Query resultaten samenvoegen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »
D B

D B

13/08/2014 09:55:46
Quote Anchor link
Hallo helpers!

Ik gebruik al een tijdje een scriptje om wedstrijden van een bepaalde speler te laten zien. Nu ben ik er achter dat als een speler bij 2 teams zit, hij random 1 team neemt. Hiermee ben ik aan de slag gegaan zodat hij nu elk team uitfiltert. Nu zou ik deze graag in een dropdown menutje zetten, zodat ik hier zonder pagina reload in kan switchen. (Of via een ajax call?)

Dit is mijn output nu:

Hallo Danny,
Knvb: MMPB117
Team: ZSC 5
Goals: 0
Team: ZSC Veteranen
Goals: 0
-Mijn gegevens aanvullen-
-Dit ben ik niet-

Je volgende wedstrijd
is nog niet bekend.

Wat ik dus eigenlijk wil is dat hij iedere output bij Team samenvoegt en daar de goals aan hangt.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel en kunnen jullie me hier mee op weg helpen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
if ($acoord == 'OK') {
$query ="
        SELECT
            l.id,
            l.knvb,
            l.voornaam,
            l.achternaam,
            t.team_id,
            teams.team
        FROM
            Ip as i
        LEFT JOIN
            Leden as l
        ON
            (l.id = i.id)
        LEFT JOIN
            Teamindeling as t
        ON
            (l.id = t.leden_id) AND t.seizoen = '". $seizoen. "'
        LEFT JOIN
            Teams as teams
        ON
            (t.team_id = teams.id)
        LEFT JOIN
            Statistieken as s
        ON
            (l.id = s.leden_id) AND s.seizoen = '". $seizoen. "'
        WHERE
            i.ip = '". $_SERVER['REMOTE_ADDR']. "'
        AND
            i.id != ''
        GROUP BY
            t.team_id
        ORDER BY
            t.taak DESC
        ";
    $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    $team = array();
    $boven = 0;
    if ( mysql_num_rows($result) >= 1 ) {
        while ($row = mysql_fetch_array($result)){
            if ( $boven == 0 ) {
                $SESSION['suser'] = $row['voornaam']. " ". $row['achternaam'];
                $SESSION['id'] = $row['id'];
                $team[] = $row['team'];
                echo '<div id="rechtsbb">';
                echo '<table width="145">';
                echo '<tr>';
                echo '<td align="left" colspan="2">';
                echo 'Hallo '. $row['voornaam']. ',<br>';
                echo '</td>';
                echo '</tr>';
                echo '<tr>';
                echo '<td align="left">Knvb:</td><td align="right">'. $row['knvb']. '</td>';
                echo '</tr><tr>';
            }
            $boven = 1;
            if ( $row['team_id'] != NULL) {
                $que1 ="SELECT
                        COUNT(g.leden_id) AS goals
                    FROM
                        Goals AS g
                    LEFT JOIN
                        Wedstrijden AS w
                    ON
                        (g.wedstrijd_id = w.id)
                    WHERE
                        g.leden_id = '". $SESSION['id']. "'
                    AND
                        w.seizoen = '". $seizoen. "'";
                    if ( $team == 'ZSC Veteranen' ) {
                        $que1 .= "AND w.soort = 'Vriendschappelijk'";
                    }
                    else {
                        $que1 .= "AND w.soort = 'Competitie'";
                    }
                $que1 .="AND
                        g.wie = '". $team. "'";
                $res1 = mysql_query($que1) or die(mysql_error());
                $row1 = mysql_fetch_array($res1);
                echo '<td  align="left">Team:</td><td align="right">'. $row['team']. '</td>';
                echo '</tr><tr>';
                echo '<td align="left">Goals:</td><td align="right">'. $row1['goals']. '</td>';
                echo '</tr>';
            }
        }
        echo '<tr>';
        echo '<td colspan="2" align="center">';
        echo '<form action="gegevens.php" target="contentframe" method="POST">';
        echo '<input type="hidden" name="idtje" value="'. $row['id']. '">';
        echo '<input class="input" type="submit" name="submit2" value="Mijn gegevens aanvullen">';
        echo '</form>';
        echo '</td>';
        echo '</tr>';
        echo '<tr>';
        echo '<td colspan="2" align="center">';
        echo '<form action="'. $_SERVER['REQUEST_URI']. '" method="POST">';
        echo '<input type="hidden" name="ip" value="'. $_SERVER['REMOTE_ADDR']. '">';
        echo '<input class="input" type="submit" name="submit1" value="Dit ben ik niet">';
        echo '</form>';
        echo '</td>';
        echo '</tr>';
        echo '</table>';
        echo '</div>';
        echo '<div id="rechtsbo">';
        echo 'Je volgende wedstrijd<br>';
        $query=    "
            SELECT
                w.team_1,
                w.team_2,
                DATE_FORMAT(w.datum, '%a %d %M') as datum1,
                TIME_FORMAT(w.tijd, '%H:%i') as tijd
            FROM     
                Wedstrijden AS w
            LEFT JOIN
                Teams AS team
            ON
                team.team = w.competitie
            LEFT JOIN
                Teamindeling AS t
            ON
                t.team_id = team.id AND t.seizoen = '". $seizoen. "'
            WHERE
                t.leden_id = '". $row['id']. "'
            AND
                ( ( w.datum > DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') ) OR ( w.datum = DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') AND DATE_FORMAT(w.tijd,'%H:%i') > DATE_FORMAT(NOW(),'%H:%i') ))
            AND
                (uitslag_t1 IS NULL OR uitslag_t1 = '')
            AND
                w.seizoen = '". $seizoen. "'
            ORDER BY
                datum ASC,
                tijd ASC
            LIMIT 1
            ";
        $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
        $row = mysql_fetch_array($result);
        if ( mysql_num_rows($result) > '0') {
            echo '<table align="center">';
            echo '<tr>';
            echo '<td colspan="3" align="center">'. $row['datum1']. ' '. $row['tijd']. '</td>';
            echo '</tr><tr>';
            echo '<td align="center">'. stripcslashes($row['team_1']). '</td>';
            echo '</tr><tr>';
            echo '<td align="center">-</td>';
            echo '</tr><tr>';
            echo '<td align="center">'. stripcslashes($row['team_2']). '</td>';
            echo '</tr>';
            echo '</table>';
        }
        else {
            echo 'is nog niet bekend.';
        }
        echo '</div>';
    }

