Rar php
Ik probeer al de hele dag om door middel van PHP een .rar bestand uit te pakken. De verplichte libery's heb ik inmiddels voor rar, hij geeft ook geen `undefined function error` meer bij gebruik van rar_open(). Toch blijft hij zeggen dat hij de rar niet kan openen, terwijl hij wel bestaat.
Dit script heb ik even gebruikt om te testen:
Code (php)
Toen ben ik verder gegaan met het openen van zip files. Dit is overigens gelukt en werkt goed. Maar ik wil ook rar bestanden mogelijk maken, omdat die over het algemeen meer gebruikt worden, naam mijn mening. Tevens ondersteund mijn host ook de rar functies (nog) niet.
Ik las in een ander topic dat ik het rar bestand dan moest omzetten naar .zip. Dat heb ik geprobeerd met behulp van rename(). De naam veranderde wel, maar in werkelijkheid het bestand zelf niet, want ik kon het nog steeds niet (handmatig) openen met winzip.
Wie o wie heeft een idee?
Groetjes Marcel
dit werkt bij mij met zip:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$dir = blabla
$zip = new ZipArchive;
$zipopen = $zip->open($dir);
{
$zip->extractTo($installatiedir);
$zip->close();
}
?>
$dir = blabla
$zip = new ZipArchive;
$zipopen = $zip->open($dir);
{
$zip->extractTo($installatiedir);
$zip->close();
}
?>
volges mij moet je alleen zip door rar vervangen; zijn de functies hetzelfde
dat mag je zelf doen :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ricardo -
Niet dus. RarAchive is geen standaard classe in PHP5. De zip werkt wel ja, maar hij moet ook voor .rar werken. Daarom wil ik nadat iemand een .rar upload dat deze eerst omgezet wordt naar .zip en dan uitgepakt word.
Wamt je kunt niet eventjes het omzetten.
TJVB schreef op 07.07.2009 22:29:
Je zult dan toch moeten zorgen dat je rar packages erbij krijgt. Kleine kans dat je hoster het doet.
Kleine kans ja, en zip werkt wel op host.
TJVB schreef op 07.07.2009 22:29:
Wamt je kunt niet eventjes het omzetten.
Mm in dit dit topic zei Jason dit:
Quote:
Hoe gaat dat wijzigen dan? Simpel de naam veranderen met rename() werkt dus niet.je kan de extentie eerst laten wijzigen naar .zip (rar en zip zijn daarin hetzelfde) dan kan je hem uitpakken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mar cel
om het om te zetten meot je het toch eerst uitpakken :P
weet je echt zeker dat het bestand wel bestaat; dat je naar de goede dir linkt, niet dat je het bestand geincluded hebt vanuit ander bestand uit andere dir etc etc?
lijkt erop dat het echt niet bestaat dan
Zo jij bent er vroeg bij;) Ja ik weer zeker dat het bestand bestaat, ik kijk ook via file_exists dus. Weiiird.
Heb je wel je error reporting op max staan?
Dit heb ik even als testje gemaakt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if(file_exists('example.rar'))
{
$rar_file = rar_open('example.rar') or die("Failed to open Rar archive");
$entries_list = rar_list($rar_file);
print_r($entries_list);
}
?>
if(file_exists('example.rar'))
{
$rar_file = rar_open('example.rar') or die("Failed to open Rar archive");
$entries_list = rar_list($rar_file);
print_r($entries_list);
}
?>
Dan is de output:
Warning: rar_open() [function.rar-open]: failed to open example.rar in C:\wamp\www\testcases\rar\rar.php on line 5
Failed to open Rar archive
Hij kan de rar file niet vinden
In de map testcases\rar
of de functie werkt niet. dat kan ook he...
chmod?
Wat CHMOD? Ik test het gewoon lokaal op mijn Wamp server, dan heb ik alle rechten al. En zoals ik al zei weet ik 100% zeker dat het bestand bestaat, omdat ik dat eerst met file_exists controleer. Het enigste wat er nog mogelijk zou zijn dat er gewoon een bug in die functie zit of zo?
probeer het anders eens met een ander rar bestand
Nog een keer, het zit in de functie. het bestand bestaat, maar de functie word niet uitgevoerd, daarom krijg je de die.....
TJVB schreef op 08.07.2009 13:09:
Net of ik dat nog niet gedaan hebt.probeer het anders eens met een ander rar bestand
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mar cel
Lees eventjes op http://php.net/manual/en/ref.rar.php
dan zie je dit:
Rar::extract() extracts entry's data to the dir . It will create new file in the specified dir with the name identical to the entry's name.
onder deze url: http://be.php.net/manual/en/function.rar-extract.php
als antwoord op jou vraag:
Ik probeer al de hele dag om door middel van PHP een .rar bestand uit te pakken.
Als dit niet werkt, zou ik sterk overwegen na te gaan, of het niet aan je php installatie zelf ligt.
Ik denk toch dat het aan die installatie ligt dan. Wordt er echt gek van, ik installeer die ene library en wamp wel opnieuw (wat ik trouwens al een keer gedaan hebt.) Ow ja en sorry voor mijn iet wat botte reactie TJVB.
Haha, ik weet niet wat hij ervan denkt, maar ik begrijp het wel. probeer anders usbwebserver, die vind ik iets wat simpeler.
En wesley zou jij mischien ook op je taalgebruik willen letten ?