Proxy
heeft iemand enig idee of er een php of javascript bestaat, waarmee je proxy's blokkeert?
Ik heb half google afgezocht maar kan er zeer weinig vinden.. ja de standaard van http_forward e.d. maar deze werken dus niet.
Mijn vraag is of iemand enig idee heeft of dit uberhaupt bestaat.
En dat mocht dit bestaan iemand mij hiermee zou kunnen helpen;)
Gewijzigd op 09/10/2010 22:52:02 door Radio Dancemania
Quote:
heeft iemand enig idee of er een php of javascript bestaat om het meeste gedeelte van proxy's te blokkeren?
en nu nog de vraag stellen zodat ie begrepen kan worden
Denk het niet?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if ( $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']
|| $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED']
|| $_SERVER['HTTP_FORWARDED_FOR']
|| $_SERVER['HTTP_CLIENT_IP']
|| $_SERVER['HTTP_VIA']
|| in_array($_SERVER['REMOTE_PORT'], array(8080,80,6588,8000,3128,553,554))
|| @fsockopen($_SERVER['REMOTE_ADDR'], 80, $errno, $errstr, 30)) {
exit('Proxy detected');
}
?>
if ( $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']
|| $_SERVER['HTTP_CLIENT_IP']
|| $_SERVER['HTTP_VIA']
|| @fsockopen($_SERVER['REMOTE_ADDR'], 80, $errno, $errstr, 30)) {
exit('Proxy detected');
}
?>
dit zal redelijkerwijs moeten detecteren of iemand achter een proxy server zit. Let wel dat er geen waterdichte controle samen te stellen is en dat er altijd er een paar doorheen zullen komen.
Gewijzigd op 09/10/2010 23:02:35 door Noppes Homeland
Toevoeging op 09/10/2010 23:16:15:
enige nadeel lijkt.. dat me site erg traag word
Oh en deze is wel erg slordig van opgezet, te lui geweest voor de isset()
@Noppes: Als ik nu thuis een webservertje (op poort 80) heb draaien ben ik volgens jou een proxy?
@ bram boos .. zou er een andere oplossing voor zijn dan? Het is overigens niet voor mijn eigen site maar voor die van een vriend van mij, en die word gespammed door een aantal gasten die zijn verbannen. En die zitten steeds op proxy. Dus vandaar mijn vraag
Wat heeft een webserver met een proxyserver te maken?
maar mij gaat het nu op dit moment ook om de traagheid van het script wat hier gepost staat..
Ik snap niet geheel waarom hij zo traag laad e.d. iemand enig idee waarom dit zou zijn?
Radio Dancemania op 09/10/2010 23:51:49:
@ bram boos .. zou er een andere oplossing voor zijn dan? Het is overigens niet voor mijn eigen site maar voor die van een vriend van mij, en die word gespammed door een aantal gasten die zijn verbannen. En die zitten steeds op proxy. Dus vandaar mijn vraag
Twee andere veel betere opties: Niet verbannen of zorgen dat er niet gespamt kan worden.
Je kan natuurlijk ook alle accounts handmatig activeren, of een vertraging inbouwen in het sturen van de activatiemail.
Ook zou je kunnen kijken welk domein ze gebruiken voor het ontvangen van de mails. Vaak zijn het slapjanussen die gmail.com of hotmail.com/.nl of live.com/.nl gebruiken.
Daar kan je bijv. voor die domeinen dwingen om account handmatig te laten activeren.
Proxies blokkeren is altijd nog zinloos. Er zitten ook goeie mensen tussen namelijk, en het is stom als je die met de 'kwaden' meetelt.
Gewijzigd op 10/10/2010 10:31:48 door - Ariën -
Karl Karl op 10/10/2010 09:20:59:
Twee andere veel betere opties: Niet verbannen of zorgen dat er niet gespamt kan worden.
het gaat hier niet alleen om spammen maargoed..
