query
http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/659/
Bij dit script krijg ik volgende error :
Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in /home/www/411.awardspace.com/inc/connect.inc.php on line 2
Lost connection to MySQL server during query
Het ligt dus aan mysql (kan ik dus niet) en aan de query daar. Ik weet niet eens wat een query is, kan je me helpen ?
Bij dit script krijg ik volgende error :
Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in /home/www/411.awardspace.com/inc/connect.inc.php on line 2
Lost connection to MySQL server during query
Het ligt dus aan mysql (kan ik dus niet) en aan de query daar. Ik weet niet eens wat een query is, kan je me helpen ?
Probeer eens om in connect.inc.php de waarde 127.0.0.1 te vervangen door localhost?
Verder is een query een stukje SQL die je naar de mysql server stuurt. Deze voert de SQL uit, en geeft terug wat je vraagt... Het is dus eigenlijk een commando die je aan de server geeft.
Volgens mij kan deze foutmelding alleen voorkomen als je een time-out krijgt tijdens de query. Wat op zich vreemd is...
Probeer anders eens om je connect.inc.php aan te passen naar het volgende:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
mysql_connect("localhost", "username", "wachtwoord") or die(mysql_error());
mysql_select_db("agenda") or die(mysql_error());
$query = "SELECT FROM calendar WHERE 1 = 1 LIMIT 0,1";
$result = @mysql_query ($query);
echo mysql_num_rows($query);
?>
?>
Als je nu connect.inc.php direct aanroept (http://411.awardspace.com/inc/connect.inc.php of zoiets) moet je of een hele lelijke foutmelding krijgen die wij hier graag zien, of er moet een 1 staan.
geen @ !! goede foutafhandeling is hiervoor de oplossing
Rens:
Dries,
Probeer eens om in connect.inc.php de waarde 127.0.0.1 te vervangen door localhost?
Verder is een query een stukje SQL die je naar de mysql server stuurt. Deze voert de SQL uit, en geeft terug wat je vraagt... Het is dus eigenlijk een commando die je aan de server geeft.
Volgens mij kan deze foutmelding alleen voorkomen als je een time-out krijgt tijdens de query. Wat op zich vreemd is...
Als je nu connect.inc.php direct aanroept (http://411.awardspace.com/inc/connect.inc.php of zoiets) moet je of een hele lelijke foutmelding krijgen die wij hier graag zien, of er moet een 1 staan.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
?>
?>
Ik heb dat IP veranderd in de main page van mijn free host. Ik heb username en passwoord ingevult, ook "calender" is juist. Als ik het jouwe invul, dan krijg ik precies hetzelfde, als ik het zonder de @ doe, ook.
mysql_connect("www.awardspace.com", "****", "****") or die(mysql_error());
mysql_connect("localhost", "****", "****") or die(mysql_error());
mebus:
mysql_connect("localhost", "****", "****") or die(mysql_error());
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/www/411.awardspace.com/inc/connect.inc.php on line 2
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
http://awardspace.com/web_hosting_faq.html
How I can connect to my MySQL database? What settings should I use for my script/software?
The correct MySQL database settings are:
• DB Host: see your MySQL Database Manager section under DB Host column
• DB Port: 3306
• DB Name: the database name you have assigned, listed inside Database Manager section of your Control Panel
• DB Username: the database username you have assigned, listed inside Database Manager section of your Control Panel
• DB Password: the database password you have assigned
2. How I can access my database online?
Login your Contorl Panel, click on the phpMyAdmin icon, then use the following credentials:
• Username: the database name you have assigned, listed inside Database Manager section of your Control Panel
• Password: the database password you have assigned
3. I can't establish MySQL connection and get this error: "Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) ?
You cannot make connection through socket, please use MySQL settings to establish connection(see above question).
En dat betekent? Wat moet de code dan zijn ? Want ik ken wel wat van PHP, maar niet van MySQL. Daarom dat ik altijd hier kom om zoiets te doen.
bij localhost moet je invullen wat onder de Database Kollom staat (dat staat volgens mij in phpmyadmin)
Db port heb ik zo geen antwoord op waarom dit voor awardspace nodig is, want ik ken awardspace niet.
agenda is de db name. Deze kan je ook terug vinden in je phpmyadmin.
en dan je username en password die je hebt ingevoert bij awardspace
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
"Access denied for user '***username***'@'64.69.39.75' to database 'calender' ", betekent dat pass verkeerd is, maar die is juist ? Of kan het aan iets anders liggen ?
Er zal toch een foutje zitten in je username of password, je toegang tot die database is geweigerd. Let ook op hoofd/ en kleine letters;)
Neen, elk letter klopt, ook hoofd en kleine letters ... :S
ff bellen met je host en de account opnieuw laten aanmaken.