Query Uitvoeren a onClick
Ik had een vraagje, ik heb een banner en als iemand daar op klikt wil
ik graag een query uitvoeren in de database, nu heb ik al een aantal
dingen geprobeerd en kwam uit op dit resultaat:
Code (php)
Maar wat is het probleem, hij voert de query al uit zonder dat er op de banner is geklikt...
Hoe kan ik dit voorkomen/verhinderen?
Bij voorbaat dank,
Ricolo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ricolo
php is server side dus kan niet uitgevoerd worden door de client.
Een manier om het op te lossen is met ajax.
Felix, heb je misschien een idee hoe ik dat met Ajax moet doen?
En dan in query.php de query. Je moet wel Prototype hebben.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe
Misschien een stomme vraag, maar wat bedoel je met prototype.
Heb je eventueel nog een ander idee hoe ik dit kan oplossen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ricolo
Maarja, Prototype JS is een Javascript-framework dat te downloaden is vanaf http://www.prototypejs.org. Dit framework maakt het veel makkelijker om Ajax te gebruiken. Als je dit framework 'geïnstalleerd' hebt werkt mijn scriptje wel.
Oke, die code moet ik dus opslaan en includen op de pagina waar ik ook de a onclick Ajax Request wil uitvoeren?
Jup
<script src="include/javascript/prototype.js" language="javascript" type="text/javascript">
en dan krijg ik telkens een witte pagina te zien, als ik de pagina oproep waar hij dat Ajax Request ding moet uitvoeren...?!
je moet <script> nog eindigen met </script> ;)
Helaas werkt het nog steeds niet...
Is er geen andere mogelijkheid, met een andere functie?
Nou, als het niet uitmaakt dat een gebruiker dan naar een pagina gaat, kan je toch gewoon een clickedOnBanner.php?banner_id=1 maken ofzo.
vb: document.href = 'script.php?klik=true';
Je kan ook nog wel variabelen meesturen indien gewenst maar dat mag je zelf uitzoeken ;)
Ik zou zoiets doen op je banner een link die naar out.php verwijst en dan hem rederict + een punt erbij in de database.
Ik heb het inderdaad op de manier van Dominic en Erik Rijk en Gerben Jacobs gedaan, het werkt nu.
Bedankt voor jullie inzet en moeite.