Random Grid Map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »
G P

G P

20/08/2024 18:37:55
Quote Anchor link
Hallo, in mijn volgende code maak ik een grid map van X x Y vakken.
Het werkt al gedeeltelijk maar er zijn enkele problemen en ik zie door het bos de bomen niet meer.

De problemen:
#1. Lopen in cirkels is niet toegestaan (blauwe cirkel in de afbeelding)
#2. Gebroken doorgangen (de rode lijnen in de afbeelding tonen de gebroken doorgangen)

Afbeelding
De code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
<?php

// Start Sessie
session_start();

// Map settings
$mapWidth        = 5;
$mapHeight        = 5;
$squareSize     = 70;
$squareColor    = '#333';

// Content settings
$monster        = '&#129430;';
$treasure        = '&#127873;';
$start            = '&#128578;';
$exit            = '&#128274;';

// Make SVG files
$fontSize = $squareSize * 2;
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />';
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />';
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />';
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />';
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />';

// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Calculate Monsters
$monsters = ceil($mapHeight * $mapWidth * 0.16);

// Calculate Chests
$chests = floor($mapHeight * $mapWidth * 0.24);

// Check map size
if ($monsters == 0 || $chests == 0 || ($monsters + $chests + 2) > ($mapHeight * $mapWidth))
{

    print 'Please change your mapsize';
    exit;
}


// Create content
$squareChests    = array_fill(1, $chests, 'treasure');
$squareMonsters    = array_fill(1, $monsters, 'monster');
$squareStart    = array(1 => 'start');
$squareEnd        = array(1 => 'exit');

// Merge and mix all content
$fillbox = array_merge($squareChests, $squareMonsters, $squareStart, $squareEnd);
shuffle($fillbox);

/******************************\
    Start Grid Map
\******************************/
// Build column

for ($row=1; $row<=$mapHeight; $row++)
{

    // Build row
    for ($col=1; $col<=$mapWidth; $col++)
    {

        // Default settings
        $squareMaxTop        = 1;
        $squareMaxLeft        = 1;
        $squareMaxBottom    = 1;
        $squareMaxRight        = 1;

        // Top row has never a door at top
        if ($row == 1){ $squareMaxTop = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($col == 1){ $squareMaxLeft = 0; }
        // Last row has never a door at the bottom
        if ($row == $mapHeight){ $squareMaxBottom = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($col == $mapWidth){ $squareMaxRight = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        $randomSquare = array();
        while (count_values($randomSquare) < 1)
        {

            $randomSquare = array(
                'top'        => rand(0, $squareMaxTop),
                'right'        => rand(0, $squareMaxRight),
                'bottom'    => rand(0, $squareMaxBottom),
                'left'        => rand(0, $squareMaxLeft),
            );
        }

        $field[$row][$col] = $randomSquare;
    }
}


/******************************\
    Check each field = connected
\******************************/

foreach ($field as $row => $colArr)
{

    foreach ($colArr as $col => $door)
    {

        // Check top door is connected with previous top field
        $previousTop = $row - 1;
        $field[$previousTop][$col] = isset($field[$previousTop][$col]) ? $field[$previousTop][$col] : NULL;
        if ($field[$previousTop][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['top'] = $field[$previousTop][$col]['bottom'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['top'] = 1;
                $field[$previousTop][$col]['bottom'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$previousTop]);
        }


        // Check right door is connected with next right field
        $nextRight = $col + 1;
        $field[$row][$nextRight] = isset($field[$row][$nextRight]) ? $field[$row][$nextRight] : NULL;
        if ($field[$row][$nextRight] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['right'] = $field[$row][$nextRight]['left'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['right'] = 1;
                $field[$row][$nextRight]['left'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$nextRight]);
        }


        // Check bottom door is connected with next bottom field
        $nextBottom = $row + 1;
        $field[$nextBottom][$col] = isset($field[$nextBottom][$col]) ? $field[$nextBottom][$col] : NULL;
        if ($field[$nextBottom][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['bottom'] = $field[$nextBottom][$col]['top'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['bottom'] = 1;
                $field[$nextBottom][$col]['top'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$nextBottom]);
        }


