radiobuttens juist opmaken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jeroen VD

Jeroen VD

14/02/2012 16:57:05
Quote Anchor link
hallo, ik ben bezig met een formuliertje, niets moeilijks.

maar nu wil ik het opmaken zoals het hoort, dus met <label>.
nu lukt dit wel, alleen met radiobuttens gaat het fout.

mijn html, wat ik geprobeerd heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<div class = "form">
    <form name = "registreren" action = "index.php?content=registreren.php" method = "post">
        <fieldset>
        <legend>
            Hier kunt u alle gegevens invoeren om te registreren. <br>
            De velden met een * zijn verplicht <br>
            Met een account kunt u inloggen en voorstellingen reserveren.
        </legend>
<label for = "setgeslacht">Geslacht:*</label>
    <input type = "radio" name = "setgeslacht" value = "man">
    <label for = "man">man</label>
    <input type = "radio" name = "setgeslacht" value = "vrouw">
    <label for = "vrouw">vrouw</label>
</fieldset>

en de corrosponderende css:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
.form fieldset {
    border : 1px solid #CDAD00;
}
.form legend {
}
.form label {
    width : 50%;
    float : left;
    text-align : center;
}
.form input {
    width : 200px;
    text-align : left;
    display : block;
    margin : 5px;
}

nu gebeurt er iets raars: de rondjes komen op de verkeerde plek, en de tekst zweeft daar achteraan, en op de volgende regel. ik wil er dus van maken :

Geslacht:* O man O vrouw

bij voorbaat dank
Gewijzigd op 14/02/2012 16:58:43 door Jeroen VD

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 08:44:29

Wouter J

Wouter J

14/02/2012 17:10:28
Quote Anchor link
Haal die spaties tussen de attribuutnaam en = en value weg, dus:
name="val" en niet name = "val"

En in de legend doe je 1 klein keyword waar het over gaat. Als je bijv. voor een pizzakoerier bedrijfje een bestel formulier maak heb je 3 fieldsets:
1) Gebruikersinformatie, als adres/naam/enz. Legend kan hier iets van 'Persoonlijk' zijn
2) Informatie welke pizza je wilt. Dit stop je in een fieldset met de legend 'Bestelling'
3) Informatie over welk koeriersbedrijf uit de buurt de pizza moet bezorgen.

Wat er fout gaat is die float: left; gebeuren. Je wil de inputs op display block zetten om het op een andere lijn te plaatsen. Helaas hoort het niet zo en kun je beter gewoon een break tag toevoegen op de inputs.

Input with: 200px;? Je weet dat de input hier alleen maar dat rondje is? En dus zal dat rondje 200px breed zijn, wat strict genomen niet kan en dus zal je margin moeten gebruiken en het staat niet echt mooi.

Jeroen VD

Jeroen VD

14/02/2012 18:00:48
Quote Anchor link
waarom is name = "val" fout?

en dat legend verhaal, klopt. maar ik vond het weer zo raar om eerst een uitleg te geven, om vervolgens dat in een keyword nogmaals te vertellen. dat vind ik verwarrend werken.

width: 200px is overgebleven van het eerdere testen, deze er nog niet uitgehaald.

ik zal zowel de float: left en de display : block eens weghalen, kijken wat er gebeurd.

Wouter J

Wouter J

14/02/2012 18:04:30
Quote Anchor link
>> waarom is name = "val" fout?
Omdat er spaties tussen staan. Ik denk dat oude IE versies er problemen mee hebben.

>> en dat legend verhaal, klopt. maar ik vond het weer zo raar om eerst een uitleg te geven, om vervolgens dat in een keyword nogmaals te vertellen. dat vind ik verwarrend werken.
Je kan naar mijn mening beter de uitleg in de fieldset stoppen, in een alinea tag. Dat is stukken semantischer (eigenlijk zou het in een aside tag moeten).

Jeroen VD

Jeroen VD

14/02/2012 18:18:20
Quote Anchor link
ik heb de width, display en float weggehaald. ik heb <br> toegevoegd na iedere input. nu staat alles zoals het moet, alleen alsof het gewoon achter elkaar getypt is. maar ik wil juist de naam van het veld en het veld in twee kolommen hebben. in bovenstaande css werkte dat, maar hoe doe ik dat nu?

Toevoeging op 14/02/2012 18:20:48:

btw ik heb ook de legend gefatsoeneerd;

Reshad F

Reshad F

14/02/2012 18:25:35
Quote Anchor link
je radiobuttons hebben dezelfde name.. is dat niet fout? heb je trouwens firefox? daar heb je een plugin voor genaamd firebug, met dit soort dingen gebruik ik dat en dan kan je er heel snel achter komen wat er fout aan is.

en probeer het is gewoon zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<html>
<head>
<style type="text/css">
.form fieldset {
}
.form legend {
}

</style>
</head>
<body>
<div class="form">
    <form name="registreren" action ="index.php?content=registreren.php" method="post">
        <fieldset>
        <legend>
        </legend>
    <label for="man">man</label>
    <input type="radio" name="setgeslacht" value="man">
    <label for="vrouw">vrouw</label>
    <input type="radio" name="setgeslacht" value="vrouw">

</fieldset>
</body>
</html

Jeroen VD

Jeroen VD

14/02/2012 18:29:09
Quote Anchor link
dat heb ik?

en nee ik gebruik standaard geen firefox, maar chrome

Toevoeging op 14/02/2012 18:31:12:

en ja, ze hebben dezelfde naam, dat hoort zo met radiobuttons.

Reshad F

Reshad F

14/02/2012 18:33:21
Quote Anchor link
ja sorry zat het al te typen na je eerste reactie al nu pas gepost ^^, ja ikzelf gebruik ook chrome maar heb standaard alle browsers op mn macbook om te zien of het overal goed uitziet en als ik fouten tegenkom dan open ik firefox even om met firebug op te lossen maar gewoon veranderen en even refreshen kan natuurlijk ook :P

je zegt dat je 2 kolommen wilt hebben met de naam van het veld en het veld hoebedoel je dit? welke css hoort hierbij? want je hebt er maar een gepost en een voorbeeld en die code wat ik gepost heb net is toch net als in het voorbeeld? of bedoelde je wat anders?

Jeroen VD

Jeroen VD

14/02/2012 18:38:04
Quote Anchor link
ik wil twee kolommen hebben als in
naam = [______]

waarin naam = de eerste kolom
en [______] de tweede kolom.

in de css die ik gepost heb werkte dit wil, omdat label de eerste helft van het scherm nam, en input de tweede helft.(beide hadden width = "50%"). nu is de width bij de input dus weg, en krijg ik geen kolommen meer
Gewijzigd op 16/02/2012 18:34:40 door Jeroen VD

Jeroen VD

Jeroen VD

16/02/2012 18:30:12
Quote Anchor link
*bump*

Toevoeging op 16/02/2012 18:34:01:

de fieldset geeft overigens de background over de hele fieldset, dus ook naast de legend, boven de border van de fieldset. maar alleen in ie. kan ik dit wegkrijgen?

Reshad F

Reshad F

16/02/2012 18:36:12
Quote Anchor link
hey sorry was niet meer toegekomen aan een post xD ehmm je wilt 2 kolommen, moet de kolom: [_____] op de helft van de page en naam helemaal links bedoel je dat?
Gewijzigd op 16/02/2012 18:36:25 door Reshad F

Jeroen VD

Jeroen VD

16/02/2012 18:39:04
Quote Anchor link
alsof het een tabel is, en die op het midden van de pagina uitgelijnd staat

Jaron T

Jaron T

16/02/2012 18:40:57
Quote Anchor link
je sluit je input fields en je form niet en niet goed af.

Jeroen VD

Jeroen VD

16/02/2012 18:43:37
Quote Anchor link
de afsluiting van form zit wel in mn script, dit is maar een selectie, ben vergeten de </form> mee te nemen.

maar een <input> hoeft niet afgesloten te worden?

Reshad F

Reshad F

16/02/2012 18:49:19
Quote Anchor link
probeer dit iss

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<html>
<head>
<style type="text/css">
.form fieldset {
}
.form legend {
}

#kolom1 {
        text-align:center;
        float:left;
}

#kolom2 {
        float:left;
        position:fixed;
        right:50%;
        top:55;
}
</style>
</head>
<body>
        <div class="form">
    <form name="registreren" action ="index.php?content=registreren.php" method="post">
        <fieldset>
        <legend>
        </legend>
 <div id="kolom1">

<label for="man">man</label>
    <input type="radio" name="setgeslacht" value="man">

<label for="vrouw">vrouw</label>
    <input type="radio" name="setgeslacht" value="vrouw">

</div>

<div id="kolom2">

<p>hier iets</p>

</div>

</fieldset>
</form>
</div>
</body>
</html>

Toevoeging op 16/02/2012 18:50:12:

Jeroen vd op 16/02/2012 18:43:37:
de afsluiting van form zit wel in mn script, dit is maar een selectie, ben vergeten de </form> mee te nemen.

maar een <input> hoeft niet afgesloten te worden?

een input veld moet ook afgesloten worden idd met / voor de laatste >

Jeroen VD

Jeroen VD

16/02/2012 18:51:50
Quote Anchor link
volgens mij begrijp je het niet helemaal. deze plaatst inderdaad twee kolommen, maar de form zit alleen in kolom 1.

wat ik bedoel, is dat in kolom 1 alle labels zitten, en in kolom 2 alle inputs zitten.

Toevoeging op 16/02/2012 18:52:28:

/> hoeft toch alleen maar in xhtml?

Reshad F

Reshad F

16/02/2012 19:03:41
Quote Anchor link
ja dit was maar een voorbeeld je kan toch de label in div kolom 1 zetten en de inputs in 2?

Jeroen VD

Jeroen VD

16/02/2012 19:05:17
Quote Anchor link
dat is wel heel erg omslachtig lijkt mij.... ik heb het gevoel dat het iets heel gemakkelijks is, en niet dat ik de hele pagina om hoef te schrijven, iets met css....

Reshad F

Reshad F

16/02/2012 19:18:29
Quote Anchor link
hmm, ik heb even bij google afbeeldingen contact form ingetikt en krijg helemaal geen voorbeeld van iets wat lijkt op wat jij wilt zodat ik een beeld kan krijgen met wat en hoe, is het niet mooier om de label boven de inputbox te hebben?

en ik denk dat je het anders met een table moet oplossen ik weet even geen andere oplossing dan die ik je al gegeven heb.

Wouter J

Wouter J

16/02/2012 19:22:38
Quote Anchor link
Quote:
/> hoeft toch alleen maar in xhtml?

Ja, en dat is totaal overbodig aangezien xhtml eigenlijk niet meer bestaat en browsers er niks mee doen.

Je kan de labels een width geven, hierdoor lijken de inputs in een aparte kolom te staan. Voorbeeldje: http://tinkerbin.com/SZM2feew

Tevens is het niet verstandig om dit te doen. Je kan beter een form maken waarbij de labels en inputs onder elkaar staan, deze worden over het algemeen sneller en makkelijker ingevuld. Voor uitleg zie Visual Direction in Web Design op webdesigntuts+ en dan het kopje Forms.

Jeroen VD

Jeroen VD

16/02/2012 19:27:10
Quote Anchor link
een width meegeven had ik al geprobeerd, maar zelfs dit werkte niet. (geen idee waarom)

maar ik zal toch maar onder elkaar neerzetten, nu ik dit gezien heb.

en over die fieldsets?
Quote:
de fieldset geeft overigens de background over de hele fieldset, dus ook naast de legend, boven de border van de fieldset. maar alleen in ie. kan ik dit wegkrijgen?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.