Query om te testen of periode vrij is
George van Baasbank
10/06/2014 16:38:36Hallo allemaal,
Voor een repetitieplanner ben ik een tool aan het bouwen. Hierin een aantal testen om te zien of er geen dubbele boekingen komen.
Voor de volgende query ben ik op zoek naar:
1. Tel het aantal boekingen waarin genoemde aanvangstijd eerder is gebruikt
2. Hierbij moet rekening worden gehouden met variabelen zoals de gebruiker, aanvangstijd, eindtijd
Met onderstaande code heb ik e.e.a. geprobeerd maar ik denk dat ik de BETWEEN niet goed toepas.
Waar ga ik hier de mist in??
George
Toevoeging op 10/06/2014 17:14:09:
Ik heb de oorzaak al gevonden. De tijdvermelding is incl. seconden, dus bijv 16:00:00.
Topic gesloten
Voor een repetitieplanner ben ik een tool aan het bouwen. Hierin een aantal testen om te zien of er geen dubbele boekingen komen.
Voor de volgende query ben ik op zoek naar:
1. Tel het aantal boekingen waarin genoemde aanvangstijd eerder is gebruikt
2. Hierbij moet rekening worden gehouden met variabelen zoals de gebruiker, aanvangstijd, eindtijd
Met onderstaande code heb ik e.e.a. geprobeerd maar ik denk dat ik de BETWEEN niet goed toepas.
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$sql = "SELECT count(id) FROM pod__rooster AS pr WHERE pr.gebruiker = '$cGebruiker' AND pr.datum = '$dDatum' AND '$cAanvang' BETWEEN pr.aanvang AND pr.einde";
?>
$sql = "SELECT count(id) FROM pod__rooster AS pr WHERE pr.gebruiker = '$cGebruiker' AND pr.datum = '$dDatum' AND '$cAanvang' BETWEEN pr.aanvang AND pr.einde";
?>
Waar ga ik hier de mist in??
George
Toevoeging op 10/06/2014 17:14:09:
Ik heb de oorzaak al gevonden. De tijdvermelding is incl. seconden, dus bijv 16:00:00.
Topic gesloten
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.