        // Check left door is connected with previous left field
        $previousLeft = $col - 1;
        $field[$row][$previousLeft] = isset($field[$row][$previousLeft]) ? $field[$row][$previousLeft] : NULL;
        if ($field[$row][$previousLeft] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['left'] = $field[$row][$previousLeft]['right'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['left'] = 1;
                $field[$row][$previousLeft]['right'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$previousLeft]);
        }


        // Give dead end always a monster / treasure / Start or Exit
        if (count_values($field[$row][$col]) == 1 && count($fillbox) > 0)
        {

            $field[$row][$col]['content'] = $fillbox[0];
            array_shift($fillbox);
        }
else {
            $field[$row][$col]['content'] = '';
        }
    }
}


/**************************************************\
    Check broken paths
    If broken path, add entry to random field in broken path
\**************************************************/
// How to do ?????

/**************************************************\
    Check walking circles
    If circle, remove one entry from random field in cicle path
\**************************************************/
// How to do ?????

// Set leftover content to random fields

while (count($fillbox) > 0)
{

    $x = rand(1, $mapHeight);
    $y = rand(1, $mapWidth);
    if ($field[$x][$y]['content'] == '')
    {

        $field[$x][$y]['content'] = $fillbox[0];
        array_shift($fillbox);
    }
}


/******************************\
    Show grid
\******************************/

foreach ($field as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Create and show image SVG
        $image = '<svg width="'.$squareSize.'px" height="'.$squareSize.'px" fill="'.$squareColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">'.PHP_EOL;
        $image .= '    '.$svg['center'].PHP_EOL; // Center square
        // The doors

        if ($colArr['top']        == 1) { $image .= '    '.$svg['top'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['right']    == 1) { $image .= '    '.$svg['right'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['bottom']    == 1) { $image .= '    '.$svg['bottom'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['left']        == 1) { $image .= '    '.$svg['left'].PHP_EOL; }
        // The text (content)
        $text = '';
        if ($colArr['content'] == 'monster'){ $text = $monster; }
        if ($colArr['content'] == 'treasure'){ $text = $treasure; }
        if ($colArr['content'] == 'start'){ $text = $start; }
        if ($colArr['content'] == 'exit'){ $text = $exit; }
        $image .= '    <text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.$fontSize.'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$text.'</text>'.PHP_EOL;
        $image .= '</svg>'; // Close SVG

        print $image; // Show image
    }
    print '<br>'; // Next row
}

?>
Gewijzigd op 22/08/2024 04:06:50 door G P
 
PHP hulp

PHP hulp

18/09/2024 05:20:44
 
Ivo P

Ivo P

22/08/2024 16:54:18
Quote Anchor link
ik neem aan dat het probleem voor jou perfect duidelijk is.
Maar de meeste lezers zullen geen idee hebben waar je het over hebt.

Er wordt een soort doolhof getekend. Dat werkt kennelijk.
Maar er is iets met het pad dat door de rode lijn gevormd wordt. Maar wat? Mag dat pad niet splitsen? Mag het überhaupt niet bestaan?

En in de cirkel ligt een punt dat van geen enkele kant bereikbaar is. Mogelijk moet dat wel het geval zijn?

Je komt niet met een tekening en de melding "zo is het niet goed".
Maar je laat ons lezers maar raden hoe het dan wel had moeten zijn. Laat staan dat je daar dan ook nog een "waarom" aan koppelt.

Toevoeging op 22/08/2024 16:59:38:

oh, nog eens starend naar de tekening: misschien gaat het niet om het path tussen de blokken, maar wil je van blok naar blok kunnen verplaatsen?
 
G P

G P

22/08/2024 18:12:38
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen vakken en blokken ?

