Radio buttons

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »
E Ander

E Ander

26/04/2015 10:20:16
Quote Anchor link
Ik ben bezig met o.a. een onderdelen database te maken. Je kan dan d.m.v. een radio button een onderdeel kiezen. Er volgt een verwerking en je kan een nieuwe keuze maken.
Die radio buttons worden gelijk met de unieke items uit een database gemaakt.

Nu wil ik, nadat de keuze die gemaakt is uit de radio buttons, die keuze via een geselecteerde radio button zichtbaar blijft.

Ik vond op het internet:
>form> <input type="radio" name="colors" id="red">Red<br></form>
<button onclick="check()">Check "Red"</button>
<script>
function check() {
document.getElementById("red").checked = true;
}

Ik dacht dat als ik nu "RED" vervang voor het ID van de opgevraagde data en elke button een id geef die gelijk is aan het id van die data, dan moet de radio button te selecteren zijn.
While($record= mysql_fetch_object($resultaat))
{
$soort_id=$record->soort_ID;
$soort=$record->soort;
?><script>
function check()
{
document.getElementById($soort_id).checked = true;
}
</script>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$soort_id>$soort<br>";
    if ($soort_id==$selected_radio){Check '$soort_id' ;}        
    }[
/i]
Nu krijg ik [b]Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING [/b] in
[i]if ($soort_id==$selected_radio){Check '$soort_id' ;}[/i]
Ik heb [i]Check $soort_id [/i] eerst geprobeerd maar dat werkte allemaal niet.
Vervolgens heb ik bedacht dat $soort_id nu een dubbel functie krijgt en dit het probleem kon geven.
[
i]$x=1;
    {

$soort=$record->soort;
    ?>
<script>
function check()
{
document.getElementById($soort_id).checked = true;
}
</script>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$x>$soort<br>";
    if ($soort_id==$selected_radio){Check $id ;}
    $x=$x++;        
    }[
/i]
Nu heeft elke button de id van x. Maar ook dat gaat mis.
Ik ga dus ergens de mist in. Wie kan me helpen?

De radio functie button moet ge checked kunnen worden, die waarde moet dan weer veranderd kunnen worden door een andere button in te drukken. De database voorwerpen veranderd niet bij het kiezen alleen de lijst van voorwerpen die gekozen zijn.

[
size=xsmall][i]Toevoeging op 26/04/2015 10:31:24:[/i][/size]

En koudweg had ik het geplaatst toen ik een z.g.n. brainwave kreeg:
$x=1;
    {

$soort=$record->soort;
    $keuze="";
    if ($soort_id==$selected_radio){$keuze="CHECKED" ;}
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$x $keuze>$soort<br>";

$x=$x++;        
    }

Niet zo lastig doen, gewoon het woord "CHECKED" op de juiste plaats er tussen zetten werkt.

Bedankt voor het lezen. Ik heb wat ik zocht. ;-)

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 08:40:51

Eddy E

Eddy E

26/04/2015 22:04:25
Quote Anchor link
Je code is nogal een zooitje geworden, maar niet het ID van het input-veld moet gelijk zijn, maar de NAME.

E Ander

E Ander

28/04/2015 16:10:23
Quote Anchor link
Dat zooitje klopt. Ik moet eerlijk zijn dat ik door het experimenteren soms het bos niet meer zie en dat ik dan als het werkt, stukje bij beetje het onkruid weg haal.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/04/2015 19:25:45
Quote Anchor link
Waarden van HTML attributen moeten in ieder geval tussen "dubbele quotes".

Ook is het niet nodig om eindeloos lappen HTML te echo'en. Je kunt heel makkelijk "in" en "uit" PHP codeblokken springen.

Dus in plaats van dit:
Code (php)
1
2
3
<?php
echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$soort_id>$soort<br>";
?>

zoiets:
Code (php)
1
<input type="radio" name="soortkeuze" value="<?php echo $soort_id ?>" id="<?php echo $soort_id ?>" /><?php echo $soort ?><br />

Dit maakt meteen je code een stuk beter leesbaar.

Ook zou ik je aanraden je HTML eens door een validator te halen, of een plugin voor je browser te installeren die dit doet.

En tot slot: als je nieuwe code aan het schrijven bent zou je geen functies moeten gebruiken die starten met mysql_. Deze extensie is namelijk al ~10 jaar verouderd.

E Ander

E Ander

29/04/2015 07:53:51
Quote Anchor link
Dat MYSQL_ 10 jaar verouderd is, had ik begrepen. Helaas heb ik nog geen goede (werkende) uitleg gezien op het internet hoe ik het dan moet doen. Mijn Synology server accepteert nog de oude wijze maar zelf een gratis web ruimte wil al regelmatig de nieuwe schrijfwijze zien. Mocht jij dus een goede uitleg weten te vinden dan hou ik me aanbevolen.

Mijn vraag ging over het 'aan' en 'uit' zetten van een radio button met PHP. Ik ontdekte dat simpelweg 'checked' in de radio zin al een check plaatste bij de radio button. Ik hoefde dus geen 'checked=true' of 'checked=false' te gebruiken. Ik heb heel veel oplossingen gevonden maar bij mij bleven de radiobuttons die ik plaatste of allemaal unchecked of allemaal checked. Door simpelweg het woord in de zin te plaatsen kan je dus de button checken.

Ik had me in de koffiehoek al eens voorgesteld, wellicht wordt mijn manier van werken dan duidelijk.
Gewijzigd op 29/04/2015 08:03:20 door E Ander

16/05/2015 23:16:43
Quote Anchor link
Gewoon van elke mysql_ functie een mysqli_ functie maken, via zoeken en vervangen.. werkt ook op Synology.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.