Random reclame box op mijn shop
Maar waar te zoeken in PHP om dit zelf te maken ?
Een random reclame box op mijn shop die elke keer verandert als de homepage ververst wordt
Aanpak ( mijn idee ervan )
Een 5 tal reclame boxen in een map op mijn shop en iedere keer als de homepage ververst wordt er random ( willekeurig) een reclameblz gekozen
Uitvoering ( mijn idee ervan)
php code die het verversen van de homepage koppelt aan een random uitlezen van het reclame blok
Waar dit soort code t ezoeken?
Ja wat weetr ik er zelf van ? .. als je op een knop of link drukt opent een nieuwe blz, maar nu is het de browser ( homepage) die dit doet
Zijn er php functies hiervoor ? of een classe ( verzameling functies )
(als ik denk aan javascript met al die browser functies )
Nou ben benieuwd
Jan
Opm: ik zou een overzicht moeten hebben welke functies( waarvoor ) in php beschikbaar zijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Douma
Het gaat dus om 5 blz ( of meer) in één map die dan ..index1, index2, .. heten
Maar ja nu dan de selectie van die blz als de homepage ververst gaat worden
Jan
Normaal gesproken opent de shoppingcart met een index.php en als je op een andere blz op de shop zit ga je terug naar de homepage van de shop door bovenin de navigatie bar ( breadcrumb genaamd) de homepage link aan te klikken
Betekent gewoon dat die randomfunctie aan die link van de homepage op de navigatiebar gekoppeld moet gaan worden
Maar bij het opstarten van de shop opent deze ook met de index.php..maar daar moet nu een random reclameblok op gaan verschijnen
jan
Dat zeg ik toch ook? alleen andere pagina.
Maar het is toch ook mogelijk om een map met de random reclamebox.php te hebben ..dat is toch gemakkelijker
De index.php wordt geopend en er word een random reclamebox.php ingevoegd
Dit is toch iets anders dan index1, index2, etc ? wat jij bedoeld?
Jan
index.php
Hier staat jou gehele website in(denk ik iig).
je maakt in de map reclamebox 5 PHP bestanden aan. op elke pagina zet je een aparte reclame.
dan doe je op de index.php (dus jou website)
Code (php)
vervolgens wordt op jou website elke keer een andere reclame weergegeven. Elke keer dat er refresht wordt of een andere pagina aangeklikt wordt de functie rand() weer aangeroepen en zal dus een nieuwe link opleveren dus een nieuwe reclame.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
// MaxiDVD Added Line For WYSIWYG HTML Area: BOF
'<a href="' . tep_href_link(FILENAME_DEFINE_MAINPAGE, '', 'NONSSL') . '" class="menuBoxContentLink">' . Maak_HTML_Homepage . '</a>');
// MaxiDVD Added Line For WYSIWYG HTML Area: EOF
?>
// MaxiDVD Added Line For WYSIWYG HTML Area: BOF
'<a href="' . tep_href_link(FILENAME_DEFINE_MAINPAGE, '', 'NONSSL') . '" class="menuBoxContentLink">' . Maak_HTML_Homepage . '</a>');
// MaxiDVD Added Line For WYSIWYG HTML Area: EOF
?>
Ik hoef nu alleen maar de link naar de reclamebox.php te maken
MAAR dan heb je nog maar 1 reclamebox.php aangemaakt met je HTMLeditor en opgeslagen onder de naam reclamebox.php
Nu zou je een iets moeten inbouwen om de reclamebox.php met onder verschillende namen te kunnen opslaan in de map
Kan ook in de administratie zeg 5 links aanmaken die verwijzen naar reclamebox1.php , reclamebox2, etc
Jekiest gewoon onder catalogus in de admin : maak reclamebox1 , maak reclamebox2
Misschien is het mogelijk om een jumpmenu in de catologus te maken ?( met programmeren is veel mogelijk, maar ben geen php expert en oscommerce shoppingcart expert, dus moet het nu eenvoudig houden )
Jan
Dat idee had ik er ook van .. ga het uitwerken
Jan