pull dropdown menu mysqli in formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjan van Rossen

Arjan van Rossen

23/09/2013 21:29:02
Quote Anchor link
Ik wil graag bedrijfsnaam vervangen door een dropdown menu waar hij uit de database een lijst namen haalt die bij een ander formulier ingevuld worden..

Dit is het formulier

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?PHP
<form action="" method="post">
                                <
div>
                                        [
code]<?php if ($id != '') { ?>

<input type="hidden" name="id" value="<?php echo $id; ?>" />
                                                <p>ID: <?php echo $id; ?></p>
                                        <?php } ?>

<strong>Bedrijfs(naam):</strong> <input type="text" name="bedrijfsnaam"
                                                value="<?php echo $bedrijfsnaam; ?>"/><br/>
                                        <strong>Factuurbedrag:</strong> <input type="text" name="factuurbedrag"
                                                value="<?php echo $factuurbedrag; ?>"/><br/>
                                        <strong>Vervaldatum:</strong> <input type="text" name="vervaldatum"
                                                value="<?php echo $vervaldatum; ?>"/><br/>
                                        <strong>Voldaan (ja/nee):</strong> <input type="text" name="voldaan"
                                                value="<?php echo $voldaan; ?>"/><br/>
                                        <strong>Opmerkingen:</strong> <input type="text" name="opmerkingen"
                                                value="<?php echo $opmerkingen; ?>"/><p/>
                                        <input type="submit" name="submit" value="Submit" />
                                </div>
                                </form>
?>

Ik heb deze code die doet wat ik wil, het maken van de lijst maar mijn vraag is, hoe vervang ik de huidge input voor deze lijst? $conn heb ik niet nodig omdat de database al op een andere wijze word aangeroepen als hij ik dit in het testbestandje gemaakt heb.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?PHP
    $result
= $conn->query("select id, bedrijfsnaam from klanten");

echo "<html>";
    echo "<body>";
    echo "<select name='id'>";

while ($row = $result->fetch_assoc()) {

unset($id, $name);
                  $id = $row['id'];
                  $name = $row['bedrijfsnaam'];
                  echo '<option value="'.$id.'">'.$name.'</option>';

}

echo "</select>";
    echo "</body>";
    echo "</html>";
?>

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 16:23:45

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/09/2013 22:27:09
Quote Anchor link
door de onderste blok met code in een functie te stoppen en dan vanuit je form aan te roepen. In deze functie doe je dan natuurlijk geen echo's meer maar bouw je een $html op waar de hele output in komt te staan.

Arjan van Rossen

Arjan van Rossen

24/09/2013 09:42:25
Quote Anchor link
Dit stuk bedoel je?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?PHP
while ($row = $result->fetch_assoc()) {

unset($id, $name);
                  $id = $row['id'];
                  $name = $row['bedrijfsnaam'];
                  echo '<option value="'.$id.'">'.$name.'</option>';
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.