RE: cms
26/09/2010 00:52:25
Hey Allemaal,
Ik ben opzoek naar een content management system die de database uitleest, zodat je daarna de inhoud daarvan kan veranderen en daarnaast ook nog bestanden kan uploaden naar de server.
Er zijn een aantal CMS's die ik geprobeerd heb zoals Drupal en Joomla. Het probleem is alleen dat deze programma's gericht zijn op het maken van websites die in hun systeem passen. Ik kan bijvoorbeeld niet handmatig een nieuwe tabel maken in de database en dan de inhoud daarvan uitlezen via het Drupal of Joomla systeem.
Daarnaast maak ik websites meestal via photoshop en dreamweaver en niet via een Drupal of Joomla template.
Weet iemand een systeem die puur de database uitleest/veranderd en bestanden upload?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nick
PHP hulp
26/09/2010 20:42:15
Gesponsorde koppelingen:
Yusuf Azer
26/09/2010 01:36:50
Ik kan me niet voorstellen dat er zo een cms systeem zou kunnen bestaan,
omdat elk cms systeem zijn eigen manier heeft met het omgaan van de database gegevens en beveiliging.
wat je wel kan doen is door middel van plugins die beschikbaar zijn proberen te krijgen wat je wilt. of je moet zelf wat neerzetten.
enkele andere cms systemen die ik ken zijn typo3 en wordpress misschien heb je daar wat aan.
Jeroen Spaans
26/09/2010 01:36:57
Al eens naar Typo3 gekeken?
---
Yusuf was me voor(A)
Gewijzigd op 26/09/2010 01:37:58 door Jeroen Spaans
Nick nvt
26/09/2010 10:24:00
Heb even snel naar Typo3 gekeken en het is al meer wat ik zoek. Ik hoop dat het hiermee gaat lukken en ander zou ik zelf iets moeten maken.
Ik was al bezig met het maken van een cms die alle databases kan (maakt niet uit hoeveel colomen en wat voor data) lezen en veranderen. Ik vind het alleen wel vreemd dat niemand anders dit probleem heeft. Hoe managen jullie de inhoud van je websites?
En weet iemand hoe het zit met de aansprakelijkheid. Stel dat ik zo'n cms maak, en hij wordt gehackt en het bedrijf maakt hierdoor schade? 'k doe natuurlijk mijn uiterste best om de cms zo veilig mogelijk te maken, maar stel...
Groet, Nick
PHP jasper op 26/09/2010 21:01:44:
Inderdaad. Dubbelpost.
Topic mag gesloten worden.