Het is inderdaad de bedoeling om van het ene vak (blok) naar het andere vak (blok) te kunnen lopen.
De zwarte lijnen tussen elk vak (blok) is een doorgang.

Waarom zouden er anders afbeeldingen staan in het vak (blok) ?
Ik heb een beetje de indruk dat uw bos groter is dan de mijne.

De rode lijn(en) die je ziet is om aan te tonen dat er een gebroken pad is.
De bedoeling is dat elk vak (blok) toegankelijk moet zijn.

De blauwe cirkel is om aan te tonen dat je in cirkels kan lopen, dit is niet de bedoeling.

De smiley is de start positie.
Het slotje is de uitgang.
De dinosaurus is een monster die je onderweg tegen komt.
En het pakje is een kist die je onderweg tegen komt.

Ik hoop dat deze uitleg iets meer duidelijkheid geeft.

Toevoeging op 23/08/2024 03:07:10:

Ik heb de code een beetje aangepast en een betere output toegevoegd zodat het een beetje duidelijker word.
De kans op een gebroken doorgang is kleiner maar nog steeds mogelijk.
Het probleem om in cirkels te lopen blijft bestaan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
<?php

// Grid settings
$gridWidth    = 3;
$gridHeight    = 4;
$svgSize    = 100;
$svgColor    = '#333';

// Images (Icons)
$iconExit        = '&#128274;'; // Shows a lock
$iconMonster    = '&#129430;'; // Shows a dinosaur
$iconStart        = '&#128578;'; // Shows a smiley
$iconTreasure    = '&#127873;'; // Shows a gift

// Calculate Monsters

$monsters = ceil($gridHeight * $gridWidth * 0.15);

// Calculate Treasures
$treasures = floor($gridHeight * $gridWidth * 0.25);

// Make iconBox and shuffleBox
$iconBox = array_merge(
    array_fill(1, $treasures, $iconTreasure),
    array(1 => $iconExit),
    array_fill(1, $monsters, $iconMonster),
    array(1 => $iconStart)
);

$shuffleBox = $iconBox;
shuffle($shuffleBox);

// Build the full grid with all information
$grid = array(
    'grid'            => array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
        'binary'        => '0000',
        'decimal'        => 0,
        'doors'            => array(
            'bottom'    => 0,
            'left'        => 0,
            'right'        => 0,
            'top'        => 0
    ),
        'icon'            => NULL,
        'svg'            => NULL
    ))),
    'icons'            => array(
        'exit'            => $iconExit,
        'monster'        => $iconMonster,
        'treasure'        => $iconTreasure,
        'start'            => $iconStart
    ),
    'iconBox'        => array(
        'default'        => $iconBox,
        'shuffle'        => $shuffleBox
    ),
    'information'    => array(
        'emptyFields'    => (($gridHeight * $gridWidth) - ($monsters + $treasures + 2)),
        'gridHeight'    => $gridHeight,
        'gridWidth'        => $gridWidth,
        'monsters'        => $monsters,
        'svgColor'        => $svgColor,
        'svgSize'        => $svgSize,
        'treasures'        => $treasures,
        'totalFields'    => ($gridHeight * $gridWidth),
        'totalIcons'    => count($iconBox)
    )
);


// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Build the fields
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random settings
        $randomBottom    = 1;
        $randomLeft        = 1;
        $randomRight    = 1;
        $randomTop        = 1;

        // Last row has never a door at the bottom
        if ($rowKey == $grid['information']['gridHeight']){ $randomBottom = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($colKey == 1){ $randomLeft = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($colKey == $grid['information']['gridWidth']){ $randomRight = 0; }
        // Top row has never a door at top
        if ($rowKey == 1){ $randomTop = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        while (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) < 1)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors'] = array(
                'bottom'    => rand(0, $randomBottom),
                'left'        => rand(0, $randomLeft),
                'right'        => rand(0, $randomRight),
                'top'        => rand(0, $randomTop)
            );


            // Get previous top and left field
            $previousLeft    = $colKey - 1;
            $previousTop    = $rowKey - 1;

