Reactie onder nieuwssysteem!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark

Mark

25/11/2005 16:31:00
Quote Anchor link
Goedenmiddag,

Ik ben bezig met een nieuwsscript in PHP, alles werkt maar nu wil ik een reactiesysteem onder elk nieuwsbericht. Dus ik heb gewoon 1 nieuwsbericht op een aparte pagina en daar een reactie onder.

Ik heb deze 2 database tabellen:
nieuws: id | titel | auteur | datum | bericht
reacties: id | id_rep | naam | datum | ip | bericht

Nu wordt bij 'nieuws' id automatich ingevuld. Bij de tabel reacties wordt 'id_rep' automatisch ingevuld van 0 t/m ->. Ik wil het nu zo doen dat 'id' van reacties hetzelfde is als 'id' van het nieuwsbericht waarop een reactie wordt gegeven.

Want ik heb het zo gedaan dat alle reacties die bijvoorbeeld id=2 hebben bij nieuwsbericht 2 horen. Met deze SQL regel: "SELECT id,id_rep,naam,datum,ip,bericht FROM reacties WHERE id = ".$id." ORDER BY id DESC LIMIT 10

Hoe kan ik dit doen als iemand begrijpt wat de bedoeling is? Ik had wel een invul formulier maar ik kreeg 'id' maar niet goed in de tabel reacties.
Gewijzigd op 25/11/2005 17:45:00 door Mark

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 01:41:18

25/11/2005 19:38:00
Quote Anchor link
doe eens de volgende tabellen:
nieuws: id int(12) met AUTO_INCREMENT | titel | auteur | datum | bericht
reacties: rid int(12) met AUTO_INCREMENT | nid int(12) geen AUTO_INCREMENT | naam | datum | ip | bericht

Als er een reactie gepost wordt moet je wel er voor zorgen dat het nid(nieuws-id) goed ingevult wordt.

Als dat geregeld is kan je met deze query de berichten ophalen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT n.id, r.* FROM nieuws n LEFT JOIN reacties r IN (n.id=r.nid) ORDER BY r.id DESC LIMIT 10

Het is een vrij grote en machtige query, maar als je phpmyadmin hebt moet je hem echt eens proberen.

Nu werk ik in de query met n.id, maar als je er een mysql fetch row van maakt kan je hem gewoonn ophalen met $row['id'];

Mark

Mark

25/11/2005 19:48:00
Quote Anchor link
als ik reacties wil veranderen krijg ik een error dat ik maar 1 op auto increment kan zetten...ik heb er maar 1 op auto increment staan.........

ok ik heb even nieuwe tabellen gemaakt en werkt nu ok (was primary key vergeten :/ ). Ik moet er nu vandoor!
Gewijzigd op 25/11/2005 19:51:00 door Mark

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.