Query mislukt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 19:16:58
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
SELECT crs_id, boek_id, boek_isaf FROM tbl_crs_koppel_boeken
                            WHERE crs_id = 4 AND
                            (boek_id = '1' AND boek_isaf = '1') AND
                                                        (boek_id = '2' AND boek_isaf = '1')
?>

Ik wil dus dit: selecteer crs_id 4 waarvan boek_id 1 is en boek_isaf 1 is
en selecteer crs_id 4 waarvan boek_id 2 is en boek_isaf 1 is

Dit doet die wel
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
                            WHERE crs_id = 4 AND
                            (boek_id = '1' AND boek_isaf = '1')
?>

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 19:31:18

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

26/05/2013 19:28:39
Quote Anchor link
Wat wil je bereiken?
Als je de boeken die af zijn wilt selecteren per cursus is het voldoende om op boek_isaf en het cursus_id te filteren. Dus
Code (php)
1
2
3
                            WHERE crs_id = 4  
                            AND boek_isaf = 1

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 19:38:05
Quote Anchor link
Hallo Ger

Dat is niet wat ik wil
ik wil dat als boek 1 en 2 af zijn, een nieuwe kolom moet komen voor toets die over boek 1 en 2 gaat
dus dan moet ik alleen bepalen of 1 EN 2 af is

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

26/05/2013 19:57:51
Quote Anchor link
Ik heb in andere topics die over dit gaan al diverse adviezen gegeven. Met name in de opbouw van de tabellen.
Wat jij (eva) fout doe(t)(n) is dat je een database in elkaar flanst en dan gaat kijken hoe je er info uit gaat halen. De manier waarop je informatie opslaat staat niet los van de informatie behoefte,

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 20:14:00
Quote Anchor link
Ik heb de tabel opbouw afgeleidt van de vorige topic: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/indeling-cursis-database/90675/

Ik snap niet waarom dit niet mogelijk is
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
                            WHERE crs_id = 4 AND
                            (boek_id = '1' AND boek_isaf = '1') AND
?>

- SanThe -

- SanThe -

26/05/2013 20:19:56
Quote Anchor link
Francoi gckx op 26/05/2013 20:14:00:
Ik snap niet waarom dit niet mogelijk is
Code (php)
1
2
3
<?php
... boek_id = '1' AND boek_id = '2' ...
?>

Wat denk je zelf.
Stel boek_id is 1 dan staat er dus WHERE 1 = 1 AND (en) 1 = 2

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 20:31:05
Quote Anchor link
Er staat toch wat anders, als boek_id is 1 MET boek_isaf = 1 (dus in combinatie met boek_isaf)
maar hoe moet ik boek_id 2 met boekisaf = 1 in deze query vinden?

Erwin H

Erwin H

26/05/2013 20:38:59
Quote Anchor link
het boek_id is 1 OF het boek_id is 2, het kan niet 1 EN 2 zijn. Of in het Engels is OR (hint, hint).

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 20:48:13
Quote Anchor link
Bedoel je dan dit Erwin H

WHERE crs_id = 4 AND
((boek_id = '1' OR boek_id = '2' ) AND boek_isaf = '1')

Alleen als boek_id = 2 waar boek_isaf = 0 dan komt die ook true uit.
Misschien kan ik gewoon boek_id 1 negeren want als boek_id 2 af is dan is het ook logisch dat boek 1 af is.
Dus gewoon zo dan maar:

WHERE crs_id = ".$_GET['id']." AND
(boek_id = '1' AND boek_isaf = '1')");

Wees vrij om nog te reageren

Willem vp

Willem vp

27/05/2013 00:22:57
Quote Anchor link
Francoi gckx op 26/05/2013 20:48:13:

Uiteraard bedoel je hier:
((boek_id = '1' AND boek_isaf = '1') OR
(boek_id = '2' AND boek_isaf = '1'))

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 08:30:07
Quote Anchor link
Nee toch want dat zou betekenen dat als boek 2 niet af is ook een toets moet worden gemaakt

Dus het moet sowieso dit gewoon worden
Gewijzigd op 27/05/2013 08:30:52 door Francoi gckx

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 08:47:10
Quote Anchor link
Willem vp op 27/05/2013 00:22:57:

Uiteraard bedoel je hier:
((boek_id = '1' AND boek_isaf = '1') OR
(boek_id = '2' AND boek_isaf = '1'))

En uiteraard zijn bovenstaande twee queries precies hetzelfde. het 'boek_isaf = 1' gedeelte kan je 'buiten haakjes halen'.

Alleen als boek_id = 2 waar boek_isaf = 0 dan komt die ook true uit.
Misschien kan ik gewoon boek_id 1 negeren want als boek_id 2 af is dan is het ook logisch dat boek 1 af is.

Begrijp ik hiermee dat je de crs_id's wilt vinden waarbij zowel boek 1 als boek 2 allebei af zijn? Dan krijg je namelijk een heel andere query, omdat je dan crs_id's wilt vinden die bepaalden kenmerken hebben verdeeld over meerdere rijen in je database. Dat kan prima overigens, het gaat dan alleen iets anders.
Gewijzigd op 27/05/2013 08:47:37 door Erwin H

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 12:00:56
Quote Anchor link
Erwin H op 27/05/2013 08:47:10:

Begrijp ik hiermee dat je de crs_id's wilt vinden waarbij zowel boek 1 als boek 2 allebei af zijn? Dan krijg je namelijk een heel andere query, omdat je dan crs_id's wilt vinden die bepaalden kenmerken hebben verdeeld over meerdere rijen in je database. Dat kan prima overigens, het gaat dan alleen iets anders.

