Query met ongewenst resultaat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter Iepsma

Pieter Iepsma

11/01/2011 21:10:39
Quote Anchor link
Hallo,

Ik snap niet precies hoe het zit met inner of outer of left/right join. Dus daar zit waarschijnlijk de fout in mijn query. Het is de bedoeling dat ik iedereen's naam/voornaam selecteer die lid is van vereniging 1 en die niet lid zijn van evenement 1.

Tabel Aanmelding: Iedereen die zich in geschreven heeft voor een evenement
Tabel student: Alle studenten(hier staan de naam en achternaam in)
Lidmaatschap: Alle studenten die lid zijn van een vereniging

SELECT S.voornaam, S.achternaam, S.studentID FROM student AS S JOIN lidmaatschap AS L ON S.studentID = L.studentID JOIN aanmelding AS A ON A.studentID = L.studentID WHERE evenementID <> 1 AND L.verenigingID = 1

Als het goed is willen jullie ook de database hebben. Maar hoe moet ik dat geven. Ik maak gebruik van USBWEBSERVER. De bestanden van de database staan daar in in een map. Dus zeg maar hoe je deze wil hebben.

Mijn vraag is dus Wat moet ik aan mijn qeury veranderen?(Krijg nu maar 1 resultaat(de persoon die wel zich wel voor een evenement heeft ingeschreven maar niet voor evenement nr. 1)maar ik wil dus iedereen die lid is van vereniging 1 - de mensen de zich in hebben geschreven voor evenement 1)

Alvast bedank voor jullie tijd

Gr,

Pieter Iepsma
Gewijzigd op 11/01/2011 21:12:25 door Pieter Iepsma

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 00:27:41

Aad B

Aad B

11/01/2011 21:18:29
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT S.voornaam, S.achternaam, S.studentID
FROM student S, lidmaatschap L
WHERE S.studentID = L.studentID
AND NOT EXISTS (SELECT 1
                  FROM aanmelding A
                 WHERE evenementID = 1
                   AND A.studentID = S.studentID)

Pieter Iepsma

Pieter Iepsma

11/01/2011 21:32:26
Quote Anchor link
Dankje voor je snelle reactie. Maar hij geeft nog steeds niet de gewenste resultaten. Als ik je qeury goed begrijp, mis hij dat verenigingID =1 moet zijn. Maar bedankt heb er weer wat van geleerd

Toevoeging op 11/01/2011 21:40:28:

Dankje ik heb het al opgelost mag een slot op(weet nie hoe)

Wim E

Wim E

11/01/2011 22:35:51
Quote Anchor link
Misschien wel gewenst de oplossing te posten...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.