Radiobutton sql
Radiobuttons met twee mogelijke antwoorden.
Geslacht:
(radiobutton 1)Man
(radiobutton 2)Vrouw
De gegevens worden weggeschreven naar de sql database.
Wanneer de gebruiker inlogt kan ik de waarde die de gebruiker gekozen had ophalen.
Dit ziet er zo uit.
Geslacht:
Man
Tot hiertoe lukt alles.
Probleem:
Ik wil dat ik de waarde kan ophalen zoals ze initieel ingevoerd is, maw met de radiobuttons.
Geslacht:
(radiobutton 1)Man [SELECTED]
(radiobutton 2)Vrouw
In de database is bij de inschrijving van de persoon de waarde reeds meegegeven (man of vrouw). Wanneer men achteraf inlogt in de account wil ik dat ze zien wat ze geselecteerd hebben op dezelfde manier als bij de inschrijving.
De gekozen waarde van bij de inschrijving moet geselecteerd staan aan de hand van de waarde uit de database.
Geslacht:
(radiobutton 1)Man
(radiobutton 2)Vrouw
Toevoeging op 20/12/2011 20:16:48:
Noppes Homeland op 20/12/2011 20:10:24:
wat doet jij nu vreemd - Aar -:
http://www.w3schools.com/tags/tag_input.asp
en dan aandachtig lezen de:
Optional Attributes
http://www.w3schools.com/tags/tag_input.asp
en dan aandachtig lezen de:
Optional Attributes
oeps, kleine verwarring tussen een dropdown en een radiobutton.
Gewijzigd op 20/12/2011 20:17:04 door - Ariën -
Ik heb het even getest maar blijkbaar lukt het me toch niet om het te doen werken.
Via dit script haal ik de waarde van de radio buton op en deze staat dan in een tekstvak op de website:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?
<input name="ketel_<? echo $row['id']; ?>" type="text" id="ketel_<? echo $row['id']; ?>" value="<? echo $row['ketel']; ?>" size="30"/>
?>
<input name="ketel_<? echo $row['id']; ?>" type="text" id="ketel_<? echo $row['id']; ?>" value="<? echo $row['ketel']; ?>" size="30"/>
?>
Nu wil ik het volgende:
[radiobutton 1] Ja
[radiobutton 2] Nee
De waarde die opgeslaan is in de database moet automatisch geselecteerd worden.
Dus niet gewoon als tekst, maar zoals de originele radiobuttons met de waarde uit de database geselecteerd
Gewijzigd op 21/12/2011 21:03:42 door bert vandenbogaerde
Via dit script haal ik de waarde van de radio buton op en deze staat dan in een tekstvak op de website:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?
?>
?>
Nu wil ik het volgende:
[radiobutton 1] Ja
[radiobutton 2] Nee
De waarde die opgeslaan is in de database moet automatisch geselecteerd worden.
Dus niet gewoon als tekst, maar zoals de originele radiobuttons met de waarde uit de database geselecteerd
waar staat in jouw code iets met checked? (zie post: 20/12/2011 20:15:23)
nog een tip: gebruik geen short-tags
In jou code geef je nergens aan of die moet kijken of iets gechecked is of niet.
Pas de volgende regel eens toe in jou input.
@aar, selected="selected" of checked="checked" is overbodig veel typen. Alleen selected als attribute (dus zonder value) of checked als attribute zijn toegestaan en werken in elk browser.
Wouter J op 21/12/2011 23:38:05:
@aar, selected="selected" of checked="checked" is overbodig veel typen. Alleen selected als attribute (dus zonder value) of checked als attribute zijn toegestaan en werken in elk browser.
Voor HTML4 is dat verplicht hoor ;-) HTML5 al helemaal.
En over 'overbodig veel typen' gesproken.. Lang leve menig IDE die er anders over denkt...
Gewijzigd op 21/12/2011 23:58:31 door - Ariën -
Thanks iedereen.