            // Check connection with top field
            if ($previousTop > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'];
                }
            }


            // Check connection with left field
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'];
                }
            }


            // Check broken path with top
            if ($previousTop > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 0;
                }
            }


            // Check broken path with left
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 0;
                }
            }

        }
    }
}


// Add some extra information
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Make a binary
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary'] =
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right'];

        // Convert binary to decimal
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['decimal'] = bindec($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary']);

        // Always fill dead ends with an icon
        if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count($shuffleBox) > 0)
        {

            // This add an icon to a dead end
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] = $shuffleBox[0];
            array_shift($shuffleBox);
        }
    }
}


// Set leftover from shuffleBox to random fields
while (count($shuffleBox) > 0)
{

    $x = rand(1, $grid['information']['gridWidth']);
    $y = rand(1, $grid['information']['gridHeight']);
    if ($grid['grid'][$y][$x]['icon'] == NULL)
    {

        $grid['grid'][$y][$x]['icon'] = $shuffleBox[0];
        array_shift($shuffleBox);
    }
}


// Make SVG files
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />'; // A simple square
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />'; // Put a door (path) to the right side of the square
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />'; // Put a door (path) to the bottom side of the square
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />'; // Put a door (path) to the left side of the square
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />'; // Put a door (path) to the top side of the square

// Create SVG for each field

foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] = '<svg width="'.$grid['information']['svgSize'].'px" height="'.$grid['information']['svgSize'].'px" fill="'.$grid['information']['svgColor'].'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['center'];
        // The doors
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top']        == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['top']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['right']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['bottom']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['left']; }
        // Add icon
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] != NULL)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '<text x="50%" y="50%" textLength="100%" font-size="'.($grid['information']['svgSize'] * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'].'</text>';
        }

        // Close SVG
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '</svg>';
    }
}


// Make information block
$information = '';
foreach($grid['information'] as $key => $content)
{

    $information .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
;
}


$icons = '';
foreach($grid['icons'] as $key => $content)
{

    $icons .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
.PHP_EOL;
}


// Create image and table
$image = '';
$table = '';
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $image .= $colArr['svg'].PHP_EOL;
        $table .= '        <tr>
            <td>'
.$rowKey.'</td>
            <td>'
.$colKey.'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['right'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['bottom'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['left'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['top'].'</td>
            <td>'
.$colArr['icon'].'</td>
            <td>'
.$colArr['binary'].'</td>
            <td>'
.$colArr['decimal'].'</td>
            <td>'
.$colArr['svg'].'</td>
        </tr>'
.PHP_EOL;
    }
}


/**************************************************\
    Just a simple HTML + CSS for a better view
    Don't look at the source code, it's not valid
    It's made very quick
\**************************************************/

print '<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Random Grid Map</title>
<style type="text/css">
html
{
    background: none #fff;
    display: block;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    position: relative;
    width: 100%;
}

body
{
    display: grid;
    font-family: "Verdana";
    font-size: 1em;
    font-weight: 100;
    grid-column-gap: 0;
    grid-row-gap: 0;
    grid-template-areas:
        "header header"
        "svg information"
        "svg table"
        "footer footer";
    grid-template-columns: 1fr 1fr;
    grid-template-rows: auto auto 1fr auto;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    width: 100%;
}

h1
{
    border-bottom: solid 1px #000;
    font-size: 3em;
    grid-area: header;
    margin: 0 0 0.5em 0;
    padding: 0 0 0.2em 0;
    text-align: center;
}

div.rgm
{
    background: none #369;
    display: inline-block;
    grid-area: svg;
    margin: 0 auto 0 auto;
    overflow: auto;
    padding: 0.5em 0.5em 0.5em 0.5em;
}

div.rgm svg
{
    background: none transparent;
    float: left;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

div.rgm svg:nth-child('
.$grid['information']['gridWidth'].'n+1)
{
    clear: left;
}

