Qantani Ideal
Ik ben bezig een simpel 1 product winkeltje te schrijven. Gaat opzich prima maar loop nu tegen een raar probleem aan, en weet nu niet of dit een bug van mijn kant is, of een limiet op test betalingen. Ik heb de gratis variant van ideal genomen van Qantani ( http://www.easy-ideal.com/webwinkeliers/ )
Opzich werkt het prima, banken worden goed opgehaald, test betalingen gaan goed.. totdat het een te hoog bedrag word, dan komt er altijd 5 euro naar boven bij het afrekenen bij qantani.
Als ik mijn code return net voordat deze naar ideal gestuurt wordt en het order object print, zijn de prijzen in orde. Op het moment dat ik de return weghaal en 'm door laat schieten naar ideal dan komt weer die 5 euro terug. Het vreemde is dat dit alleen bij zeer hoge bedragen gebeurt.
Hieronder een stukje code met wat debug meuk erin:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
$oOrder->tax = $this->oShoppingCart->getTax();
echo 'Aantal producten in wagen: '. $oOrder->amount .' <br />';
echo 'Belasting is: '. $oOrder->tax . '<br />';
$oOrder->discountused = 0;
if(isset($_POST['usediscount']) && $_POST['usediscount'])
$oOrder->discountused = 1;
echo (!$oOrder->discountused ? 'Korting is niet gebruikt <br /><br />' : 'Korting is wel gebruikt <br /><br />');
if($this->oShoppingCart->item->oDiscount->discountpoints > customer::loadIdentity()->discountpoints)
echo (!$oOrder->discountused ? 'Korting is niet gebruikt <br /><br />' : 'Korting is wel gebruikt <br /><br />');
$oOrder->totalprice = $this->oShoppingCart->getTotalPrice() + $this->oShoppingCart->getTax() + $oOrder->totalshippingcost;
echo 'Totaalprijs zonder korting is:' . $oOrder->totalprice . '<Br />';
if($oOrder->discountused)
$oOrder->totalprice = ($oOrder->totalprice - $oOrder->oProduct->oDiscount->discountamount);
$oOrder->discountused == true ? 'Totaalprijs met korting is '.$oOrder->totalprice : '';
echo ($oOrder->discountused ? 'Prijs met korting is' . $oOrder->totalprice : '');
return;
echo 'Aantal producten in wagen: '. $oOrder->amount .' <br />';
echo 'Belasting is: '. $oOrder->tax . '<br />';
if(isset($_POST['usediscount']) && $_POST['usediscount'])
$oOrder->discountused = 1;
if($this->oShoppingCart->item->oDiscount->discountpoints > customer::loadIdentity()->discountpoints)
$oOrder->totalprice = $this->oShoppingCart->getTotalPrice() + $this->oShoppingCart->getTax() + $oOrder->totalshippingcost;
echo 'Totaalprijs zonder korting is:' . $oOrder->totalprice . '<Br />';
if($oOrder->discountused)
$oOrder->totalprice = ($oOrder->totalprice - $oOrder->oProduct->oDiscount->discountamount);
$oOrder->discountused == true ? 'Totaalprijs met korting is '.$oOrder->totalprice : '';
echo ($oOrder->discountused ? 'Prijs met korting is' . $oOrder->totalprice : '');
return;
De output hiervan als ik bijv 96 producten bestel :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
Aantal producten in wagen: 96
Belasting is: 998.928
Korting is wel gebruikt
Korting is wel gebruikt
Totaalprijs zonder korting is:5762.478
Prijs met korting is 5757.478
Belasting is: 998.928
Korting is wel gebruikt
Korting is wel gebruikt
Totaalprijs zonder korting is:5762.478
Prijs met korting is 5757.478
Ik heb geprobeerd qantani geprobeerd te bereiken om te vragen of er mischien toch een limiet op het bedrag zit, maar kon ze helaas niet bereiken. Dus mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hebben jullie ervaring met Qantani, zoja weet je mischien of er een limiet op zit?
Zit me nu al 2 dagen blind te staren en achter m'n oren te krabben, maar ik krijg het niet gefixt :(
---------
Edit, ben een klein beetje dom bezig. Heb een bedrag van 1000000 hard in de code gezet, en hij wil deze gewoon afrekenen. Bug zit dus aan mijn kant, waarschijnlijk is de prijs niet goed geformat boven een 1.xxx bedrag.
Excuses voor het openen van dit topic.
---
Nog een edit:
Bovenstaande bleek het geval. Om het bedrag netjes te krijgen op facturen gebruik ik de volgende functie :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function formatMoney($number, $fractional=true) {
if ($fractional) {
$number = sprintf('%.2f', $number);
}
while (true) {
$replaced = preg_replace('/(-?\d+)(\d\d\d)/', '$1,$2', $number);
if ($replaced != $number) {
$number = $replaced;
} else {
break;
}
}
return $number;
}
if ($fractional) {
$number = sprintf('%.2f', $number);
}
while (true) {
$replaced = preg_replace('/(-?\d+)(\d\d\d)/', '$1,$2', $number);
if ($replaced != $number) {
$number = $replaced;
} else {
break;
}
}
return $number;
}
Deze maakt er een net leesbaar bedrag van, en zo stuurde ik het bedrag ook door naar Ideal, maar Ideal wil een float hebben, dus alles achter de komma rekende hij niet mee.
Aan de ene kant toch fijn dat ik het topic heb geplaatst, anders had ik er waarschijnlijk nog steeds niet uitgekomen haha.
Toevoeging op 14/08/2013 21:31:55:
Ik begin eigenlijk toch een beetje twijfels te krijgen over deze Ideal aanbieder, aangezien ik een foutief bedrag meestuurde en er vervolgens maar iets van word gemaakt. Een foutmelding of iets had hier mischien wel handig geweest.
Ik heb verder 0 ervaring met ideal, en heb deze gekozen omdat deze echt heel simpel in gebruik is en er geen abonnementskosten aan vast zitten.
Kan iemand me van jullie aan goede Ideal variant aanraden ? Ik schat zo'n 20-30 producten per maand te verkopen.
Gewijzigd op 14/08/2013 21:09:22 door Erik van Beek
Ik zou dan voor Paytor gaan.
Is van Mollie, je kunt ook de Api van Mollie gebruiken. Is ook erg makkelijk, en geen setup/maandelijkse kosten.
Hier moet je het bedrag ook in centen doorsturen. Zo kan het dus nooit fout gaan met een komma/punt.
Gewijzigd op 14/08/2013 23:00:27 door Nick Dijkstra
Goed om te horen dat je het probleem hebt gevonden en opgelost.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd een mailtje sturen naar [email protected]. We zullen je vraag dan altijd zo spoedig mogelijk beantwoorden. Onze helpdesk is daarnaast ook telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 op het volgende telefoonnummer: 050-2110169.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Qantani Support
Voor een leesbaar bedrag kan je ook dit gebruiken: