Ranking systeem
Ik heb mijn site bijna af!
Ik mis alleen nog een paar dingen, waaronder een ranking voor de leden.
Ik wil graag een ranking voor de mensen die het meeste hebben gepost.
Nu heb ik dus een script nodig dat het aantal posts omzet in een score rank.
Zo van
Lid 1 Rank # 1 Posts 1000
Lid 2 Rank # 2 Posts 800
Lid 3 Rank # 3 Posts 700
Volgens mij komt hier ook een cron aan te pas die ieder uur een update doet, toch ?
!!!Voor de duidelijkheid, de ranking moet weergeven worden op het profiel van de speler als Rank #*!!!
Als iemand mij dit heel duidelijk zou kunnen uit leggen wat ik allemaal moet doen enzo dan zou dat mij een enorme stap helpen!
Groetjes Klaas.
P.S. Ik heb een probleempje met de tijd die uit de database wordt gehaald, als ik iets maak van laatst online en dan de tijd. en ik zorg dat ik gelijk kijk nadat ik heb geupdate dan staat er een verschil van 2 uur, kan dit verholpen worden ?
Ik heb al een cron voor een dag, maar volgens mij loopt die niet op 24 uur, want de ene keer staat er een update om 4 uur 's ochtends dan weer om 2 uur etc.
Gewijzigd op 22/06/2010 22:57:22 door Klaas Knan
En om de rank te berekenen kijkje hoeveel post iemand heeft door zoiets
En dan aan de hand van $aatal de rank bepalen.
Of zie ik het nu verkeerd?
Hiervoor gaan we geen gebruik magen van het trage num_rows maar van COUNT.
Voorbeeldje:
En als ik het in een profiel wil weergeven als #331 ( bijvoorbeeld )
Hoe doe ik dat ?
Edit:
@Oetzie
En dan aan de hand van $aatal de rank bepalen.
Onze vraag is hoe we de rank bepalen, het ophalen van de score lukt nog wel, maar de score omzetten in een rank. Dat is wat we zoeken.
Gewijzigd op 23/06/2010 16:03:38 door Klaas Knan
als dit werkt neem ik die zeker mee!
Niemand een idee ?!
Gewijzigd op 26/06/2010 11:02:01 door Klaas Knan
De oplossing voor jouw probleem is heel simpel, maar ik plaats hem hier niet totdat je je bericht hebt aangepast naar iets fatsoenlijkers en met meer respect.
EDIT:
oplossing weggehaald, ben het met Chris eens dat een beetje manieren geen kwaad kunnen,
Gewijzigd op 25/06/2010 12:04:53 door Johan Dam
En dit is een mogelijkheid dat ze zou kunnen gebruiken. Maar als je gewoon eens nadacht had je hier zelf wel achter kunnen komen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
if(($aantal > 0) AND ($aantal <= 100)) {
echo 'Rank 1';
}elseif(($aantal > 100) AND ($aantal <= 200)) {
echo 'Rank 2';
}elseif(($aantal > 200) AND ($aantal <= 300)) {
echo 'Rank 3';
}
echo 'Rank 1';
}elseif(($aantal > 100) AND ($aantal <= 200)) {
echo 'Rank 2';
}elseif(($aantal > 200) AND ($aantal <= 300)) {
echo 'Rank 3';
}
Dit is een simpele en snel voorbeeld, de code kan stukken beter maar daar zorg je zelf maar voor, meer help ik je niet want zorg maar eens dat je wat manieren krijgt!
Klaas Knan op 25/06/2010 11:42:13:
Heel erg bedankt voor de hulp. -.-
Persoonlijk vind ik dat jullie je best mogen schamen.
Persoonlijk vind ik dat jullie je best mogen schamen.
Waarom zouden wij ons moeten schamen? Omdat jij het dus zo simpel vindt, nou doe het dan zelf! Nee, dat lukt niet dus ben je hier. Jij bent eerder degene die zich zou mogen schamen: Je vertikt het om snel even een tutorial door te nemen - zie PHPtuts van Blanche voor een paar zeer goede gebruikershandleidingen - en ten tweede denk je ook niet echt mee. Wij bieden hulp maar zijn niet een service van je.
Gewijzigd op 25/06/2010 15:50:44 door Ivo K
Mijn oprechte excuses voor het hier eerder geposte bericht, ik was erg gefrustreerd door al die scripts en al die codes en ik moest het even kwijt. Nogmaals sorry dat het zo moest, het script heb ik inmiddels en sorry oetzie maar dat is niet precies wat ik bedoel.
Anders snap ik niet echt wat je bedoelt?
En excuses aanvaard :)