Reactiesysteem
Ik heb een probleem en ik kan maar geen antwoord vinden:
Ik ben met een weblog bezig en ik heb hem getypt uit html en css. Omdat ik zelf weinig tot niks met php en mysql kan typ ik gewoon ieder bericht in een nieuw document.
Ik wil dat bezoekers kunnen reageren op ieder afzonder bericht maar ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten aanpakken.
Is er iemand die een idee heeft?
alvast bedankt;-)
Dit is niet zo heel erg moeilijk. Je kan ook gewoon op internet kijken.
Zoek dan naar reactie systeem of iets dergelijks.
Ik zou desnoods een klein scriptje voor je kunnen maken als je wil ;)
Maar dan moet ik eerst weten:
A: kun je php op je website hebben?
B: kun je sql/mysql op je server hebben?
C: Hoe zie je systeem eruit / hoe werkt het?
D: Zou ik inloggegevens van je server/website krijgen?
E: (het belangrijkste) Wil je uberhoud wel dat ik iets voor je maak ;)
Ik kan trouwens ook een tutorial voor je maken.
Ik heb gister al 1 gepost waar je misschien wat aan hebt.
Kijk hiervoor hier: [php/mysql]Gegevens uit de database halen
Gewijzigd op 15/05/2010 12:21:12 door Peter ndshomebrew
Die vraag van hoe mijn systeem eruit ziet snap ik niet echt. Ik doe alles handmatig omdat ik van de rest nog helemal niks snap. Misschien dat je dat bedoelt maar ik denk het niet.
De inloggegevens zou je best mogen krijgen, maar het lijkt me voor mij ook het beste als ik een beetje snap waar ik mee bezig ben.
Ik zal als ik iets meer tijd heb naar die link kijken.
In ieder geval bedankt;-)
Met vraag C bedoelde ik meer hoe je de berichten maakt. Gewoon met html enzo begrijp ik.
Laat anders je site even zien met bijvoorbeeld een link ;)
Misschien is het wel een idee om de berichten ook in de database opteslaan.
Anders maak ik wel een artikel hoe je een eenvoudige blog kunt maken :P
(eigenlijk is een blog bijna het zelfde als een forum :P)
Gewijzigd op 15/05/2010 12:31:23 door Peter ndshomebrew
PHP beginnershandleiding
En dan heb je voor het systeem dat je omschrijft natuurlijk ook nog een database nodig. Voor het werken met een (My)SQL database, zou je deze handleiding door kunnen nemen:
SQL beginnershandleiding
Ik was idd van plan om een keer met php te beginnen dus waarschijnlijk is daar nu het moment voor.
Mijn berichten zijn idd in html geschreven.
De url van mijn site is: http://teunkeusters.nl
Ik heb drie dagen geleden idd worpress op mijn site gezet. De dag erna heb ik het er weer vanaf gegooid omdat het me niet echt voldoening gaf. Het is voor mij ook meer iets om beter sites te leren bouwen en daar helpt zoiets kan- en klaars niet bij.
Als je wilt leren programmeren dan is wordpress inderdaad niet hetgeen wat je zoekt. Pak dan de handleidingen die ik in mijn post daarvoor gaf ;-)
Volgens mij is wordpress juist een goed voorbeeld van zo'n script. Het is een kwalitatief goed systeem, het is niet gigantisch groot (zoals typo3 ofzo) en wordt volgens mij op een goede manier gescript in tegenstelling tot sommige scripts hier op phphulp. Voor jou is het misschien hier en daar wat ingewikkeld, maar met php.net moet je volgens mij een heel end komen.
Ik ken iemand, die zichzelf goed C++ heeft geleerd door de code van unreal tournament te bestuderen.
DISQUS, InstenseDebate, en Echo, maar die laatste is betaald only.
Voordeel is dat zij zorgen voor dingen als login, of tegenwoordig meer het "vaststellen van je identiteit" door de reageerder te laten inloggen met een account van bijv. Facebook, Twitter, Google. Spam, veiligheid, flooding, etc. en onderhoud wordt allemaal voor je gedaan. En je hoeft geen PHP en SQL te kennen om het te kunnen gebruiken.
Nadeel is dat je minder controle hebt over je reacties. Je kan ze waarschijnlijk als eigenaar wel zelf weghalen e.d. maar ze zitten niet in jouw database. Je kan niet zomaar een functie toevoegen, of al je reacties ergens anders heen verhuizen.
Je kan ook een webservice gebruiken. Gewoon javascript in je pagina zetten, op dezelfde manier als bijvoorbeeld Google Adsence of Analytics. De drie bekendsten zijn denk ik Voordeel is dat zij zorgen voor dingen als login, of tegenwoordig meer het "vaststellen van je identiteit" door de reageerder te laten inloggen met een account van bijv. Facebook, Twitter, Google. Spam, veiligheid, flooding, etc. en onderhoud wordt allemaal voor je gedaan. En je hoeft geen PHP en SQL te kennen om het te kunnen gebruiken.
Nadeel is dat je minder controle hebt over je reacties. Je kan ze waarschijnlijk als eigenaar wel zelf weghalen e.d. maar ze zitten niet in jouw database. Je kan niet zomaar een functie toevoegen, of al je reacties ergens anders heen verhuizen.
Gewijzigd op 15/05/2010 15:33:22 door Teun Keusters