Query history in mysql
Is er een manier om via een query te kijken welke queries bijvoorbeeld de laatste 5 minuten uitgevoerd zijn op een mysql database?
Chris Avontuur op 22/11/2010 15:52:54:
Hi John D,
De queries worden niet opgeslagen in de database `information_schema`?
De queries worden niet opgeslagen in de database `information_schema`?
Het lijkt me dat je dan zelf een query log moet maken,
maar er worden volgens mij dagelijks zoveel query's uitgevoerd,
dat dit veel te veel geheugen wordt in je database.
In de database kan ik wel terug vinden welke query op dit moment wordt gedraaid:
SELECT * FROM PROCESSLIST;
Chris Avontuur op 22/11/2010 16:02:07:
moet dat niet zijn: mysql> SHOW PROCESSLIST ??In de database kan ik wel terug vinden welke query op dit moment wordt gedraaid:
De table PROCESSLIST bestaat volgens mij niet??
Volgens mij is SHOW PROCESSLIST hetzelfde als SELECT * FROM information_scheme.PROCESSLIST
Hetzelfde als SHOW TABLES informatie laat zien uit information_scheme.TABLES en SHOW COLUMNS FROM jouwtabel hetzelfde is als SELECT columns FROM information_scheme.COLUMNS WHERE tablename = {jouwtabel}
Maar toch, ik kan het fout hebben.
Hetzelfde als SHOW TABLES informatie laat zien uit information_scheme.TABLES en SHOW COLUMNS FROM jouwtabel hetzelfde is als SELECT columns FROM information_scheme.COLUMNS WHERE tablename = {jouwtabel}
Maar toch, ik kan het fout hebben.
Gewijzigd op 22/11/2010 16:25:49 door Pieter van Linschoten
@ Karl Karl: Om te checken welke query gedraaid wordt door een bepaalde elgg module...
@ John D en Pieter van Linschoten de tabel staat inderdaad in de database information_scheme. Ik heb hier rechtstreeks op ingelogd dus hoefde de naam van de database niet voor de tabel te zetten.
@ all: Probleem is inmiddels via een andere weg opgelost. Debuggen!
@ John D en Pieter van Linschoten de tabel staat inderdaad in de database information_scheme. Ik heb hier rechtstreeks op ingelogd dus hoefde de naam van de database niet voor de tabel te zetten.
Chris Avontuur op 23/11/2010 17:45:06:
Dat was mijn punt :-)