Query geeft slechte/foute resultaten
Ik ben een beginner op het gebied van SQL en tracht wat aanpassingen aan te brengen aan een bestaande site. We hebben daar 2 tabellen :
alarmeringen
1 id
2 timestamp
3 datetime
4 type
5 incident
6 message
7 zoektekst
8 city_id
labels
1 id
2 timestamp
3 messageid
4 incident
5 capcode
6 label
Nu wil ik uit beide tabellen een aantal kolommen opvragen op basis van labels.capcode, waarbij alarmeringen.id correleert met labels.messageid. Ik wil dan alle entries uit labels hebben die dezelfde messageid hebben als de opgegeven capcode, plus wat zaken uit alarmeringen. Ik heb dit in elkaar gezet, maar deze is erg traag en soms krijg ik helemaal geen resultaten (terwijl die er wel zouden moeten zijn) :
SELECT a.id, a.datetime, a.type, a.message, l.incident, l.capcode, l.label
FROM labels as l, alarmeringen as a
WHERE l.messageid = a.id AND l.messageid IN (SELECT messageid FROM labels WHERE capcode = $capcode)
ORDER BY l.id DESC
LIMIT 100
Misschien kan iemand mij wat verder op weg helpen? :)
Groeten, Peter.
- Ariën -:
Titel aangepast van 'Hulp bij Query' naar 'Query geeft slechte/foute resultaten'.
Gelieve in het vervolg duidelijke topictitels aan een topic mee te geven.
Gelieve in het vervolg duidelijke topictitels aan een topic mee te geven.
Gewijzigd op 07/12/2016 20:28:13 door - Ariën -
Probeer eens iets als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
FROM labels as l
JOIN alarmeringen as a ON l.messageid = a.id
WHERE l.capcode = '$capcode'
ORDER BY l.id DESC
LIMIT 100
FROM labels as l
ORDER BY l.id DESC
LIMIT 100
Je zou er ook goed aan doen om op iets anders te sorteren dat een id, maar dat terzijde.
Vergeet ook $capcode niet te escapen.
Ben van Velzen op 06/12/2016 22:10:09:
Waarom heb je die subquery? Die is zinloos omdat je de tabel labels toch al gebruikt.
Je zou er ook goed aan doen om op iets anders te sorteren dat een id, maar dat terzijde.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
FROM labels as l
ORDER BY l.id DESC
LIMIT 100