Raster veld.
ik heb een raster veld gemaakt (denk aan je wiskunde schrift/papier)
Url raster: http://testacount.lxhost.com/CEraster.html
ik wil iets maken zodat je ergens bijv. Cell A7 kan invullen en dat het vakje A7 dan een rode achtergrond krijgt.
dat invul formuliertje krijg ik wel voor elkaar maar die regel ik dat de cell kleur dan nadat je de cordinaten heb ingevult automatisch de kleur van de cell verandert.
en ik zoek een Tag waarmee ik automatich alle variabelen langsloopt en vergelijkt of het de goeie is..
alvast bedankt:P
Plz wees eens lief en geef een ziek zwak en misselijk jochie van 15 een helpend antwoord :P (slijm..slijm)
met javascript of php
javascript: maak een functie die wordt uigevoerd zodra je op 'OK' klikt en iets hebt ingevuld (zonder page refresh)
echter javascript staat niet bij alle gebruikers aan
php: je voert het getal in, klikt op ok en dan laadt je dezelfde pagina in php alleen hij ziet nu welke waarde je hebt ingevuld en kleurt dit vakje rood
maar dan moet je wel je raster dmv php genereren
als je wat meer informatie geeft over hoe je het raster maakt, of dat hett statische html is en of je met js of php wilt werken dan kan ik wel ff een voorbeeldje maken
Gewijzigd op 23/12/2005 14:39:00 door Mischa Gorinskat
http://testacount.lxhost.com/CEraster.html
bedoel je dat ik voor elke cell een mini script moet maken?
Is er ook een een teken in PHP waar mee je iegelijk OF zegt..? want dan ik makelijk de variablen laten doorlopen
mvg Jelte,
Het raster is met CSS en HTML ik wil eigelijk verder met PHP dat lijkt me het leukst heb je de link al bekeken nogmaals de link: bedoel je dat ik voor elke cell een mini script moet maken?
Is er ook een een teken in PHP waar mee je iegelijk OF zegt..? want dan ik makelijk de variablen laten doorlopen
mvg Jelte,
Maar als je je raster helemaal in html en css hebt gemaakt, statisch en niet dynamisch, dan zijn er een aantal mogelijk heden
je maakt 1 loopje die controleert welke waarde je hebt ingevuld en als ie de dan de juiste waarde heeft geeft je die een "style="background-color: red;" mee. dit is wel geen al te nette oplossing, maar het werkt wel, als je me nou kunt zeggen waarvoor je dat wilt hebben, dan kan ik je beter helpen, want het is echt gemakkelijker met javascript
ik wil het ook maken om spelendewijs te leren...:P
waarom wil je de waarde van een vakje invullen?
Is het niet handiger om hem gewoon aan te klikken om hem van kleur te laten veranderen?
maar dan stel ik voor om eerst eens je raster dmv een php loopje te genereren, dat is leerzaam en handig voor als je dalijk wilt gaan kijken welk veld gekozen is
Code (php)
nou ja ik heb het nu ff plotseling heel druk :P maar ik maakt het vanavond wel af, als niemand anders je al geholpen heeft he :)
@ Mischa: vanaf PHP 4.1.0 kun je die eerste array ook maken met range ('a', 'i'). Ik denk dat er in jouw voorbeeld ook enkele quotes om de elementen van je array moeten.
Nog een vraagje kan ik niet gewoon 2 loopjes maken een voor de letters en een voor de cijfers?
Gewijzigd op 23/12/2005 15:23:00 door jelte
@jelte ja 2 loopjes is wel zo handig, maar hoe je dat dan met je output gaat doen moet jezelf even uitzoeken, 1 loopje voor de letters met daarin 1 loopje voor de cijfers... zoiets en dan moet je even goed kijken naar de <tr> en <td> tags, dat je die niet doorelkaar haalt
Echt gaaf deze info had ik net nodig allemaal Maare als je nog iest weet wat ik nog niet weer zeg het maar
haha nee dat weet ik al..:) heb HTML en CSS al redelijk onder controle ;) danke voor de tip
Dan krijg je dus bijvoorbeeld zo'n array: $veld['A'][2];
Die vullen met dat for loopje, is denk ik makkelijker om daarna de waardes op te halen...
Of het werkt is een andere verhaal, is het eerste wat in mij opkwam
nou ja ik neem inderdaad wel aan dat je het verschil tussen tr en td kent, maar ik bedoel als je alles in een loopje zet moet je om de zoveel tijd ook een tr en /tr gebruiken, daar probeerde ik je op te wijzen
maar ik vind het fijn dat je nu genoeg weet om aan de slag te kunnen, succes ermee