Ja dat wil ik, ik ben nog niet goed in mysql (heb een paar boeken nu die ik nog moet lezen)
Hoe anders gaat het dan?

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 12:10:37
Quote Anchor link
Dan zal je eerst moeten bepalen welke crs_ids voldoen en daaraan de rest van de gegevens koppelen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SELECT a.crs_id, b.boek_id, b.boek_isaf
FROM(
  SELECT crs_id
  FROM tbl_crs_koppel_boeken
  WHERE (boek_id = 1 OR boek_id = 2)
    AND boek_isaf = 1
  GROUP BY crs_id
  HAVING count(*) = 2
) a
INNER JOIN tbl_crs_koppel_boeken b ON a.crs_id = b.crs_id

Dus selecteer je alle rijen waarvoor geldt dat boek 1 af is, of boek 2 af is. Je groepeert de resultaten per crs_id en daarover zeg je nog dat je alleen de crs_id wilt hebben die tenminste twee rijen heeft (met andere woorden, zowel boek 1 als boek 2 is af).
Aan de resultaten van die eerste query koppel je dan weer de rest van de gegevens die je nodig hebt. Op die manier krijg je dus wel alle rijen terug voor een bepaald crs_id, maar toch alleen voor de crs_id's die aan de voor waarden voldoen. Eventueel kan je hier nog extr WHERE statements etc toevoegen (na de JOIN).

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 13:24:16
Quote Anchor link
Ten eerste dit (ik wil heel graag een mini tutorial wat je per line doet)
dat zou mij enorm helpen:

SELECT a.crs_id, b.boek_id, b.boek_isaf
FROM (

SELECT crs_id
WHERE (
boek_id =1
OR boek_id =2
)
AND boek_isaf =1
GROUP BY crs_id
HAVING count( * ) =2
)a
INNER JOIN tbl_crs_koppel_boeken b ON a.crs_id = b.crs_id
LIMIT 0 , 30

Ik heb jou query in phpmyadmin uitgevoert maar ik krijg nu dit als tabel:
crs_id boek_id boek_isaf
13 1 1
13 2 1
13 3 1
13 4 1
13 5 1
13 6 0

(PS ik dacht dat joins alleen nodig is als je twee table met elkaar koppelt ofzo)

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 13:46:04
Quote Anchor link
Dan is het element met crs_id 13 de enige die aan de voorwaarden voldoet dat boek 1 en 2 af zijn.

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 13:56:27
Quote Anchor link
O ok op zon manier, maar ik gebruik rowCount om te bepalen hoeveel toets vakjes er moeten komen
dus je heb een toets over deel 1en2, toets over deel 3en4, toets over deel 5en6
en bij jou is de rowcount dan 6 als boek 1 en 2 af is.

Ik had het zo gedaan.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
        $show
= $dbo->query("SELECT boek_id, boek_isaf FROM tbl_crs_koppel_boeken
                            WHERE crs_id = "
.$_GET['id']." AND
                            (boek_id = '2' AND boek_isaf = '1') OR
                            (boek_id = '4' AND boek_isaf = '1') OR
                            (boek_id = '6' AND boek_isaf = '1') "
);
        if ($show->rowCount() != 0)     
            {

$toets = array(1 => 'Toets 1/2',
                2 => 'Toets 3/4',
                3 => 'Toets 5/6');
                for ($i=1; $i<=$show->rowCount(); $i++)
                    {

?>

<td colspan="2">
                        <label for="toets1"><?php echo $toets[$i]; ?></label>
                            <input type="text" style="width:100px;" name="<?php echo '1boek_datum['.$i.']';?>" placeholder="startdatum"/>
                        </td>

<?php    
                    }
?>

</tr>    
Gewijzigd op 27/05/2013 13:57:26 door Francoi gckx

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 14:21:40
Quote Anchor link
Ok, dus nu vertel je weer iets anders. Wat wil je nu? Misschien ligt het aan mij, maar ik ben nu echt kwijt wat je probeert te doen met deze query.

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 15:02:35
Quote Anchor link
Ik bedoel dit:

http://imageshack.us/f/577/voorbeeldc.jpg/

Toevoeging op 27/05/2013 15:03:28:

Dit zijn 3 printscreens

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 15:05:07
Quote Anchor link
Maar WAT wil je nu uit je database krijgen met deze query? Als ik zie wat je doet is een simpele:
Code (php)
1
2
3
SELECT crs_id, boek_id, boek_isaf
WHERE crs_id = 4

al genoeg.

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 15:09:55
Quote Anchor link
Wat ik eruit wil krijgen is of een cursist boek 1 en 2 af heeft (maar 2 is voldoende)
Als dat zo is: Voeg een nieuw toetskolom toe (zie middelste plaatje)
Als ook nog boek (3) en 4 af is voeg een toetskolom toe
en datzelfde met de laatste 2 boeken (laatste plaatje)

Toevoeging op 27/05/2013 15:18:49:

Het is niet zo dat ik iets eruit wil halen uit deze specifieke query
maar meer bepalen waar een cursist is en of die een toetts moet maken

Toevoeging op 27/05/2013 15:27:04:
o zo doet die het wel

WHERE crs_id = 13 AND
(boek_id = '2' AND boek_isaf = '1') OR
(crs_id = 13 AND boek_id = '4' AND boek_isaf = '1') OR
(crs_id = 13 AND boek_id = '6' AND boek_isaf = '1')
Gewijzigd op 27/05/2013 15:32:50 door Francoi gckx

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.