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gewijzigd op 13/08/2014 09:58:36 door D B

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:53:23

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/08/2014 13:44:10
Quote Anchor link
Volgens mij heb ik je hier al meer op gewezen, maar je gebruikt group by helemaal verkeerd:
a) je hebt geen aggegrate functie in je SELECT
b) je groepeert niet op ALLE kolommen in de select die niet in een aggegrate functie staan.

En gebruik ook geen left join wanneer dat niet specifiek nodig is.

D B

D B

13/08/2014 20:08:42
Quote Anchor link
Hallo Ger,

Allereerst, bedankt voor je reactie weer!

De query zoals ik hem gebruik werkt eigenlijk perfect, het gaat me eigenlijk om de output van team en goals, deze zouden aan elkaar gekoppeld moeten zijn en oproepbaar door bijvoorbeeld een dropdown menu.

Toch wil ik graag verder op jou antwoorden in gaan, omdat ik mijn query ook zo perfect mogelijk wil hebben. Waarschijnlijk kun jij de 2 query's die ik gebruik ook in 1 query kwijt, maar dit lukt me zelf nog niet. Nu is het niet zo dat ik je ga vragen om dit te doen, maar ik zou graag willen weten wat je precies bedoelt met:
a) je hebt geen aggegrate?? functie in je SELECT
b) je groepeert niet op ALLE kolommen in de select die niet in een aggegrate functie staan.
c) en gebruik ook geen left join wanneer dat niet specifiek nodig is.

a) waarschijnlijk is dit een beginnersvraag, maar zou je mij in makkelijke taal uit kunnen leggen wat dit precies betekent?
b) zal dan waarschijnlijk ook makkelijker worden.
c) kun je hier wat specifieker in zijn? deze zie ik niet namelijk.

Alvast bedankt!

