submit een andere naam en kontroleert in php welke knop geklikt is
b) je maakt een button van de submit en gooit daar een onclick event op.
maar met een onclick event kunt ge toch geen variabelen meegeven?
Maar dan moet je wel wat JavaScript gaan toepassen
Voorbeeldje: