Quiz raad systeem..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

25/01/2010 16:13:00
Quote Anchor link
Goede middag,

Ik keer wederom weer terug voor hulp.
Ik ben bezig met een nieuw project, waarvoor ik alle mogelijkheden met tekens moet weten in een string TOT 12 tekens. Dat zijn inderdaad een hele hoop mogelijkheden, nu wil ik AL deze dingen in de database zetten.
Ik ga dit script wel op een server draaien, maar word via de browser aangeroepen.
Wat nu dus eigenlijk de vraag is: hoe kan ik alle mogelijkheden creeëren.
Ik heb al geprobeert een bruteforce script aan te passen en het hashen eruit te halen, dit werkt wel. Maar dan moet je je pc dag en nacht laten aan staan totdat alle mogelijkheden behaald zijn. Dit gaat niet lukken natuurlijk.

Ik wil het script dus kunnen onderbreken.
Ik heb dit bruteforce script aangepast:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?php
/*
 * Thanks to Robert Green for this script he wrote in python
 * http://www.rbgrn.net/blog/2007/09/how-to-write-a-brute-force-password-cracker.html
 * I took what we wrote and ported this to PHP
 *
 * This script was written for PHP 5, but should work with
 * PHP 4 if the hash() function is replaced with md5() or something else
 */

#########################################################
/*                   Configuration                     */

// this is the hash we are trying to crack

define('HASH', '9d2bbed238251f26c6faaae38e7e0c77');

// algorithm of hash
// see http://php.net/hash_algos for available algorithms

define('HASH_ALGO', 'md5');

// max length of password to try
define('PASSWORD_MAX_LENGTH', 12);

set_time_limit(60000000);  
// available characters to try for password
// uncomment additional charsets for more complex passwords

$charset = 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyz';
$charset .= '0123456789';
//$charset .= 'ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ';
//$charset .= '~`!@#$%^&*()-_\/\'";:,.+=<>? ';
#########################################################

function check($password)
{

if (hash(HASH_ALGO, $password) == HASH) {
        echo 'FOUND MATCH, password: '.$password."\r\n";
        exit;
    }
}

function
recurse($width, $position, $base_string)
{

global $charset;

for ($i = 0; $i < strlen($charset); ++$i) {
        if ($position  < $width - 1) {
            recurse($width, $position + 1, $base_string . $charset[$i]);
        }

check($base_string . $charset[$i]);
    }
}

echo 'target hash: '.HASH."\r\n";
for ($i = 1; $i < PASSWORD_MAX_LENGTH + 1; ++$i) {
    echo 'checking passwords with width: '.$i."\r\n";
    recurse($i, 0, '');
}

echo "Execution complete, no password found\r\n";

?>

Dat wil wel, maar het inbouwen van het hervatten werkt niet.
Dus mijn vraag is of A: Hoe kan ik zelf een script maken die alles bij langs gaat, en hervatbaar is? Of B: Hoe kan ik het bovenstaande script dusdanig aanpassen dat het in database zetten hervatbaar is?

Ik hoop dat jullie mij begrijpen? Anders hoor ik het graag!

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 14:34:25

Pepijn

Pepijn

25/01/2010 16:18:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je zo'n script beter in java of c++ kan schrijven.

Het programma zet vervolgens alle gevonden waarden + query in een txt.

Dat txt bestand voor je uit in PHPmyadmin.

EDIT:

Als je hulp nodig hebt hoor ik het graag

EDIT 2:
Dat zijn: (26*2+10)^12 mogelijkheden

620 duizend miljard mogelijkheden als ik het goed heb.

EDIT3:

Mysql Kan zoveel records dus niet aan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn

25/01/2010 16:30:00
Quote Anchor link
Als ik het in C++ moet gaan schrijven heb ik zeker hulp nodig. Maar ik heb het liever in php, ookal gaat dat wat slomer, dan heb ik het wel bij elkaar en kan ik het zooitje later eventueel verkopen.

Pepijn

Pepijn

25/01/2010 16:32:00
Quote Anchor link
Lees mijn EDIT 2 & 3,

weet je wel hoeveel 620duizendmiljard is?
dat kan nooit in php & mysql

25/01/2010 16:35:00
Quote Anchor link
Ik weet hoeveel het is, het word dus ook een project met over de duur verdeeld over meerdere databases. Hiervoor komt nog een deel erbij, (wanneer ik bij +/- 5-6 tekens zit) komt er voor elk teken minimaal een extra database bij. Ik heb genoeg ruimte en dergelijke.

Zo niet verlaag ik 12 naar 10 dat vermindert het aantal van 620duizendmiljard :P

Pepijn

Pepijn

25/01/2010 16:38:00
Quote Anchor link
dan wordt het 6200 miljard.
Nog steeds een veel te groot getal voor php.

25/01/2010 16:44:00
Quote Anchor link
Php hoeft het ook niet op te slaan of in 1x te berekenen, ik wil het in aantallen van +/- 10000 gaan inserten in de database, voorlopig is het goed genoeg. Zou je mij eventueel kunnen vertellen hoe het moet?

P Lekensteyn

P Lekensteyn

25/01/2010 18:58:00
Quote Anchor link
Er zijn al genoeg Md5 databases.
Het is niet aan te raden met php zoveel records te maken.
C++ is veeel sneller (vraag me niet hoe dit programma eruit zal zien, ik ken geen C++).