div.information
{
    grid-area: information;
    overflow: auto;
}

div.information table
{
    border: solid 1px #000;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
    float:left;
    margin: 0 1em 0 1em;
}

div.information table tr td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.2em 0.2em 0.2em;
    vertical-align: middle;
}

div.information table tr td[colspan="2"]
{
    font-weight: 900;
    text-align: center;
}

div.information table tr:nth-child(odd) td
{
    background-color: #fff;
}

div.information table tr:nth-child(even) td
{
    background-color: #ddd;
}

div.table
{
    grid-area: table;
    margin: 1em 0 0 0;
    overflow: auto;
}

div.table table
{
    border: none 0 transparent;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
}

div.table table thead tr th
{
    background: none #fff;
    border-bottom: solid 1px #000;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.3em 0.2em 0.3em;
    position: sticky;
    top: 0;
}

div.table table tbody td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}

footer
{
    border-top: solid 1px #000;
    grid-area: footer;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

footer p
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}
</style>
</head>

<body>
<h1>Random Grid Map</h1>
<div class="rgm">
'
.$image.'</div>
<div class="information">
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Information</td>
    </tr>
'
.$information.'
</table>
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Icons</td>
    </tr>
'
.$icons.'
</table>
</div>
<div class="table">
<table>
    <thead>
        <tr>
            <th>Row</th>
            <th>Column</th>
            <th>Right Door</th>
            <th>Bottom Door</th>
            <th>Left Door</th>
            <th>Top Door</th>
            <th>Icon</th>
            <th>Binary</th>
            <th>Decimal</th>
            <th>SVG</th>
        </tr>
    </thead>
    <tbody>
'
.$table.'    </tbody>
</table>
</div>
<footer>
    <p><a href="'
.$_SERVER['PHP_SELF'].'">Click here to refresh the page and make a new Random Grid Map</a> or press "F5" on your keyboard</p>
</footer>
</body>
</html>'
;

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/08/2024 13:13:06
Quote Anchor link
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
 
Ivo P

Ivo P

23/08/2024 17:29:58
Quote Anchor link
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.

Dat lost het probleem op. Maar dan is er een niet genoemde, en ook niet toegelichte, voorwaarde, dat dat niet de bedoeling is.

Maar wat dan wel?
Kennelijk moeten er onderbroken doorgangen zijn. Maar zodanig dat alle blokken bereikbaar blijven? Maar mogen er doodlopende paden zijn?

MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?

Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
 
G P

G P

24/08/2024 02:12:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/08/2024 13:13:06:
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
En dit geeft een meerwaarde ?
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.
Oké, ik begrijp je punt. Ik zal hierbij even uitleggen wat de bedoeling is: Er moet een grid opgebouwd worden van X-aantal en Y-aantal vakken (vlakken/blokken, hoe je het ook wilt noemen). Alle vakken moeten toegankelijk zijn zonder dat je in rondjes kan lopen, bijvoorbeeld van a naar b, van b naar c, van c naar d en van d weer naar a (dat mag dus niet kunnnen).
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?
Ja, begin en einde mogen naast elkaar liggen. Neen, monsters en gifts zijn geen beperkingen. Bedenk de iconen even weg.
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
Ik zal eens proberen zoals jij het voorstelt.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

25/08/2024 11:20:41
Quote Anchor link
Waarom ga je niet uit van een standaard doolhof-generator?
Dat lost het probleem van de 'gebroken doorgangen' meteen op.

Als je meerdere doorgangen wilt, kan je in twee for-lussen (X en Y as) alle blokken aflopen, en voorwaardelijk doorgangen toevoegen om het probleem voor te zijn van het in cirkels kunnen lopen.
En als je bedoelt dat je helemaal nooit op hetzelfde punt uit moet kunnen komen bij het doorlopen, kan je deze stap gewoon overslaan.

Wel handig voor een game is als de game engine weet waar de uitgang is. Helaas heeft RosettaCode.org hiervoor geen kant-en-klare code voor PHP, maar wel voor JavaScript. Je kunt dit zelf even omschrijven naar PHP mocht je het willen gebruiken.
 
