random van de database
Ik zou graag een functie op mijn website hebben die een waarde random van de database van een speciale kolom weergeeft in op de website, als je dan op de knop volgende drukt komt er weer een andere random waarde maar niet dezelfde. hoe zou ik dat moeten aanpakken?
Kan iemand mij op weg helpen?
alvast hartelijk bedankt!
Ik heb van alles geprobeerd maar het werkt niet, ik wil dat een random waarde in een tekstvak(waar je niet in kan schrijven gewoon een van waar het in komt te staan)in een html pagina. en als je dan op een button klikt komt er weer een volgende random waarde!
ORDER BY RAND() is voor grote tabellen niet aan te bevelen of beter gezegd not done.
Tom Stock op 01/11/2013 18:47:56:
Wat werkt er niet, wat heb je geprobeerd?
- Aar - op 01/11/2013 22:40:05:
Ik heb het gewoon bij een connectie van mijn database gezet en daar wat mee gepriegeld, voor de rest wilde het niet echt lukken...
Heb je de tekst <kolom> vervangen door (bijv) een id kolom in je tabel en de tekst <tabel> vervangen door een tabelnaam uit je database? Ik heb de indruk dat je dat niet doet. Heb je dat wel gedaan dan excuus voor deze suggestie.....
Aad B op 02/11/2013 21:18:43:
Heb je de tekst <kolom> vervangen door (bijv) een id kolom in je tabel en de tekst <tabel> vervangen door een tabelnaam uit je database? Ik heb de indruk dat je dat niet doet. Heb je dat wel gedaan dan excuus voor deze suggestie.....
Ja ik heb het ingevuld :P
Bedankt voor de suggestie!
Heb je foutafhandeling ingebouwd? Wat is de foutmelding die je krijgt?
Wat als je de query echoot naar het scherm? Kan dat kloppen, wat er dan staat? Wat als je die query direct uitvoert in phpadmin.
Kortom: doe wat (meer) moeite. Laat ons weten wat je hebt geprobeerd en wat het resultaat daarvan was. Nu zeg je alleen dat het niet werkt en mogen wij, zonder enige verdere informatie, jouw probleem gaan oplossen.
Code (php)
Toevoeging op 03/11/2013 13:29:21:
zoiets?
ik weet nog niet pressies hoe het moet
Toevoeging op 03/11/2013 13:30:11:
Obelix en Idefix op 03/11/2013 11:12:17:
Kortom: doe wat (meer) moeite. Laat ons weten wat je hebt geprobeerd en wat het resultaat daarvan was. Nu zeg je alleen dat het niet werkt en mogen wij, zonder enige verdere informatie, jouw probleem gaan oplossen.
Sorry, zo bedoelde ik het niet :(
Ik vind het gewoon lastig
Bijvoorbeeld op http://www.phptuts.nl/home/