Reactie bij foto's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

G. de Graaf

G. de Graaf

23/09/2005 12:29:00
Quote Anchor link
Hee PHP-ers.

Ik heb een website waar ik voor mensen uit de omgeving foto's plaats van evenementen en feesten. De fotos van bv een feest laat ik met behulp van JAlbum genereren tot een album webpagina's.

Nu wil ik ervoor zorgen dat mensen bij deze foto's reacties kunnen toevoegen. (Ik maak al gebruik van php/mysql op de site.)

Ik had het volgende bedacht als beschrijving:

1)Als er nog geen reacties zijn geplaatst en de eerste reactie wordt gegeven, dan dient er in de database "commentaar" een tabel worden aangemaakt met de paginanaam. De velden daarvan worden naam, bericht en ipadres.

2)Als er al wel reacties staan wordt deze stap overgeslagen. De gebruiker klikt op de link 'reactie geven'. En komt in een scherm waarin hij de reactie kan plaatsen. Na het plaatsen keert hij terug naar de pagina met zijn reactie.

De code voor stap 2 heb ik in principe al, mijn vraag is of wat ik bij stap 1 voorstel mogelijk is, en of jullie me eventueel op weg kunnen helpen met de code.

Als jullie even op de site willen kijken: www.nongetjie.nl

PHP hulp

PHP hulp

09/01/2025 16:01:50

Jelmer -

Jelmer -

23/09/2005 14:23:00
Quote Anchor link
Ik zou eerder denken aan iets in de zin van:
Je maakt een tabel 'reacties' in een van je databases. De velden van die tabel worden dan iets in de zin van:
pagina-id | naam | bericht | datum

Dan zoek je gewoon in je database naar pagina-id. Dat kan de naam van de pagina zijn, maar ook een md5-sum van de directory+naam van de pagina.

G. de Graaf

G. de Graaf

25/09/2005 19:27:00
Quote Anchor link
Dat is ook een optie inderdaad. Maar wat is een md5-sum als ik vragen mag?

G. de Graaf

G. de Graaf

25/09/2005 19:35:00
Quote Anchor link
En wat is de code om de paginanaam te herkennen en in de database te krijgen?

Jelmer -

Jelmer -

25/09/2005 19:41:00
Quote Anchor link
md5() (zie php.net) is een soort van code die gegenereerd wordt door de invoer. Maar dat, en ook het antwoord op de tweede vraag, is aan jouw om uit te zoeken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.