G P

G P

28/08/2024 17:35:31
Quote Anchor link
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.
In de nieuwe update kan je nu ook bij setWrong true of false zetten waarbij bij true word er een foute grid opgebouwd en bij false een willekeurige.
Als je op refresh klikt zal je ook merken dat bij een gebroken pad een willekeurige deur word geplaatst om doorgang te geven aan het volgende blok.

Om het probleem op te lossen met het wandelen in cirkels denk ik hetzelfde te doen als het gebroken pad te detecteren maar in omgekeerde volgorde. Dus ook vertrekken vanaf blok 1 maar in plaats van een weg te zoeken naar het laatste blok, de weg terug zoeken naar het eerste blok.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
<?php

// Start a new session
session_start();

/**************************************************\
    Settings
\**************************************************/
// Grid settings

$gridWidth    = 6;
$gridHeight    = 7;
$svgSize    = 50;
$svgColor    = '#333';
$setWrong    = true;

/**************************************************\
    Functions
\**************************************************/
// Function to count the values in a field

function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Function to show the grid on screen
function viewGrid($thisGrid = array(), $thisSize = 50)
{

// SVG
    $svg = array(
        'center'    => '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />',
        'top'        => '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />',
        'right'        => '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />',
        'bottom'    => '<rect width="20%" height="100%" x="40%" y="90%" />',
        'left'        => '<rect width="10%" height="20%" x="0%" y="40%" />',
        'start'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128578;</text>',
        'exit'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128274;</text>',
        'monster'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#129430;</text>',
        'treasure'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#127873;</text>',
    );


    foreach ($thisGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $thisColor = $colArr['color'];
            // Create and show image SVG
            $image = '<svg width="'.$thisSize.'px" height="'.$thisSize.'px" fill="'.$thisColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
            $image .= $svg['center']; // Center square
            // The doors

            if ($colArr['doors']['top']        == 1) { $image .= $svg['top']; }
            if ($colArr['doors']['right']    == 1) { $image .= $svg['right']; }
            if ($colArr['doors']['bottom']    == 1) { $image .= $svg['bottom']; }
            if ($colArr['doors']['left']    == 1) { $image .= $svg['left']; }
            if ($thisGrid[$rowKey][$colKey]['content'] != NULL)
            {

                $image .= $svg[$thisGrid[$rowKey][$colKey]['content']];
            }

            $image .= '</svg>'; // Close SVG

            print $image; // Show image
        }
        print '<br>'.PHP_EOL; // Next row
    }
}


/**************************************************\
    Grid building
\**************************************************/
// Build an empty grid

$grid = array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
    'doors'            => array(
        'bottom'    => 0,
        'left'        => 0,
        'right'        => 0,
        'top'        => 0
    ),
    'color'            => $svgColor,
    'content'        => NULL,
    'check'            => NULL
)));

// Fill empty grid with random fields
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random doors
        $randomTop = 1;
        $randomRight = 1;
        $randomBottom = 1;
        $randomLeft = 1;

        // Borders can never have a door
        if ($rowKey == 1) { $randomTop = 0; }
        if ($rowKey == $gridHeight) { $randomBottom = 0; }
        if ($colKey == 1) { $randomLeft = 0; }
        if ($colKey == $gridWidth) { $randomRight = 0; }

        // Set random doors
        while (count_values($grid[$rowKey][$colKey]['doors']) == 0)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = rand(0, $randomTop);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = rand(0, $randomRight);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = rand(0, $randomBottom);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = rand(0, $randomLeft);
        }
    }
}


// Get a wrong grid
if ($setWrong == true)
{

    unset($grid);

