query voor het opschonen van een tabel
Elke bedrijf is gekoppeld aan een categorie
De bedoeling is dat ik de boel per categorie halveer.
Zeg maar van 100 naar 50 bedrijven.
Is dit mogelijk met een query ?
hieronder informatie om misschien een query hiervoor te maken:
tabel = bedrijven
categorie = id_bcategorie (hier aan zijn de bedrijven gekoppeld)
Dit wil ik dus gebruiken om de beol te halveren.
volgende velden zijn controle velden waar aan de query zich moet houden
ind_akkoord = N
ind_gratis_vermelding = Y
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rik Engelen
100 records is niks. Je database kan er rustig enkele miljoenen hebben.
En wat wil je precies, random de data halveren?
Het is eenmalig de bedoeling om de bedrijven te halveren per categorie.
Stel categorie A heeft 20.000 bedrijven ik wil dat hij er dan 10.000 willekeurig verwijderd die akkoord op N hebben staan.
Erg onlogisch allemaal.
Hoe bedoel je kan dit niet ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rik Engelen
ind_akkoord = N
ind_gratis_vermelding = Y
Dat zeg je net. Dus, wat er gebeurt met die query, alles waar ind_akkoord op N staat, en ind_gratis_vermelding op J staat, zet hij op 1. Dat is toch wat je wilde?
Neej ik bedoel dat hij alleen de bedrijven mag gebruiken om te halveren met deze waardes.
Wat is het nut hiervan?
Ik kan wel alles weg halen maar moet het dan were via CSV in gaan importeren wat me dagen kost helaas.
Rik schreef op 08.12.2008 14:57:
Een 100.000 records en jouw website wordt langzaam? Dan heb je hele andere problemen dan een paar (want meer is het niet) records. Al staan er 100 miljoen records in jouw database, die kan (met de juiste opzet) gewoon snel blijven. Je moet alleen wel zorgen voor een goed datamodel, slimme queries en de juiste indexen. Kort samengevat, je moet de database niet als een stuk kladpapier gebruiken (wat 99 van de 100 php-ers doen) maar als een database. En dan gaan de dingen ineens razendsnel...Mijn website is zeer traag momenteel mede hierdoor.
Kortom, wat is je probleem?
via trefwoord veld.
Ok, duidelijk, ik liep ook al tegen wat snelheidsproblemen aan bij het browsen. Lijkt me een situatie van een slecht datamodel, ongelukkige queries en/of het ontbreken van bruikbare indexen. Zo op afstand valt er verder vrij weinig over te zeggen.
Okeej wat is hier dan aan te doen. Mijn kennis is minimaal namelijk en kan wel wat hulp gebruiken.
ok