PSP ervaringen
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Net wat je wilt.
Ik ken ook mensen die de dev/test omgeving naar dezelfde domain name laten luisteren en steeds in /etc/hosts het ipadres aanpassen.
In elk geval geldt voor beide benaderingen:
Zorg dat alle vars in een blok staan.
En dus niet een config file van 312 regels waarbij voor het live gaan op regel 3, 25, 94 en 95 een setting moet veranderen.
Want dan vergeet je er zeker een keer eentje.
@Ward Mollie is sinds 1 maart ook €0,29 voor iDEAL ;)
Als programmeur? Je snapt wel dat ik je nu dan even met wat vragen ga bombarderen :-)))
1. Hoe werkt het met uitbetalingen bij Mollie? Kan je bijv. met 1 druk op de knop laten uitbetalen, en zo ja zijn daar kosten aan verbonden?
2. Als je PayPal wil aanbieden, moet je dan een PayPal account hebben of loopt dat ook via Mollie?
3. Zou je wellicht een voorbeeldcode van een betaalpagina kunnen geven? Dus hoe dat werkt met de API? Stel iemand heeft voor 30 euro aan producten in z'n winkelmandje liggen. Hoe ziet de betaalpagina er qua code dan uit?
Alvast bedankt voor de antwoorden :-)
1. Uitbetalen gebeurt in batches, en snelste mogelijkheid is elke werkdag. Dus vandaag iDEAL betaling ontvangen is morgen op je rekening. Je kunt zelf de uitbetaalfrequentie aanpassen, allemaal gratis.
2. Voor PayPal heb je zelf een zakelijk PayPal account nodig, Mollie verzorgt enkel de technische koppeling. Uitbetalingen worden ook door PayPal gedaan.
3. Veel info staat op de Mollie website, ook qua code, in de API documentatie. Bijv. voor het aanmaken van een betaling: https://www.mollie.com/nl/docs/reference/payments/create
Voorbeelden kun je op de GitHub vinden: https://github.com/mollie/mollie-api-php/tree/master/examples
Let wel op dat je ingeschreven moet zijn bij de KvK en een zakelijke rekening moet hebben.
Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze graag ;)
Oké, thanks ;-) Voor nu even niet, maar handig om te weten dat hier iemand is die me uit de brand kan helpen als ik voor Mollie kies :-)
Maar als ik het goed begrijp ... als ik Mollie bel, kan ik jou dus aan de telefoon krijgen? En hoe is de (telefonische) support bij Mollie? Altijd voldoende mensen aanwezig om de telefoon aan te nemen?
Maar er zijn nog 6 support collega's die je kunnen helpen. Geen keuzemenu en lang wachten, meteen iemand aan de telefoon.
Gewijzigd op 15/03/2016 21:46:21 door Nick Dijkstra
Allright, good to know ;-)
Onze developers zijn ook druk bezig met een nieuw dashboard, waarvan de 2e beta al online is. Dit ziet er strak uit en is responsive.
>> Uitbetalen gebeurt in batches
Wat bedoel je precies hiermee eigenlijk?
Alle betalingen worden samengevoegd en overgemaakt als 1 bedrag. De kosten worden hier ook meteen vanaf gehaald.
Dus ik zet 'm op pauze ... een paar weken later wil ik laten uitbetalen en dan zet ik 'm op 1 dag. De volgende dag wordt dan uitbetaald en diezelfde dag zet ik 'm weer op pauze. Op die manier?
Stel dat je trouwens kiest voor dagelijks uitbetalen, maar er is niks binnengekomen ... ontvang je dan wel een "afschrift" of ontvang je simpelweg niks?
>> Niet echt met een druk op knop, dat je op "Nu uitbetalen" klikt ofzo.
Oké ... en wanneer kun jij dat geregeld hebben? :-p
Als er geen betaling is gedaan ontvang je ook niks ;)
En denk niet dat die knop er gaat komen, haha.
Oké ... dus ook geen irritant mailtje waarin staat dat er niks is binnengekomen?
>> En denk niet dat die knop er gaat komen, haha.
Zou anders wel heel erg handig zijn :-)
Mag ik vragen waarom je dat zou willen gebruiken? Het eerst opsparen en dan een keer uitbetalen?
Niet zozeer "opsparen" maar het kan handig zijn ivm de boekhouding. Soms doe je een week of 2 weken geen boekhouding. Op het moment dat je dan je boekhouding wil doen, kun je laten uitbetalen en heb je het geld diezelfde dag op je rekening. Lijkt me wel handig. Stel ik stel in op 2x per week, maar ik ben zo druk dat ik 4 weken geen tijd heb voor de boekhouding, dan wordt er in de tussentijd wel geld gestort, maar is mijn boekhouding dus niet actueel. Als ik dan na die 4 weken wel tijd heb, druk ik op 'nu uitbetalen' en kan ik direct m'n boekhouding bijwerken. Of andersom ... ik kies om 1x in de maand uit te laten betalen, maar ik heb een rustige week. Dan is het handig om op dat moment de boekhouding te doen, maar dan is m'n geld nog niet uitbetaald. Zomaar even wat scenario's ...
Je kunt bij Mollie ook MT940 bestanden downloaden die je in je boekhoudpakket kun inlezen. Die kun je per dag, maand of uitbetaling downloaden.
Nee, niet "erg" maar je boekhouding is dat niet helemaal actueel.
>> Je kunt bij Mollie ook MT940 bestanden downloaden die je in je boekhoudpakket kun inlezen. Die kun je per dag, maand of uitbetaling downloaden.
Zo ver ben ik nog niet. Klinkt me veel te ingewikkeld :-)
Overigens ... die PayPal betalingen zitten dus niet in die batch? Correct? Alle overige betalingen wel?
Alleen paypal niet inderdaad. Die komen wel in de overzichten te staan etc zodat je het makkelijk kunt verwerken in de boekhouding
Je hebt in feite dan een vordering op "Mollie".
Dat moet je ook in je boekhouding verwerken.
Dus ook als je op 30 maart voor 1000 euro aan verkopen hebt gedaan, wordt je wel geacht daarover de btw voor het eerste kwartaal aan te geven.
En niet "ik heb me pas in juli uit laten betalen, dus dan ga ik pas aangifte doen".
Ik vind de benadering dat je boekhouding bij is, als het saldo van je bankrekening klopt, wat vreemd.
(uitgaande facturen moeten toch ook direct in de boekhouding verwerkt worden?)
In het API voorbeeldje zie ik trouwens nergens dat de gegevens van een klant worden meegestuurd. Kan dat ook niet? Ik heb ook wel eens een API voorbeeld gezien waarbij je de gegevens van de klant meestuurt naar de PSP zodat die gegevens bij de betaling komen te staan. Is dat bij Mollie niet zo?
Ik snap overigens die pagina met technische gegevens van de API niet zo goed (zal wel aan mij liggen). Ik zie aan de zijkant 4 API titels staan. Betekent dit dat er 4 verschillende API's zijn?
Toevoeging op 15/03/2016 22:29:28:
@Ivo: ja daar heb je gelijk in.