25/01/2010 19:01:00
Quote Anchor link
Maar ik wil geen md5 database maken.. Lees aub mijn post!

27/01/2010 14:01:00
Quote Anchor link
BUUUUUUUUUUUUUUUUUMP

Tamara

Tamara

27/01/2010 14:16:00
Quote Anchor link
Waarom wil je die tekens in een database plaatsen?

Justin S

Justin S

27/01/2010 14:21:00
Quote Anchor link
Niet de tekens, de passwords. Ik denk zodat je het daarna weer opnieuw kan proberen zodra het password nog NIET geraden is, dmv een mysql_num_rows ofzo?

27/01/2010 14:24:00
Quote Anchor link
Nee ik wil wel alle tekens erin zetten maar ik kan weinig over mn project vertellen als ie uberhaupt nog van de grond komt :(

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

27/01/2010 14:36:00
Quote Anchor link
maar je wilt nu dus gewoon een script wat alle combinaties genereert met alle letters?

Johan Dam

Johan Dam

27/01/2010 14:38:00
Quote Anchor link
ik zou eens goed nadenken over wat de functie van zo'n gigantische database word en of je die functie op een andere manier kan realiseren,

behalve de enorme hoeveelheid tijd die je erin steekt en de andere problemen die je nu inmiddels al wel gelezen hebt, vraag ik mij af wat je aan een verzameling alphabetische strings hebt

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

27/01/2010 17:19:00
Quote Anchor link
Dat is misschien wel iets waardoor we jou sneller zouden kunnen helpen.
Maar omdat php nogal slecht is in geheugen managment,, word er na de lengte 4 niks meer toegevoegd,,
maar hier dus mijn opzetje voor jou:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
$length
= 6;
$possible = array("a", "b", "c", "d", "e", "f", "g", "h", "i", "j", "k", "l", "m",
    "n", "o", "p", "q", "r", "s", "t", "u", "v", "w", "x", "y", "z");

$tempCombinations = $possible;

$combinations = $possible;

for ($i = 1; $i <= $length - 1; $i++) {
    foreach ($tempCombinations as $string) {
        foreach ($possible as $char) {
            $tempCombinationsA[] = $string . $char;
        }
    }

$tempCombinations = $tempCombinationsA;
    $combinations = array_merge($combinations, $tempCombinationsA);
    // Vervang deze code voor het exporteren naar de database!!
    echo '<pre>';
    print_r($combinations);
    echo '</pre>';

//Einde van vervanging
    unset($combinations);
    $combinations = array();

unset($tempCombinationsA);
}

27/01/2010 17:43:00
Quote Anchor link
Oke bedankt!
Maar hoezo voegt php niks meer toe na de lengte van 4 tekens?

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

27/01/2010 17:50:00
Quote Anchor link
Omdat php dan geheugen tekort heeft.
Je kan in je wamp even proberen om je geheugen te vergroten,, naar laten we zeggen, 2 GB ofzo

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

27/01/2010 17:53:00
Quote Anchor link
BTW,
Als je het echt Hard Coded wilt,,
Of je hebt iets,, dit word 1 keer gedaan,, daarna nooit meer:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
<?php

/**
 * @author Nico Kaag
 * @copyright 2010
 */

error_reporting(E_ALL);

$alfabet = array("a", "b", "c", "d", "e", "f", "g", "h", "i", "j", "k", "l", "m",
    "n", "o", "p", "q", "r", "s", "t", "u", "v", "w", "x", "y", "z");
$combinations = array();
foreach ($alfabet as $charA) {
    $combinations[] = $charA;

foreach ($alfabet as $charB) {
        $combinations[] = $charA . $charB;

foreach ($alfabet as $charC) {
            $combinations[] = $charA . $charB . $charC;

foreach ($alfabet as $charD) {
                $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD;

foreach ($alfabet as $charE) {
                    $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE;

foreach ($alfabet as $charF) {
                        $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE . $charF;

foreach ($alfabet as $charG) {
                            $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE . $charF . $charG;

foreach ($alfabet as $charH) {
                                $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE . $charF . $charG . $charH;

foreach ($alfabet as $charI) {
                                    $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE . $charF . $charG . $charH . $charI;

foreach ($alfabet as $charJ) {
                                        $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE . $charF . $charG . $charH . $charI . $charJ;

foreach ($alfabet as $charK) {
                                            $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE . $charF . $charG . $charH . $charI . $charJ . $charK;

foreach ($alfabet as $charL) {
                                                $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE . $charF . $charG . $charH . $charI . $charJ . $charK . $charL;

foreach ($alfabet as $charM) {
                                                    $combinations[] = $charA . $charB . $charC . $charD . $charE . $charF . $charG . $charH . $charI . $charJ . $charK . $charL . $charM;
                                                }

// Vervang deze code voor het exporteren naar de database!!
                                                echo '<pre>';
                                                print_r($combinations);
                                                echo '</pre>';

//Einde van vervanging
                                                unset($combinations);
                                            }
                                        }
                                    }
                                }
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    }
}

?>

Maar dit is NIET,,
EN ik zeg nogmaals NIET,
de mooie of goede manier.
Maar het werkt.
En de PrintR moet je dus vervangen door het naar de database schrijven.
(staan iedere keer 27 dingen in,, één leeg, en de rest A-Z)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.