Query voor twee tabellen
Quote:
Precies! Een glimlach van waardering voor iemand die serieus met de database aan de slag gaat. Dat doet een mens goed op de vroege zondagmorgen.Wellicht ga je lachen om deze vragen...
Ik las in de inleiding dat er opensource programma beschikbaar is en is het dan zo dat je dit moet gebruiken i.p.v. PHPmyAdmin?
Echter, vaak is het handiger om eerst op je eigen pc de boel te ontwikkelen en te testen en dan pas later de boel bij de hostingprovider neer te zetten. En op je eigen pc kun je betere tools installeren, bv. EMS SQL Manager for MySQL. De Lite-versie is gratis te gebruiken.
En wanneer je klaar bent, kun je met 1 druk op de knop een sql-file exporteren waar alles in staat. Deze importeer je in PMA bij jouw host en klaar ben je.
Voor PostgreSQL heeft EMS een soortgelijke tool beschikbaar. Echter, omdat PostgreSQL veel meer mogelijkheden heeft dan MySQL, is de tool ook uitgebreider.
Heb de lite van EMS gedownload en kan me deze nog herinneren van een "school"maatje die ook al laaiend hierover was maar ja toen had ik nog niet echt te maken met het bouwen van een eigen database dus zag er de noodzaak niet van in.
Ga ik nu maar is zo'n indeling maken op papier van alle velden (laat ik ze zo maar noemen).
Ik meld me wel weer :)
http://www.azzurri.jp/en/software/clay/index.jsp
Het maakt gebruik van Eclipse, één van de meest geweldige en complete ontwikkelomgevingen die er te krijgen is. Uitermate professioneel en nog gratis ook... :)
Heb ik aardig wat om te bestuderen ;)
Bedankt Frank !!!