Python
Wordt Python in Nederland ook veel gebruikt voor webapplicaties te ontwikkelen ?
Gewijzigd op 20/05/2015 13:55:54 door John D
Ik denk eerder dat er C# en C++ word gebruikt..
PHP Maarten op 20/05/2015 14:26:57:
Voor websites??Ik denk eerder dat er C# en C++ word gebruikt..
Geen idee, is Microsoft Visual Studio zou zoiets wel kunnen als ik het goed heb, maar heb me er niet in verdiept..
Python is beter geschikt voor grote dataverwerkingsslagen, denk aan het doorlopen van XMLs van een paar Gig. Voor webapps is het zeker te gebruiken, maar ga het niet gebruiken als het niets toevoegt.
Klopt, ikzelf gebruik Python om een datastroom van de NS op te halen tot JSON. Zie ook ndovloket.nl.
John D op 20/05/2015 14:33:44:
PHP Maarten op 20/05/2015 14:26:57:
Voor websites??Ik denk eerder dat er C# en C++ word gebruikt..
Of het vaak gedaan wordt weet ik niet, maar bij servers die onder IIS draaien is het in ieder geval niet ondenkbaar. Wanneer je ASP.NET gebruikt kun je je pagina's in elke .NET-taal schrijven. Overigens kun je, wanneer je Mono gebruikt, ook .NET gebruiken bij een Apache-server.
Dat C# ook voor websites wordt gebruikt, weet ik helaas uit de eerste hand. Ik ben de afgelopen week bezig geweest met onderhoud aan een module van onze interne portal. Eenmaal raden in welke taal die module geschreven was...
Overigens heb ik ooit eens staan praten met iemand die een site volledig in COBOL (als CGI) had geprogrammeerd. Het kan dus nóg gekker. ;-) Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Perl.
Gewijzigd op 21/05/2015 16:44:25 door Paco de Wulp
Python is volgens mij ontwikkeld door een Nederlander, en ik heb ooit gelezen dat 80% van alle Google code in Python is geschreven, volgens mij was het zelfs nog meer dan 80%. Ik denk dat het voor gewone web applicaties niet veel wordt gebruikt.
RUBY: TWITTER,
PYTHON: YOUTUBE, GOOGLE
Volgens mij word Python best veel gebruikt voor web applicaties, zie ook Django en Pylons.