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/08/2014 11:41:47
Quote Anchor link
a)
Aggegrate functies zijn COUNT, AVG, SUM, MIN, MAX etc.
Die staan niet nergens in de select clause dus heeft de group by geen zin (je kan dan beter SELECT DISTINCT gebruiken)
In sommige DBM systemen krijg je een foutmelding voorgeschoteld (zoals het hoort)

b)
Zie ook link

c)
Een left join betekent alle records die in de tabel(len) die aan de linkerkant van de join staan meenemen.

In de derde query begin je met de tabel wedstrijden, dat betekent dus dat je in eerste instantie alle wedstrijden in het (tussen)resultaat hebt, daarna ga je in de WHERE op waardes filteren die in een left gejoinde tabel staan, wat hetzelfde effect heeft als een INNER JOIN. Dit kan als gevolg hebben dat je query (beduidend) langer gaat duren.

D B

D B

14/08/2014 12:14:11
Quote Anchor link
Ok, dus als ik het goed begrijp verander ik de eerste query beter naar:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
       SELECT DISTINCT
            l.id,
            l.knvb,
            l.voornaam,
            l.achternaam,
            t.team_id,
            teams.team
        FROM
            Ip as i
        LEFT JOIN
            Leden as l
        ON
            (l.id = i.id)
        LEFT JOIN
            Teamindeling as t
        ON
            (l.id = t.leden_id) AND t.seizoen = '". $seizoen ."'
        LEFT JOIN
            Teams as teams
        ON
            (t.team_id = teams.id)
        LEFT JOIN
            Statistieken as s
        ON
            (l.id = s.leden_id) AND s.seizoen = '". $seizoen. "'
        WHERE
            i.ip = '". $_SERVER['REMOTE_ADDR']. "'
        AND
            i.id != ''
        ORDER BY
            t.taak DESC

Omdat ik hier eigenlijk geen aggegrate functie bij nodig heb (aggegrate functie is een alleen nodig bij een 'berekening'(telfunctie) als ik het goed begrijp)

Erwin H

Erwin H

14/08/2014 12:21:01
Quote Anchor link
Waarbij je nu wel beduidend meer resultaten kunt krijgen dan bij je query waarin je een GROUP BY gebruikte. Ik ben het overigens volkomen met Ger eens dat dat incorrect was.

Het verschil tussen je eerste en deze, is dat door de GROUP BY die alleen op team_id groepeerde, je in die query voor elk team 1 record terug kreeg. Nu heb je een DISTINCT en die haalt elk record op waarvoor de combinatie van alle kolommen uniek is. Dat kunnen dus veel meer records zijn.

D B

D B

14/08/2014 22:47:10
Quote Anchor link
Ik heb een aantal keer getest met group by en distinct en begrijp wat je bedoeld. Toch denk ik dat in mijn situatie DISTINCT inderdaad genoeg is. Dus dat deel is verholpen.

Zou iemand van jullie ook nog naar het andere deel van mijn vraag willen kijken:

nl. Hoe kan ik nu het beste de output van mijn 2de query samenvoegen (wil dit later misschien ook nog uitbreiden dat je meerdere mensen op 1 ip kunt hebben, dus dat je daartussen al kunt switchen en dat aan de hand van de gebruikersnaam dus team en aantal goals veranderd. En dat je bij team dus kunt switchen tussen de verschillende teams en dat het aantal goals dan meeveranderd.)

Hopelijk begrijpen jullie dit zo een beetje, en kunnen jullie mij wat verder op de goede weg brengen.

Groeten!

D B

D B

17/08/2014 15:23:05
Quote Anchor link
Niemand die mij hier wat verder mee op weg kan helpen?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/08/2014 12:15:16
Quote Anchor link
Je zet het aantal goals in de value van de options:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<select id="team" name="team" onchange="showGoals(this.value)">
<option value="4">Bal Op Het Dak</option>
<option value="2">Bal In De Sloot</option>
</select>
<span id="goals">4<span> goals

<script type="text/javascript">
function showGoals(g) {
    document.getElementById("goals").innerHTML = g;
}
</script>
Gewijzigd op 18/08/2014 12:16:15 door Ger van Steenderen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.