Quality Bulletin Board
Het forum wordt ondersteund door een database class, template parser en language packs.
Verder draait het op een krachtige BBcode class die de berichten van BB omzet naar HTML door gebruik van BBcodes.
Het forum is ontwikkeld door 4 jongeren waarvan 1 uit België.
Het forum kan beheerd worden vanuit een administratie paneel. Het forum is makkelijk in gebruik en in enkele seconden geinstalleerd op je server.
Meer informatie en mogelijkheden tot downloaden vind je op:
http://www.q-bb.nl
Wil je ons live support forum bekijken dan kun je terecht op:
http://www.q-bb.nl/forum/index.php
Een overzicht van de PHP broncode van bestanden vind je op:
http://www.q-bb.nl/forum/source.php
Met vriendelijke groet,
| Q-BB Crew
| [email protected]
|
| Roland, Richard, Ben, Wouter
-de admin demo werkt niet
Voor de rest ziet het qua design er wel goed uit!
Maar ik denk dat ik toch bij IPB blijf.
Tip: Misschien kan je conversie scripts schrijven, dus bijv:
-ipb 1.3.1 -> q-bb
-phpbb2 -> q-bb
-vbulletin -> q-bb
die converters komen, maar dat moet nog even wachten:P
Het is wel veel overzichterlijker. Vooral hoe die topics weergegeven worden.
Ook gaaf dat het opensource is. Heb je het al geregistreerd bij sourceforge.net?
Als je een beetje reclame gaat maken zou dit forum wel heel populair kunnen worden. Toch...?
wij hebben niet onszelf vergeleken met phpBB bijv. maar wij zijn ook net begonnen he;) phpBB stikt van de fouten (kijk maar in hun bug pages, 19 paginas).
Ik blijf bij IPB omdat ipb super uitgebreid is,
en ipb heeft ook één index pagina,
waaruit alle andere worden uitgeroepen.
Plus dat IPB, dan heb ik het over 1.3.1 ook gratis en goed is.
Sebastiaan:
PhpBB2 is een k*tforum, net zoals vbulletin.
Ze zitten onderhand al aan versie 2.1.3 dus k vraag me af tot in hoeverre zo'n oude versie dan nog veilig is.
Maar het zit hem in de kleine dingetjes. Ik heb zelf een forum in gebruik, unb, waarbij waneer je bent aangemeld en er zijn nieuwe berichten, je op een topic-naam kan klikken, en dan wordt je direct naar het punt gebracht waar het door jouw laatst gelezen bericht staat. Daaronder staat dan een net lijntje, zodat je weet vanaf waar de nieuwe berichten beginnen. En unicode support, ik heb jouw forum daar niet op kunnen testen, maar dat zou een hele grote pré zijn.
we zijn onderhand bezig aan BETA2, hierin verwerken we sowieso een nieuwe layout, plus een hele hoop nieuwe ideeen, zoals inderdaad ongelezen berichten kunnen laten zien. iedereen die een idee heeft kan het op q-bb.nl/forum posten, we zullen altijd kijken wat we ermee kunnen!
BTW. Heeft iemand al eens gehoord van SMF? (http://www.simplemachines.org/)
maar dat met die minnetjes gaan we ook veranderen in BETA2, aangezien we daar meer gezeur over kregen. wijzelf zagen het probleem niet, maarja, wij hebben het dan ook _gemaakt_
Ik heb ook wel SMF gebruikt, maar vond hem toch net niet lekker genoeg voor blijvend gebruik.
SMF vind ik zelf de beste, ik gebruik het ook.
de enige fora die voor mij enigzins goed zijn:
IPB, SMF, QBB. meer niet;) bijv. phpBB stikt echt van de bugs!
Ik vind het wel mooi, en dan spreek ik vooral ovr de de layout xD Maar het script opzich is ook niet verkeerd!
Richard:
Ja idd!! Daarom gebruik ook IPB :)bijv. phpBB stikt echt van de bugs!
En het design is idd niet slecht nee. :)
Maar als phpBB stikt van de bugs warom gebruiken mensen het toch?
phpBB stikt wel van de bugs, maar de meeste gebruikers zijn echt geen experts, het boeit ze dus ook niet hoeveel bugs er in zitten. het gaat ze om of het werkt. (en dat doet t, met mankementen soms).
Hierdoor is phpBB2 een van de veiligste forums voor middel grote communities geworden.
Wel is het zo dat de structuur en de manier van programmeren, wat mij betreft veel beter kan. phpBB3 is daarin tegen al een grote stap in de goede richting, al is de structuur nog niet veel veranderd.
OT:
Mooi forum trouwens, ik las dat jullie gewoon de template engine van phpBB2 gebruiken. Waarom geen template engine die template bestanden converteert naar php-bestanden scheelt een hoop uitvoertijd.
edit:
Ik neem aan dat de tabel "online" de sessie tabel is, waarom proberen jullie deze tabel niet als InnoDB tabel te maken.
Gewijzigd op 15/11/2005 19:26:00 door Martijn B