Quiz met reply
Cottelletje
02/05/2005 23:10:00PHP hulp
16/11/2024 03:32:03Willem Jan Z
02/05/2005 23:51:00Cottelletje
03/05/2005 00:13:00ja ik wil dat ik de totale score van de deelnemers aan de quiz krijg,zodat ik ze kan beoordelen?hoe doe ge dat dan?
Winston Smith
03/05/2005 00:36:00Per deelnemer: Ik neem aan dat je de score ook in een database opslaat. Je kan deze score uit de database halen en die vervolgens naar jezelf mailen of je kan de waarden direct naar je mailen.
Om te mailen moet je de functie mail() gebruiken: zie php.net voor meer uitleg.
Als je de totaalscore van alle deelnemers wilt weten, zul je de database of een bestand moeten gebruiken. Dan haal je de waarden op, voer je een berekening op uit en die mail je vervolgens met mail("[email protected]", "subject", $body)
In $body komen dan alle waarden en zo. Evt. kan je ook nog headers meegeven, zodat je in html kan versturen of zo.
Om te mailen moet je de functie mail() gebruiken: zie php.net voor meer uitleg.
Als je de totaalscore van alle deelnemers wilt weten, zul je de database of een bestand moeten gebruiken. Dan haal je de waarden op, voer je een berekening op uit en die mail je vervolgens met mail("[email protected]", "subject", $body)
In $body komen dan alle waarden en zo. Evt. kan je ook nog headers meegeven, zodat je in html kan versturen of zo.