Punten systeem
Ik wil graag een punten systeem maken voor m'n site.
De bedoeling is dat als je aan enquête's en prijsvragen mee doet dat je punten krijgt en met die punten kan je bijv. iets kopen.
Omdat ik niet zo goed in mysql ben vraag ik het hier maar.
Weten jullie een systeem of wil iemand mij helpen of heeft iemand een alternatief?
Gr,
Edwin
Dag veder... Geen reactie :(
Maar je kan hier altijd de SQL tutorials volgen waarin het 1 en ander wordt uitgelegd.
Een alternatief is om het in een textbestand te doen, maar dat is minder efficient en uiteindelijk dus ook minder snel.
Ik denk dat je eerst moet proberen en dan de fouten hier plaatsen die je tegenkomt.
ik ga dan wel eerst veder zoeken en miss eigen maken maar dat is toch nie goed :P
Heb je al een idee hoe je het puntensysteem wil hebben? Op zich moet je eerst een heldere opzet hebben en dat heeft nog niets met mySQL te maken.
En zolang ik hier al kom, ook mensen die beginnen met de meest beroerde scripts worden zo goed het kan geholpen.
SanThe:
Lekker positief.......
Heb je al een idee hoe je het puntensysteem wil hebben? Op zich moet je eerst een heldere opzet hebben en dat heeft nog niets met mySQL te maken.
En zolang ik hier al kom, ook mensen die beginnen met de meest beroerde scripts worden zo goed het kan geholpen.
opzet:
-------------------------------------------------
+ systeem
- inlog
- enquête
- krijgt punten
- prijsvraag
- gewonnen
- krijgt punten
- verloren
- krijgt niks
- kopen
- bijv. bioscoop ticket
- betaald met punten
- admin
- enquête
- toevoegen/verwijderen
- prijsvraag
- toevoegen/verwijderen
- producten om te kopen
- toevoegen/verwijderen
- uitloggen
-------------------------------------------------
Ik heb de laatste tijd druk met school...
Ik probeer tuts te volgen enzo maar daar schiet ik meestal nergens mee op :(