random code database
Mark W
03/11/2010 21:44:02Hallo,
Ik heb een mollie betaling systeem.
Nou wil ik als iemand betaald heeft, een code krijgt die op een pagina staat.
Deze code moet random uit de database gehaald worden. (die codes zet ik er dan handmatig in) Wanneer iemand de code gezien heeft moet de code automatisch uit de database verdwijnen.
Iemand enig idee hoe ik dat maak?
Alvast bedankt!
Mark
Ik heb een mollie betaling systeem.
Nou wil ik als iemand betaald heeft, een code krijgt die op een pagina staat.
Deze code moet random uit de database gehaald worden. (die codes zet ik er dan handmatig in) Wanneer iemand de code gezien heeft moet de code automatisch uit de database verdwijnen.
Iemand enig idee hoe ik dat maak?
Alvast bedankt!
Mark
PHP hulp
22/12/2024 04:06:34Synaps Framework
03/11/2010 21:53:27- SanThe -
03/11/2010 22:24:57Dan doe je een SELECT id, code ... ORDER BY RAND() LIMIT 1. Als het verder bekend is of wat dan ook kun je het record verwijderen met DELETE ... WHERE id = het_id_uit_de_select.
Jelmer -
03/11/2010 22:49:22- SanThe - op 03/11/2010 22:24:57:
Dan doe je een SELECT id, code ... ORDER BY RAND() LIMIT 1. Als het verder bekend is of wat dan ook kun je het record verwijderen met DELETE ... WHERE id = het_id_uit_de_select.
(pas op voor race conditions, als er twee betalingen bijna tegelijk gaan en er weinig codes in de database staan kan het voorkomen dat twee keer dezelfde code wordt geselecteerd. Dan kan je beter direct een DELETE query doen zonder de select, en kijken of die is gelukt met mysql_affected_rows() Maar dit is natuurlijk alleen een reëel probleem als je veel betalingen tegelijk hebt, en weinig codes in de database of heel erg veel ongeluk. Just so you know.)