Query mislukt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 19:16:58
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
SELECT crs_id, boek_id, boek_isaf FROM tbl_crs_koppel_boeken
                            WHERE crs_id = 4 AND
                            (boek_id = '1' AND boek_isaf = '1') AND
                                                        (boek_id = '2' AND boek_isaf = '1')
?>

Ik wil dus dit: selecteer crs_id 4 waarvan boek_id 1 is en boek_isaf 1 is
en selecteer crs_id 4 waarvan boek_id 2 is en boek_isaf 1 is

Dit doet die wel
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
                            WHERE crs_id = 4 AND
                            (boek_id = '1' AND boek_isaf = '1')
?>

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 21:44:48

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

26/05/2013 19:28:39
Quote Anchor link
Wat wil je bereiken?
Als je de boeken die af zijn wilt selecteren per cursus is het voldoende om op boek_isaf en het cursus_id te filteren. Dus
Code (php)
1
2
3
                            WHERE crs_id = 4  
                            AND boek_isaf = 1

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 19:38:05
Quote Anchor link
Hallo Ger

Dat is niet wat ik wil
ik wil dat als boek 1 en 2 af zijn, een nieuwe kolom moet komen voor toets die over boek 1 en 2 gaat
dus dan moet ik alleen bepalen of 1 EN 2 af is

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

26/05/2013 19:57:51
Quote Anchor link
Ik heb in andere topics die over dit gaan al diverse adviezen gegeven. Met name in de opbouw van de tabellen.
Wat jij (eva) fout doe(t)(n) is dat je een database in elkaar flanst en dan gaat kijken hoe je er info uit gaat halen. De manier waarop je informatie opslaat staat niet los van de informatie behoefte,

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 20:14:00
Quote Anchor link
Ik heb de tabel opbouw afgeleidt van de vorige topic: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/indeling-cursis-database/90675/

Ik snap niet waarom dit niet mogelijk is
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
                            WHERE crs_id = 4 AND
                            (boek_id = '1' AND boek_isaf = '1') AND
?>

- SanThe -

- SanThe -

26/05/2013 20:19:56
Quote Anchor link
Francoi gckx op 26/05/2013 20:14:00:
Ik snap niet waarom dit niet mogelijk is
Code (php)
1
2
3
<?php
... boek_id = '1' AND boek_id = '2' ...
?>

Wat denk je zelf.
Stel boek_id is 1 dan staat er dus WHERE 1 = 1 AND (en) 1 = 2

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 20:31:05
Quote Anchor link
Er staat toch wat anders, als boek_id is 1 MET boek_isaf = 1 (dus in combinatie met boek_isaf)
maar hoe moet ik boek_id 2 met boekisaf = 1 in deze query vinden?

Erwin H

Erwin H

26/05/2013 20:38:59
Quote Anchor link
het boek_id is 1 OF het boek_id is 2, het kan niet 1 EN 2 zijn. Of in het Engels is OR (hint, hint).

Francoi gckx

Francoi gckx

26/05/2013 20:48:13
Quote Anchor link
Bedoel je dan dit Erwin H

WHERE crs_id = 4 AND
((boek_id = '1' OR boek_id = '2' ) AND boek_isaf = '1')

Alleen als boek_id = 2 waar boek_isaf = 0 dan komt die ook true uit.
Misschien kan ik gewoon boek_id 1 negeren want als boek_id 2 af is dan is het ook logisch dat boek 1 af is.
Dus gewoon zo dan maar:

WHERE crs_id = ".$_GET['id']." AND
(boek_id = '1' AND boek_isaf = '1')");

Wees vrij om nog te reageren

Willem vp

Willem vp

27/05/2013 00:22:57
Quote Anchor link
Francoi gckx op 26/05/2013 20:48:13:

Uiteraard bedoel je hier:
((boek_id = '1' AND boek_isaf = '1') OR
(boek_id = '2' AND boek_isaf = '1'))

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 08:30:07
Quote Anchor link
Nee toch want dat zou betekenen dat als boek 2 niet af is ook een toets moet worden gemaakt

Dus het moet sowieso dit gewoon worden
Gewijzigd op 27/05/2013 08:30:52 door Francoi gckx

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 08:47:10
Quote Anchor link
Willem vp op 27/05/2013 00:22:57:

Uiteraard bedoel je hier:
((boek_id = '1' AND boek_isaf = '1') OR
(boek_id = '2' AND boek_isaf = '1'))

En uiteraard zijn bovenstaande twee queries precies hetzelfde. het 'boek_isaf = 1' gedeelte kan je 'buiten haakjes halen'.

Alleen als boek_id = 2 waar boek_isaf = 0 dan komt die ook true uit.
Misschien kan ik gewoon boek_id 1 negeren want als boek_id 2 af is dan is het ook logisch dat boek 1 af is.

Begrijp ik hiermee dat je de crs_id's wilt vinden waarbij zowel boek 1 als boek 2 allebei af zijn? Dan krijg je namelijk een heel andere query, omdat je dan crs_id's wilt vinden die bepaalden kenmerken hebben verdeeld over meerdere rijen in je database. Dat kan prima overigens, het gaat dan alleen iets anders.
Gewijzigd op 27/05/2013 08:47:37 door Erwin H

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 12:00:56
Quote Anchor link
Erwin H op 27/05/2013 08:47:10:

Begrijp ik hiermee dat je de crs_id's wilt vinden waarbij zowel boek 1 als boek 2 allebei af zijn? Dan krijg je namelijk een heel andere query, omdat je dan crs_id's wilt vinden die bepaalden kenmerken hebben verdeeld over meerdere rijen in je database. Dat kan prima overigens, het gaat dan alleen iets anders.

