quotes in query
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SELECT
gebruikersnaam,
voornaam,
achternaam,
wachtwoord,
site_level
FROM
gebruikers
WHERE
gebruikersnaam = '$gebruikersnaam'
gebruikersnaam,
voornaam,
achternaam,
wachtwoord,
site_level
FROM
gebruikers
WHERE
gebruikersnaam = '$gebruikersnaam'
hoe moet ik dan de quotes gebruiken?
Ik kies er voor, en daarin ben ik niet de enige, om binnen de query enkele quotes te gebruiken. Dan ben je vrijwel verplicht om dubbele quotes om de query te zetten, maar die uitzondering wil ik dan wle maken. Zie de reactie van Jan voor een voorbeeld (jouw notatie met inspringen e.d. vind ik overigens wel beter leesbaar).
daarbij , enkel buiten dubbel binnen was toch sneller?
je gebruikt (bijna) overal single quotes, alleen niet in een query. Het is gewoon een standaard.
Als ik iets lastig vind is het wel met die enkele en dubbele "quotes" en zie hier 3 mensen en 3 meningen...
ik gebruik dus wel overal single buiten double binnen, iig voor mn eigen overzicht wel zo makkelijk :)
Ik doe het altijd op Jan zijn manier omdat die tenminste goed werkt bij mij. Andersom levert soms problemen bij mij...
lissy schreef op 23.10.2006 14:23:
Als ik iets lastig vind is het wel met die enkele en dubbele "quotes" en zie hier 3 mensen en 3 meningen...
eigenlijk 2, maar als je als wes eigenwijs wilt blijven moet je dat zelf weten. Je loopt er een keer tegen aan! :)
thats just me :) het werkt voor mij altijd zo, als je maar oplet wat je binnen en buiten je quotejes zet komt alles voor mekaar
wes schreef op 23.10.2006 14:24:
Zolang je in je eentje werkt zal dit geen probleem zijn, maar je komt in de problemen wanneer je met anderen gaat samenwerken. Het gebruik van enkele quotes binnen de query is dé standaard.ik gebruik dus wel overal single buiten double binnen, iig voor mn eigen overzicht wel zo makkelijk :)
Wanneer je verder voor zorgt dat je voor jezelf 1 standaard aanhoudt, maakt het weinig uit welke standaard dat is. Bedenk alleen wel dat samenwerking lastig kan worden wanneer deze standaar (te) veel afwijkt van de algemene standaard.
Succes!
Edit: Hier een voorbeeldje van hoe je jouw eigen naamconventies kunt opstellen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Frank schreef op 23.10.2006 17:34:
Ik vind sowiezo dat je namen voor tabellen, en dergelijke duidelijk moet houden. Hetzelfde geld voor query's.
Meestal zie ik $query, $result en $row terugkomen hier, ik (probeer) daar zelf dingen van te maken als $Omschrijving_query en $Omschrijving_result, dit om heel snel terug te kunnen vinden waarom ik die query heb gemaakt.
[OnTopic]
Mijn voorkeur gaat ook uit naar dubbele quotes buitenom de query (en dus automatisch de enkele erbinnen), maar dat is omdat ik eigenlijk alle variabelen set met dubbele quotes, alleen het echo'en doe ik altijd met enkele quotes.
[/OnTopic]