Querie op meerdere tabellen sorteren
Nu moet hij nog sorteren op product groep die ook geselecteerd word door ".$_POST['sorteer']."
hoe doe ik dat??
misschien moet je even je sql lay-out laten zien, ik snap zo niet direct waar je het over hebt.
ORDER BY .... DESC / ASC
Maar dit script is zo wel ontzettend onveilig, als je de query zo doet, je controleerd de waarden niet eens, en bent wel heel gevoelig voor sql_injection.
vergeet de DESC / ASC niet he :)
hij controleert toch met !Empty ? of is dat geen goede beveiliging van PHP om te checken of de waarden wel worden ingevoerd?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$prgroep = "SELECT productgroep FROM productgroepen";
$prod = MYSQL_QUERY($prgroep);
while($prodgr = MYSQL_FETCH_ARRAY($prod))
{
?>
<option SIZE="30" value="<?php echo $prodgr['productgroep']; ?>"><?php echo $prodgr['productgroep']; ?></option>
<?
}
?>
$prgroep = "SELECT productgroep FROM productgroepen";
$prod = MYSQL_QUERY($prgroep);
while($prodgr = MYSQL_FETCH_ARRAY($prod))
{
?>
<option SIZE="30" value="<?php echo $prodgr['productgroep']; ?>"><?php echo $prodgr['productgroep']; ?></option>
<?
}
?>
Deze werkt prima op mijn toevoegen pagina.. maar nu voeg ik deze op een andere pagina toe.. en dan werktie niet :\
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michel
$prod = MYSQL_QUERY($prgroep)or die(mysql_error());
behoorlijk raar :\
Thnx! over je connectie opmerking! Hij stond er wel in, maar niet op de juiste plek!! :) dankje :P
Deze querie moet iets anders denk ik ... hij moet niet ORDER BY doen maar alleen maar laten zien van een bepaalde product groep...
Dus als er Alcatel geselecteerd word, moettie alles van alcatel weergeven.. of van ericsson and so on... ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michel
Erik:
@ Robert.
Hij pakt hem automatisch als ASC, wanneer je dat niet wilt, moet je er wel DESC bij zetten. (maar het is inderdaad wel netter, om het er gewoon achter te zetten)