Toevoeging op 10/10/2010 13:20:50:
Aar anoniem op 10/10/2010 10:31:15:
Of maak het minder aantrekkelijker voor de spammers en belhamels.
Je kan natuurlijk ook alle accounts handmatig activeren, of een vertraging inbouwen in het sturen van de activatiemail.
Ook zou je kunnen kijken welk domein ze gebruiken voor het ontvangen van de mails. Vaak zijn het slapjanussen die gmail.com of hotmail.com/.nl of live.com/.nl gebruiken.
Daar kan je bijv. voor die domeinen dwingen om account handmatig te laten activeren.
Proxies blokkeren is altijd nog zinloos. Er zitten ook goeie mensen tussen namelijk, en het is stom als je die met de 'kwaden' meetelt.
er worden zo'n 500 aanmeldingen per dag gedaan dus denk niet dat je daar als beheerder op zit te wachten..
Radio Dancemania op 10/10/2010 13:20:06:
(...)
Karl Karl op 10/10/2010 09:20:59:
(...)
Waar ging het dan om?
Die proxy blocker zullen ze ook vast kunnen omzeilen. Ze zelfs niet eens een proxy te gebruiken. Nu ben je ook op IP aan het blokkeren denk ik, daarmee kunnen ook onschuldige mensen de dupe worden.
Nu gebruik ik deze code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?PHP
if (
$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']
|| $_SERVER['HTTP_VIA']
|| @fsockopen($_SERVER['REMOTE_ADDR'], 80, $errno, $errstr, 30))
{
exit('je gebrukt een proxy server!');
}
?>
if (
$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']
|| $_SERVER['HTTP_VIA']
|| @fsockopen($_SERVER['REMOTE_ADDR'], 80, $errno, $errstr, 30))
{
exit('je gebrukt een proxy server!');
}
?>
alleen als je dus zonder proxy zit dan laad hij heel erg traag.. dus dit is geen oplossing.
En om handmatig alle proxy's te gaan zitten blokkeren ziet de eigenaar niet zitten.
Radio Dancemania op 10/10/2010 13:31:58:
Het gaat erom dat ze steeds via proxy terugkomen en tuurlijk dit kan niet 100% tegengehouden worden maar wel voor een groot gedeelte...
(...)
(...)
Dat is een sub-probleem. Het hoofd-probleem is dat die mensen verbannen zijn omdat ze spamde, althans dat zei je.
Dus mijn oplossing is: Die mensen niet verbannen en / of zorgen dat ze niet spammen.
Steeds een connection maken via fsockopen naar een onbekende machine kost uiteraard veel tijd (timeouts).
Karl Karl op 10/10/2010 13:34:43:
Dat is een sub-probleem. Het hoofd-probleem is dat die mensen verbannen zijn omdat ze spamde, althans dat zei je.
Dus mijn oplossing is: Die mensen niet verbannen en / of zorgen dat ze niet spammen.
Het gaat erom dat ze steeds via proxy terugkomen en tuurlijk dit kan niet 100% tegengehouden worden maar wel voor een groot gedeelte...
(...)
(...)
Dat is niet mijn vraag hier lijkt mij? Overigens zijn die gasten te ver gegaan om ze niet te verbannen.. En bij deze dus ook geen oplossing.
Toevoeging op 10/10/2010 13:56:36:
SanThe Nvt op 10/10/2010 13:47:04:
Steeds een connection maken via fsockopen naar een onbekende machine kost uiteraard veel tijd (timeouts).
is er een mogelijkheid om dit anders te doen?
Radio Dancemania op 10/10/2010 13:53:40:
Dat is niet mijn vraag hier lijkt mij? Overigens zijn die gasten te ver gegaan om ze niet te verbannen.. En bij deze dus ook geen oplossing.
(...)
Karl Karl op 10/10/2010 13:34:43:
(...)
(...)
(...)
Het heeft wel met je probleem te maken lijkt mij...
Code (php)
of het verstandig is weet ik niet..maar hij is wel een stuk minder traag met inladen