    // Create a broken grid to check
    $wrongGrid[1][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[2][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[3][3]['doors'] = array(
        'top' => 1,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    // Set new width en height
    $gridHeight    = count($wrongGrid);
    $gridWidth    = count($wrongGrid[$gridHeight]);

    foreach ($wrongGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors'] = $colArr['doors'];
            $grid[$rowKey][$colKey]['color'] = '#300';
            $grid[$rowKey][$colKey]['content'] = NULL;
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = NULL;
        }
    }

    print 'Fill Grid with wrong grid<br>';
}
else {
    print 'Fill Grid with random doors<br>';
}


viewGrid($grid, $svgSize);

// Connect all doors
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
            $grid[($rowKey - 1)][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey + 1)]['doors']['left'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
            $grid[($rowKey + 1)][$colKey]['doors']['top'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey - 1)]['doors']['right'] = 1;
        }
    }
}

print 'Show grid with all connected doors<br>';
viewGrid($grid, $svgSize);

// Check broken path
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Set Keys
        $oldRow = $rowKey;
        $oldCol = $colKey;
        $newRow = $rowKey;
        $newCol = $colKey;
        // Set check grid
        $checkGrid = $grid;
        // Fall back by dead end
        $fallBack = array();
        // Start walking
        if ($colKey == $gridWidth && $rowKey == $gridHeight)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = 1;
            $keepGoing = false;
        }
elseif ($grid[$rowKey][$colKey]['check'] == 1)
        {

            $keepGoing = false;
        }
else {
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = '1';
            $keepGoing = true;
            // Remember walking
            $rememberWalking = array();
        }

        // Start check
        while ($keepGoing === true)
        {

            // Remember Walking Path
            $addPath = array(
                'row' => $newRow,
                'col' => $newCol
            );
            $rememberWalking[count($rememberWalking)] = $addPath;
            // Set Fall Back
            if (count_values($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']) > 1)
            {

                $rememberPosition = array(
                    'row' => $oldRow,
                    'col' => $oldCol
                );
                $fallBack[] = $rememberPosition;
            }


            // Go to next field
            if ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] == 1)
            {

                $newCol++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['right'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] == 1)
            {

                $newRow++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['bottom'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] == 1)
            {

                $newCol--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['left'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] == 1)
            {

                $newRow--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['top'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] = 0;
            }
elseif (count($fallBack) > 0)
            {

                $lastPosition = end($fallBack);
                array_pop($fallBack);
                $newRow = $lastPosition['row'];
                $newCol = $lastPosition['col'];
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }
else {
                // Broken Path Found
                $lastRow = 0;
                $lastCol = 0;
                foreach ($rememberWalking as $color)
                {

                    if ($color['row'] > $lastRow)
                    {

                        $lastRow = $color['row'];
                        $lastCol = $color['col'];
                    }
elseif ($color['col'] > $lastCol)
                    {

                        $lastCol = $color['col'];
                    }
                }

                $directions = array('top', 'right', 'bottom', 'left');
                if ($lastRow == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['top'] == 1)
                {

                    $key = array_search('top', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['left'] == 1)
                {

                    $key = array_search('left', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastRow == $gridHeight || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $key = array_search('bottom', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == $gridWidth || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $key = array_search('right', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                shuffle($directions);
                $grid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                $checkGrid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                if ($directions[0] == 'top')
                {

                    $grid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'bottom')
                {

                    $grid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'left')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'right')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                }

                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
                $newCol = $lastCol;
                $newRow = $lastRow;
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }






            if (($newCol == $gridWidth && $newRow == $gridHeight))
            {

                // Remember Walking Path
                $addPath = array(
                    'row' => $newRow,
                    'col' => $newCol
                );
                unset($rollBack);
                $keepGoing = false;
            }
else {
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 1;
                $oldCol = $newCol;
                $oldRow = $newRow;
            }

        }
    }
}


print 'Show new grid without broken paths.<br>';
viewGrid($grid);

?>
 
Ad Fundum

Ad Fundum

30/08/2024 22:12:33
Quote Anchor link
G P op 28/08/2024 17:35:31:
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.

Hoezo "dus" ?
Wat was dan precies het probleem en hoe heb je dat opgelost ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.