Ja dat wil ik, ik ben nog niet goed in mysql (heb een paar boeken nu die ik nog moet lezen)
Hoe anders gaat het dan?

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 12:10:37
Quote Anchor link
Dan zal je eerst moeten bepalen welke crs_ids voldoen en daaraan de rest van de gegevens koppelen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SELECT a.crs_id, b.boek_id, b.boek_isaf
FROM(
  SELECT crs_id
  FROM tbl_crs_koppel_boeken
  WHERE (boek_id = 1 OR boek_id = 2)
    AND boek_isaf = 1
  GROUP BY crs_id
  HAVING count(*) = 2
) a
INNER JOIN tbl_crs_koppel_boeken b ON a.crs_id = b.crs_id

Dus selecteer je alle rijen waarvoor geldt dat boek 1 af is, of boek 2 af is. Je groepeert de resultaten per crs_id en daarover zeg je nog dat je alleen de crs_id wilt hebben die tenminste twee rijen heeft (met andere woorden, zowel boek 1 als boek 2 is af).
Aan de resultaten van die eerste query koppel je dan weer de rest van de gegevens die je nodig hebt. Op die manier krijg je dus wel alle rijen terug voor een bepaald crs_id, maar toch alleen voor de crs_id's die aan de voor waarden voldoen. Eventueel kan je hier nog extr WHERE statements etc toevoegen (na de JOIN).

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 13:24:16
Quote Anchor link
Ten eerste dit (ik wil heel graag een mini tutorial wat je per line doet)
dat zou mij enorm helpen:

SELECT a.crs_id, b.boek_id, b.boek_isaf
FROM (

SELECT crs_id
WHERE (
boek_id =1
OR boek_id =2
)
AND boek_isaf =1
GROUP BY crs_id
HAVING count( * ) =2
)a
INNER JOIN tbl_crs_koppel_boeken b ON a.crs_id = b.crs_id
LIMIT 0 , 30

Ik heb jou query in phpmyadmin uitgevoert maar ik krijg nu dit als tabel:
crs_id boek_id boek_isaf
13 1 1
13 2 1
13 3 1
13 4 1
13 5 1
13 6 0

(PS ik dacht dat joins alleen nodig is als je twee table met elkaar koppelt ofzo)

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 13:46:04
Quote Anchor link
Dan is het element met crs_id 13 de enige die aan de voorwaarden voldoet dat boek 1 en 2 af zijn.

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 13:56:27
Quote Anchor link
O ok op zon manier, maar ik gebruik rowCount om te bepalen hoeveel toets vakjes er moeten komen
dus je heb een toets over deel 1en2, toets over deel 3en4, toets over deel 5en6
en bij jou is de rowcount dan 6 als boek 1 en 2 af is.

Ik had het zo gedaan.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
        $show
= $dbo->query("SELECT boek_id, boek_isaf FROM tbl_crs_koppel_boeken
                            WHERE crs_id = "
.$_GET['id']." AND
                            (boek_id = '2' AND boek_isaf = '1') OR
                            (boek_id = '4' AND boek_isaf = '1') OR
                            (boek_id = '6' AND boek_isaf = '1') "
);
        if ($show->rowCount() != 0)     
            {

$toets = array(1 => 'Toets 1/2',
                2 => 'Toets 3/4',
                3 => 'Toets 5/6');
                for ($i=1; $i<=$show->rowCount(); $i++)
                    {

?>

<td colspan="2">
                        <label for="toets1"><?php echo $toets[$i]; ?></label>
                            <input type="text" style="width:100px;" name="<?php echo '1boek_datum['.$i.']';?>" placeholder="startdatum"/>
                        </td>

<?php    
                    }
?>

</tr>    
Gewijzigd op 27/05/2013 13:57:26 door Francoi gckx

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 14:21:40
Quote Anchor link
Ok, dus nu vertel je weer iets anders. Wat wil je nu? Misschien ligt het aan mij, maar ik ben nu echt kwijt wat je probeert te doen met deze query.

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 15:02:35
Quote Anchor link
Ik bedoel dit:

http://imageshack.us/f/577/voorbeeldc.jpg/

Toevoeging op 27/05/2013 15:03:28:

Dit zijn 3 printscreens

Erwin H

Erwin H

27/05/2013 15:05:07
Quote Anchor link
Maar WAT wil je nu uit je database krijgen met deze query? Als ik zie wat je doet is een simpele:
Code (php)
1
2
3
SELECT crs_id, boek_id, boek_isaf
WHERE crs_id = 4

al genoeg.

Francoi gckx

Francoi gckx

27/05/2013 15:09:55
Quote Anchor link
Wat ik eruit wil krijgen is of een cursist boek 1 en 2 af heeft (maar 2 is voldoende)
Als dat zo is: Voeg een nieuw toetskolom toe (zie middelste plaatje)
Als ook nog boek (3) en 4 af is voeg een toetskolom toe
en datzelfde met de laatste 2 boeken (laatste plaatje)

Toevoeging op 27/05/2013 15:18:49:

Het is niet zo dat ik iets eruit wil halen uit deze specifieke query
maar meer bepalen waar een cursist is en of die een toetts moet maken

Toevoeging op 27/05/2013 15:27:04:
o zo doet die het wel

WHERE crs_id = 13 AND
(boek_id = '2' AND boek_isaf = '1') OR
(crs_id = 13 AND boek_id = '4' AND boek_isaf = '1') OR
(crs_id = 13 AND boek_id = '6' AND boek_isaf = '1')
Gewijzigd op 27/05/2013 15:32:50 door Francoi gckx

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.