Query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »
Patrick de heer

Patrick de heer

03/04/2013 20:02:27
Quote Anchor link
Hallo allemaal.

Ik ben bezig met een scriptje wat een rapportje moet kunnen maken met data die uit een database komt. de basis lukt me allemaal redelijk maar ik kom ergens niet uit en ik dacht nou misschien kan hier iemand mij opweg helpen.

Ik heb een database met daarin wat verkopen aan die verkopen zit een uniek klant nummer vast. Nu wil ik kijken op een bepaalde dag of dat unieke klant nummer max dagen voor tot max 2 dagen na die bepaalde dag ook nog aankopen heeft gedaan.

Is dit mogelijk in 1 query of moet ik er hier echt 2 voor gebruiken?

Alvast bedankt voor de input.

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 15:49:17

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

03/04/2013 20:08:49
Quote Anchor link
Hey Patrick,

Dit is iets dat (zonder de database te zien) zeker in 1 query moet kunnen!

Gr. Robert

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

03/04/2013 20:13:51
Quote Anchor link
lees anders even hier wat hoofdstukjes in:

klikje

JOIN en UNION zijn mogelijkheden in SQL om meerdere tabellen of gegevens te selecteren.

Patrick de heer

Patrick de heer

03/04/2013 20:14:47
Quote Anchor link
Oke

ik doe het nu zo

de database ziet er zo (voorbeeld)

KlantID - Datum - totaal - btw

ik haal alle unieke klant id's op van een bepaalde datum.

en in een while lus kijk ik met een andere query of dat klantid op een van de omringede datum's voor komt.

komt die voor dan tel ik 1 op bij een var.

Maar volgens mij kan dit sneller en makkelijker.

Toevoeging op 03/04/2013 20:15:54:

@BAS het staat allemaal in 1 table dus ik hoef niks te joinen of iets.
Gewijzigd op 03/04/2013 20:21:42 door Patrick de heer

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

03/04/2013 20:21:02
Quote Anchor link
Hey Patrick,

Alles alles in 1 tabel staat heb je NOOIT meerdere query's nodig!
Tenzij je 2 verschillende overzichten wilt ophalen.

Gr. Robert

Patrick de heer

Patrick de heer

03/04/2013 20:24:28
Quote Anchor link
Oke. Nee het is maar 1 overzicht.

Maar iemand een idee naar welk statement ik dan zou moeten kijken om het 1 een query te doen.

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

03/04/2013 20:26:24
Quote Anchor link
Hey Patrick,

Ik begrijp nog even niet helemaal wat je uiteindelijke doel is, wat je data is en wat je nu precies niet lukt?
Kun je dit misschien iets beter beschrijven?

Gr. Robert

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

03/04/2013 20:30:47
Quote Anchor link
Maar volgens mij is dat niet zo handig :S

Uniek klant_id met (meerdere) verkopen?

Dus dat betekend dat je elke keer weer alle gegevens toevoegt? Is het niet veel handiger om daar in elk geval 2 tabellen van te maken (is een voorbeeld zou je verder kunnen uitwerken):

Klant_id
naam
adres
etc...

aankoop_id
artikel
aantal
datum_verkoop

Edit:

Zou je anders hier een stukje van je database tabel kunnen laten zien en welke query je tot nu toe hebt.
Gewijzigd op 03/04/2013 20:31:49 door Bas IJzelendoorn

Patrick de heer

Patrick de heer

03/04/2013 20:36:02
Quote Anchor link
Ik heb een tabel die ziet er zo uit

ID - KlantID - Datum - Bedrag - BTW

Stel ik maak een lijst met alle KlantID's van Datum 27-03-2013

En nu wil ik dat ik voor elk van die KlantID's die er voor de 27-03-2013 is staan gekeken word of die KlantID's ook voorkomen met datum 25-03-2013, 26-03-2013, 28-03-2013 en 29-03-2013.

Komt het klantID op een van die datums voor dan moet een variabele met 1 opgehoogd worden (ook al komt hij op alle 4 de datums voor) en komt de KlantID niet voor op die datums moet hij een andere variablen met 1 ophogen.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

@Het gaat er nu niet zo zeer om of de database goed is of niet. Het gaat mee meer om te kijken hoe ik zo effectief mogelijk een query kan bouwen voor deze situatie.
Gewijzigd op 03/04/2013 20:39:08 door Patrick de heer

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

03/04/2013 20:42:06
Quote Anchor link
Hey Patrick,

Begin dan eerst is met een 1e query opset maken!
Dan kunnen we hier vast wel kijken of dit efficienter kan of niet.

Gr. Robert

Patrick de heer

Patrick de heer

03/04/2013 20:56:36
Quote Anchor link
Wat ik nu doe is

eerst achterhaal ik het totaal aantal verkopen met een klantID voor die dag met de volgende query

SELECT count(*) FROM SELL WHERE DATE_FORMAT( `Datum` , '%Y-%m-%d' ) = '2013-03-27' AND `KlantID` !=0

Daarna de volgende query die filterd alle klanten er uit die 2 of meer keer op die dag iets besteld hebben.

SELECT count(*),KlantID FROM SELL WHERE DATE_FORMAT(`Datum` , '%Y-%m-%d' ) = '2013-03-27' AND KlantID !=0 GROUP BY KlantID HAVING count(*) = 1

en al de resultaten die over blijven controleer ik of ze in die omliggende data voor komen doormiddel van een WHILE en de volgende query

select ID from SELL WHERE KlantID = ".$row['KlantID']." AND DATE_FORMAT( `Datum` , '%Y-%m-%d' ) IN ('2013-03-25','2013-03-26','2013-03-28','2013-03-29')

Als ik resultaat heb wat groter is dan 0 verhoog ik de variable SellMore met 1 Heb ik geen resultaat dan verhoog ik de SingleSell met 1

Patrick de heer

Patrick de heer

05/04/2013 14:40:57
Quote Anchor link
Niemand een aanvulling?

Patrick de heer

Patrick de heer

08/04/2013 17:47:16
Quote Anchor link
Dus niemand heeft hier feedback op?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.